Mode & Beauty alle pijlers

kleuren analyse

28-09-2011 17:31 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een kleuren analyse gehad het was allemaal heel leuk, alleen werd ik niet echt enthousiast.

Waarschijnlijk vind ben ik er met een heel ander gevoel in gegaan.

Ik vind zelf herfst kleuren mooi bij me staan, zoals oranje, rood ( niet te vel ) , bruin, warm geel..

Alleen kwam er uit dat ik een zomer type was! Was een beetje een tegen valler..

Hebben jullie dit ook zo ervaren?

Of moet ik gewoon ff wenen aan de nieuwe andere kleuren. Wat ik dus normaal niet aan zou trekken.

Dankjewel alvast!
Heb vorig jaar een kleuren analyse gedaan, waar ik dus als wintertype uit kwam, had mezelf meer als herfsttype gezien, vind dat ik zelf veel kleuren kan hebben, felle kleuren, maar ook brons/bruin tinten, en ook dus zwart, volgens die consulente is het wintertype het enige type die zwart kan hebben.

Veel mensen pakken naar zwart, kleedt af is de opinie, wij kregen te horen dat je dan beter donkerblauw kunt pakken, maakt minder hard en kleed mooi af.
Ik heb een kleurenanalyse gehad en ben er erg blij mee. Ik dacht altijd dat ik een herfst was, maar ben dus lente. In het begin zag ik het echt het verschil niet met die sjaals. Maar die consulente heeft toen heel goed uitgelegd waar ik op moest letten als ze de sjaals verwisselde (en wel tig keer moeten herhalen) en opeens zag ik het! En toen snapte ik het ook meteen.

Ik denk dat het feit dat jou consulente niet goed op jou heeft kunnen overbrengen dat deze kleuren beter staan, het probleem is. Als je het zelf niet ziet, dan is het denk ik lastig te aanvaarden dat je een zomertype bent. Ik zou teruggaan, zeggen dat je het niet ziet en vragen of ze het kan laten zien/uitleggen.

Wat er trouwens werd gezegd over het effect van haarkleuringen: Een goede kleurenconsulent zal ook daarover advies geven. Ik kreeg toen ook advies over welke kleuren ik moest vermijden etc. Ik ken ook iemand die haar haar altijd verfde in een warm blonde kleur. Uit de kleurenanalyse bleek dat ze een koel type was, dus beter een 'koelere' blond kon doen, en dat bleek inderdaad veel beter te staan.
Heb inmiddels ontdekt dat er veel meer over dit onderwerp te vinden is op kleurenanalyse, ipv deze draad met als naam kleuren analyse.

Ideetje voor forumbeheer om deze 2 te koppelen?
@bianca1986 Wat is de kleur van je ogen?
@maxi14 Wat ik er van heb begrepen is, dat je heel erg moet uitkijken met het verven van je haar. Op een of andere manier is je natuurlijke haarkleur het mooist voor iedereen
Nou, het peper&zout kleurtje van mijn haar echt niet hoor!!

Ik hoor dat wel eens vaker zeggen, maar dat zijn dan toch vaak mensen met een mooie haarkleur, mooi blond, of mooi (licht)bruin of zo. Peper&zout kleur doet niet veel mensen goed vind ik...

Ik verf het koper rood en dat laat m'n blauwe ogen mooi uitkomen. Ook past het mooi bij m'n (vaak) bleke huid (terwijl dat in combinatie met m'n eigen haarkleur een wat ziekige indruk kan maken)
@ Nette

Ik heb niet echt een oogkleur

Beetje groen - blauw en een tikkeltje grijs met een grijs randje haha
quote:nettevanstraten schreef op 31 oktober 2011 @ 19:19:

@maxi14 Wat ik er van heb begrepen is, dat je heel erg moet uitkijken met het verven van je haar. Op een of andere manier is je natuurlijke haarkleur het mooist voor iedereenMisschien, maar als je je haar wel wilt verven, dan is het natuurlijk wel handig om te weten of je voor koele of warme kleuren moet gaan.
@Bianca Met die kleur ogen is het goed mogelijk fat je een zomertype bent, maar je kan dan ook een lentetype zijn. Die hebben (net als de Herfst) ook meer warme pigmenten dan koele pigmenten. Ik zou echt terug gaan naar die mevrouw als je niet blij bent met je kleuren; dat zou wel moeten
quote:Bianca1986 schreef op 31 oktober 2011 @ 21:20:

@ Nette

Ik heb niet echt een oogkleur

Beetje groen - blauw en een tikkeltje grijs met een grijs randje haha

Die kleur ogen heb ik ook, heb van mezelf peper en zout kleur donkerblond haar wat ik bruin verf met highlights erin ( Inoa kleur 4/5 de koele variant). Ik schijn een late lente te zijn, wat dus heel anders is dan het gewone lente type. Gelige ondertonen in grijs staan me totaal niet, dan moet ik de koele variant hebben. Ook met rood staat alleen een koraal, of heldere tomaatrood, absoluut geen bordeaux.

Ik denk dat het hele kleurentype beeld alleen van toepassing is als je je originele haarkleur nog hebt, en dat alleen je huidtoon van enig belang is ( koel, warm) en evt je kleur ogen, Maar ook dat is te beinvloeden met zonnebank en oogmakeup enz.
De late lente (clear spring) is een type dat veel in Nederland voorkomt. Een mix van een blonde vader en een donker moeder (of omgekeerd). De verhouding warme / koele pigmenten ligt dicht bij fifty/fifty, maar slaat nog net door naar meer warme dan koele pigmenten. Als je het haar verft, moet dat inderdaad niet te warm.
Ik vind nogsteeds lastig om in te schatten waar ik in val.

Misschien lentetype maar ik zie er nogals snel 'kinderlijk' of bleek uit met pastelkleuren.

Donker (as)blond, grijsblauwe ogen met een donkerblauw randje, lichte huid die iets goudbruin kleurt.

Ik lijk lijkbleek als ik iets blauwpaars aantrek.
Met donker (as)blond haar kan je ook een donkere lente (clear spring) kunnen zijn en volgens mij hebben die geen pastelkleurtjes in hun palet
Ben op bezoek geweest in Haarlem en begreep van Johan dat hij nu bijna een jaar geleden (onvrijwillig) geband is op dit forum. Het spijt hem dat hij hier geen vragen meer kan beantwoorden.

Vragen over kleurtypes, kleurenanalyse systemen etc. etc. kin je tegenwoordig wel kwijt op zijn ImageProof Facebook pagina
@Jetty1969 Zonnebank heeft geen invloed op je indeling in een kleurtype, net zo min als een lekker bruin kleurtje na de vakantie.

Je eigen kleuren staan uiteraard wel beter met een lekker tintje in je gezicht, maar ...... je beroerde kleuren staan minder beroerd.
Wat jammer dat het resultaat je tegenvalt. Zou het ook weleens willen doen, maar vind het vrij prijzig, helemaal als je er geen goed gevoel bij hebt.

Bij ons in de bibliotheek staan veel boeken over dit onderwerp, o.a. "Kies je kleur", de boeken van Triny en Susanna en nog veel meer over stijl en kleur. Zag afgelopen week nog een nieuw boek in de transportbak liggen (ik werk er ook) maar ben de titel even kwijt. Misschien kun je daar nog wat tips uithalen.

Zelf kom ik er niet helemaal uit, heb bruin haar en bruine ogen met een blauwgrijs randje, wordt redelijk gemakkelijk bruin maar wat doffer/grijziger bruin dan bijv. mijn man, hij is meer roodbruin. Heel fletse kleuren staan me niet, beige, nude, perzik, zalm, lila etc., over het algemeen heb ik ook de neiging te kiezen voor wat pittiger contrasten, hou ook van zwart/wit combinaties. Ik denk dat ik in ieder geval aan de heldere/koele kant zit.
Ik heb (alweer jaren terug) ook een kleuren analyse én stijl analyse gedaan in Haarlem en ik heb daar nooit spijt van gehad.Overigens werken ze daar niet met maar 4 types (lente zomer herfst winter) maar 4x4 types ze maken dus nog een onderverdeling.

Je type verandert overigens niet zomaar hoor, niet binnen een jaar en ook niet na 5 of 10 jaar. Die hangt namelijk samen met de "basistint" van je huid, (geel achtig of meer roze), en de kleur en intensiteit van je ogen en de (oorspronkelijke) kleur van je haar.

Ik heb de kleurenwaaier die ik toen heb meegekregen in mijn tas zitten en ben er de laatste tijd weer actief mee bezig nadat ik onlangs met een vriendinnetje van me mee ben geweest naar hetzelfde bureau. Ik kon daar namelijk zien wat kleuren (o ja! zo zat het) voor je of tégen je kunnen doen en als je de juiste dingen kiest, die bij jou passen, dan kun je er zóveel beter uit zien echt niet te geloven! Als ik kleuren uitkies uit het palet dat juist voor mij niet geadviseerd wordt dan zie ik er meteen armoedig uit....

Jammer TO, zowel dat er uit jouw analyse iets heel anders gekomen is dan je dacht/zou willen, en helemaal jammer dat ze je niet hebben kunnen laten zien waaróm je dan dit bepaalde type zou zijn en wat het voor je doet de goede kleuren te dragen. Het klinkt mij allemaal niet heel professioneel in de oren jammer genoeg... Zonde.
@xlong Als je je bruine haar zou moeten afzetten op een schaal van 10 (1=wit en 10=zwart), welk cijfer zou je dan je haar natuurlijke haarkleur geven?

Als je ogen echt bruin zijn, kun je zowel een herfst als een winter zijn,; een gherfst is mooi met veel gemeleerde kleuren, een winter is mooi met 2 contrasterende kleuren.

Je kunt je vragen ook stellen aan www.facebook.com/kleuren analyse
quote:nettevanstraten schreef op 06 november 2011 @ 21:09:

@xlong Als je je bruine haar zou moeten afzetten op een schaal van 10 (1=wit en 10=zwart), welk cijfer zou je dan je haar natuurlijke haarkleur geven?

Als je ogen echt bruin zijn, kun je zowel een herfst als een winter zijn,; een gherfst is mooi met veel gemeleerde kleuren, een winter is mooi met 2 contrasterende kleuren.

Je kunt je vragen binnenkort ook stellen aan www.facebook.com/kleuren analyseDie pagina moet nog een paar keer "leuk gevonden worden" en dan gaat Johan van Eijck daar vragen beantwoorden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven