kleuren analyse
woensdag 28 september 2011 om 17:31
Ik heb gisteren een kleuren analyse gehad het was allemaal heel leuk, alleen werd ik niet echt enthousiast.
Waarschijnlijk vind ben ik er met een heel ander gevoel in gegaan.
Ik vind zelf herfst kleuren mooi bij me staan, zoals oranje, rood ( niet te vel ) , bruin, warm geel..
Alleen kwam er uit dat ik een zomer type was! Was een beetje een tegen valler..
Hebben jullie dit ook zo ervaren?
Of moet ik gewoon ff wenen aan de nieuwe andere kleuren. Wat ik dus normaal niet aan zou trekken.
Dankjewel alvast!
Waarschijnlijk vind ben ik er met een heel ander gevoel in gegaan.
Ik vind zelf herfst kleuren mooi bij me staan, zoals oranje, rood ( niet te vel ) , bruin, warm geel..
Alleen kwam er uit dat ik een zomer type was! Was een beetje een tegen valler..
Hebben jullie dit ook zo ervaren?
Of moet ik gewoon ff wenen aan de nieuwe andere kleuren. Wat ik dus normaal niet aan zou trekken.
Dankjewel alvast!
woensdag 28 september 2011 om 17:42
Dat zijn wel twee tegengestelden, herfst en zomer typen...de een is warm en de ander een koel type, dus daar klopt iets niet. Hoe hebben ze getest? Wat staat jou beter, zilver of goud? Dat geeft vaak al een goede indicatie in welke richting je het moet zoeken...goud is mooier bij lente en herfst typen.
Hebben ze kleuren bij je geizicht gehouden (sjaals)? en wat zag je toen? Als het goed is, zie je je gezicht opleven bij de juiste kleuren. Kan natuurlijk zijn dat je altijd de verkeerde kleuren hebt gedragen die je wel mooi vond, en nu dus moet wennen aan iets heel anders.
Hebben ze kleuren bij je geizicht gehouden (sjaals)? en wat zag je toen? Als het goed is, zie je je gezicht opleven bij de juiste kleuren. Kan natuurlijk zijn dat je altijd de verkeerde kleuren hebt gedragen die je wel mooi vond, en nu dus moet wennen aan iets heel anders.
woensdag 28 september 2011 om 17:49
Goud / zilver heeft ze niet gedaan, wel met sjaals wat jij zegt.
Ik zag niet dat koele tinten mij mooier stonden. Keek vooral naar de oranje kleur in de sjaals.
Misschien moet ik zelf wenen, ik weet het niet!
Ik kan er een persoonlijke kleurenwaaier bij kopen voor 80 euro. ( nu alleen analyse gehad) maar durf die kleuren waaier niet te kopen. Omdat ik bang ben dat het tegenvalt..
Ik zag niet dat koele tinten mij mooier stonden. Keek vooral naar de oranje kleur in de sjaals.
Misschien moet ik zelf wenen, ik weet het niet!
Ik kan er een persoonlijke kleurenwaaier bij kopen voor 80 euro. ( nu alleen analyse gehad) maar durf die kleuren waaier niet te kopen. Omdat ik bang ben dat het tegenvalt..
woensdag 28 september 2011 om 17:57
Ik heb er een met mijn moeder gehad, ik was herfst, dat had ik wel verwacht. Mijn moeder kreeg ook de schrik van haar winter-advies maar was het wel met de adviseuze eens dat die sjaals nou eenmaal het beste pasten bij haar gezicht. En nu is ze helemaal overgestapt op de winter-kleuren, en staat haar super!
Als jij niet vond dat je gezicht opleefde bij de sjaals waarbij zij dat wel vond, is er idd iets niet goed gegaan. Wat had jij zelf voor idee dan? Welke kleuren jou het best staan?
Als jij niet vond dat je gezicht opleefde bij de sjaals waarbij zij dat wel vond, is er idd iets niet goed gegaan. Wat had jij zelf voor idee dan? Welke kleuren jou het best staan?
woensdag 28 september 2011 om 18:03
Nou kan ik me wel wat van je schrik voorstellen, Bianca1986.
Ik heb ook 'ns zo'n analyse gehad en ook ik zou een zomertype zijn. Dat was inderdaad schrikken. Van die lieve zachte kleurtjes. Dat ging ik écht niet dragen!
Maar tja, een mens wordt ouder en wijzer. En ik moet zeggen; hoewel het niet in eerste instantie 'mijn' kleuren waren vind ik ze wel goed staan. Zakelijk draag ik ze vaak. Privé wil ik nog wel eens lekker knallen met van die felle kleuren.
Ik heb ook 'ns zo'n analyse gehad en ook ik zou een zomertype zijn. Dat was inderdaad schrikken. Van die lieve zachte kleurtjes. Dat ging ik écht niet dragen!
Maar tja, een mens wordt ouder en wijzer. En ik moet zeggen; hoewel het niet in eerste instantie 'mijn' kleuren waren vind ik ze wel goed staan. Zakelijk draag ik ze vaak. Privé wil ik nog wel eens lekker knallen met van die felle kleuren.
woensdag 28 september 2011 om 18:25
Ik heb eens een korte analyse gehad...was op een teamdag van het werk. Was erg leuk, maar deze mevrouw vertelde dat de herfst, zomer, winter, lente-types achterhaald zijn. En zeker als je een analyse hebt (waar je toch veel geld voor betaald) mag je meer verwachten. Wat ik bedoel is dat je vaak niet in een hokje te plaatsen bent. Bij mijn huid passen koele tinten beter, maar bij mijn ogen warme tinten.
woensdag 28 september 2011 om 18:44
@ bambi:
Dat zei die mw idd ook tegen mij, dat je niemand in hokjes kan plaatsen.
Maar dat veel mensen wel willen weten welk type ze zijn.
Ik heb 75 euro betaald voor de analyse. Maar misschien moet ik het wel eens gewoon proberen om andere kleuren uit het rek te kiezen!
Had bij mij een herfst type verwacht.. Warme kleuren dus.
Dat zei die mw idd ook tegen mij, dat je niemand in hokjes kan plaatsen.
Maar dat veel mensen wel willen weten welk type ze zijn.
Ik heb 75 euro betaald voor de analyse. Maar misschien moet ik het wel eens gewoon proberen om andere kleuren uit het rek te kiezen!
Had bij mij een herfst type verwacht.. Warme kleuren dus.
woensdag 28 september 2011 om 18:51
Het kan ook zijn dat je geen uitgesproken herfst- of wintertype bent maar een huidkleur hebt die met veel meer kleuren te combineren is.
Een simpele test die je kan doen is de volgende: pak iets wat een hardroze kleur heeft; zuurstok- of pinkpanterkleur en houd dat over je handrug. Als deze kleur je huidkleur flatteert (en het ziet er niet ziek uit) dan kan je best dicht bij het winter- of zomerpalet zitten. Je bent dan zeker geen uitgesproken herfsttype.
Een simpele test die je kan doen is de volgende: pak iets wat een hardroze kleur heeft; zuurstok- of pinkpanterkleur en houd dat over je handrug. Als deze kleur je huidkleur flatteert (en het ziet er niet ziek uit) dan kan je best dicht bij het winter- of zomerpalet zitten. Je bent dan zeker geen uitgesproken herfsttype.
woensdag 28 september 2011 om 18:56
Ik wil niet beweren dat het bij jou fout gegaan is maar bij mij is er heel wat jaren geleden wel een foute analyse gemaakt.
Werd als lentetype beoordeeld. Al mijn kleding vervangen, zilveren sieraden vervangen door gouden en ik bleef me ongelukkig voelen.
Langzamerhand toch weer andere kleuren in mijn kast en na pakweg een jaar of 8 haar weer opgebeld dat ik niet blij was.
Mocht weer langskomen. Bleek ik een wintertype. Compleet anders dus.
Ik twijfelde toen nog of ze het echt wel goed had en heb in Haarlem toen nog een analyse laten doen om helemaal zeker te zijn. Daar hebben ze de 4 typen nog weer onderverdeeld in totaal 12 typen, als ik het goed heb.
Ik zou als ik jou was een tweetal t-shirts kopen in de kleuren die je nu geadviseerd zijn, draag die en krijg je opmerkingen als: ben je moe? Slecht geslapen? Dan weet je dat het toch de verkeerde kleuren zijn.
Het valt me trouwens op aan je verhaal dat je zelf niet overtuigd bent dat de kleuren van het zomertype goed bij je staan, dat lijkt me dan toch erg lastig.
Jammer ook dat ze je dat niet beter uitgelegd en niet beter heeft laten zien.
Werd als lentetype beoordeeld. Al mijn kleding vervangen, zilveren sieraden vervangen door gouden en ik bleef me ongelukkig voelen.
Langzamerhand toch weer andere kleuren in mijn kast en na pakweg een jaar of 8 haar weer opgebeld dat ik niet blij was.
Mocht weer langskomen. Bleek ik een wintertype. Compleet anders dus.
Ik twijfelde toen nog of ze het echt wel goed had en heb in Haarlem toen nog een analyse laten doen om helemaal zeker te zijn. Daar hebben ze de 4 typen nog weer onderverdeeld in totaal 12 typen, als ik het goed heb.
Ik zou als ik jou was een tweetal t-shirts kopen in de kleuren die je nu geadviseerd zijn, draag die en krijg je opmerkingen als: ben je moe? Slecht geslapen? Dan weet je dat het toch de verkeerde kleuren zijn.
Het valt me trouwens op aan je verhaal dat je zelf niet overtuigd bent dat de kleuren van het zomertype goed bij je staan, dat lijkt me dan toch erg lastig.
Jammer ook dat ze je dat niet beter uitgelegd en niet beter heeft laten zien.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
woensdag 28 september 2011 om 19:11
Ik bleek ook zomertype... (contrasterend winter) was ik eerst ook niet blij mee. Maar de kleuren staan me wel beter. Al moet ik zeggen soms zit er een kleur bij (die wel in de waaier zit) en dan zeggen mensen dat die kleur juist weer iets minder mooi staat. Apart toch?
Het heeft niet met persoonlijke smaak te maken. maar met huidskleur, haarkleur, kleur ogen enz.
Er vroeg ook nog iemand wat zwart voor type was. Zwart hoort bij het wintertype. (dat wil niet zeggen dat je dus ook direct een wintertype bent he!)
Het heeft niet met persoonlijke smaak te maken. maar met huidskleur, haarkleur, kleur ogen enz.
Er vroeg ook nog iemand wat zwart voor type was. Zwart hoort bij het wintertype. (dat wil niet zeggen dat je dus ook direct een wintertype bent he!)
woensdag 28 september 2011 om 19:20
quote:limelight schreef op 28 september 2011 @ 19:06:
Heeft zo'n kleuranalyse ook niet met persoonlijke smaak te maken,
of zie ik dat verkeerd?
Het lijkt mij als de huidskleur ook bepalend is dat het ook nogal uitmaakt of je de test in de zomer of winter laat doen.
Het gaat om de ondertoon van de huid. Die is altijd hetzelfde.
En wat veel symptomen van s p a t i e z i e k te trouwens hier...
Heeft zo'n kleuranalyse ook niet met persoonlijke smaak te maken,
of zie ik dat verkeerd?
Het lijkt mij als de huidskleur ook bepalend is dat het ook nogal uitmaakt of je de test in de zomer of winter laat doen.
Het gaat om de ondertoon van de huid. Die is altijd hetzelfde.
En wat veel symptomen van s p a t i e z i e k te trouwens hier...
woensdag 28 september 2011 om 19:24
quote:SummerDee schreef op 28 september 2011 @ 19:11:
Bedoel dan eigenlijk met de smaak van de persoon die de test afneemt. Zou het niets uitmaken of zij/hij meer van de
felle-of donkere kleuren is?
Heb wel eens aan zo'n kleurenanalyse gedacht.
Waar moet ik een beetje aan denken qua tijd en prijs.
Las net iets van een waaier van 80 euro
Is er ook een site met vertrouwde/ervaren personen.
Bedoel dan eigenlijk met de smaak van de persoon die de test afneemt. Zou het niets uitmaken of zij/hij meer van de
woensdag 28 september 2011 om 19:29
@ Jas:
Maar je huid veranderd ool in die 8 jaar tijd he?
Misschien dat daardoor je type ook veranderd is?
Ja de kleuren staan me eerste instantie niet aan.. Koele kleuren. ik hou lekker van warme kleurtjes!
Mja dat staat me niet volgens die mw. Ik draag wel eens zwart, met een oranje sjaaltje om mij nek. En heel licht oranje lipstick. Vind het mooi staan, en krijg er regelmatig positieve reacties op.
Vandaar dat ik het een beetje vreemd vind dat het me niet staat.
Maar je huid veranderd ool in die 8 jaar tijd he?
Misschien dat daardoor je type ook veranderd is?
Ja de kleuren staan me eerste instantie niet aan.. Koele kleuren. ik hou lekker van warme kleurtjes!
Mja dat staat me niet volgens die mw. Ik draag wel eens zwart, met een oranje sjaaltje om mij nek. En heel licht oranje lipstick. Vind het mooi staan, en krijg er regelmatig positieve reacties op.
Vandaar dat ik het een beetje vreemd vind dat het me niet staat.
woensdag 28 september 2011 om 19:36
@ limelight:
Nee dat denk ik niet dat het met de favo kleuren van mw te maken heeft.
Het heeft toch wel ong 2 uur geduurt. En heb ook zeker het gevoel dat ze haar best heeft gedaan. Kon wel zien dat het niet iemand was die zomaar wat deed, ging proff. Te werk zoals ik kan beoordelen.
Misschien ben ik ook wel een zomertype maar zie ik hetzelf niet.
Een kleurenanalyse kost wel wat je kan rekenen op 145.- euro.
Mja als het goed gebeurd heb je er ook wel wat aan. Je koopt minder miskopen en je ziet er gewoon beter uit dmv de goede kleuren.
Nee dat denk ik niet dat het met de favo kleuren van mw te maken heeft.
Het heeft toch wel ong 2 uur geduurt. En heb ook zeker het gevoel dat ze haar best heeft gedaan. Kon wel zien dat het niet iemand was die zomaar wat deed, ging proff. Te werk zoals ik kan beoordelen.
Misschien ben ik ook wel een zomertype maar zie ik hetzelf niet.
Een kleurenanalyse kost wel wat je kan rekenen op 145.- euro.
Mja als het goed gebeurd heb je er ook wel wat aan. Je koopt minder miskopen en je ziet er gewoon beter uit dmv de goede kleuren.
woensdag 28 september 2011 om 20:31
Denk niet dat een kleuranalyse zinvol voor mij zou zijn,ik wil nl ook nog weleens van haarkleur veranderen. En als je weer donkerder haar hebt staan bepaalde kledingztukken weer minder dan dat je blond was. Als ik iets wil kopen houd ik het kledingstuk voor me en zie wel wat het doet in mijn gezicht.
woensdag 28 september 2011 om 23:27
Ik ben een frisse lente, ben wel blij met de analyse. Ik heb er zelf gewoon weinig kijk op. Ik zag wel dat beige en zwart me bleek maakte. Mijn kast puilt nu uit met vrolijke frisse lente kleuren en ik ga steeds beter doorkrijgen welke kleuren me goed doen. Wel zijn lentekleuren in de koude seizoenen moeilijk te vinden!
zondag 30 oktober 2011 om 14:04
@Bianca1986, ben benieuwd of je ingedeeld in 1 vd 12 kleurtypes, of via een (gedateerd) systeem met 4/6 types, dat werkt al jaren niet meer. Lijkt mij dat je toch met een góed gevoel uit zijn kleuranalyse moet komen...Ik ben een paar jaar geleden bij Johan geweest en ik heb sindsdien geen enkele twijfel meer over wat mij wel of niet staat. Mocht je interesse hebben laat het mij weten, dan vertel ik jer meer over, Dag!
zondag 30 oktober 2011 om 14:21
quote:limelight schreef op 28 september 2011 @ 19:24:
[...]
Hoi LImelight,
ik heb hele goede ervaringen met een buro, kan je de gegevens wel mailen. Zijn veelal actief in bedrijfsleven, maar ook particulier. Mocht je interesse hebben hoor ik het graag.
Dag!
Marie-Antoinette
[...]
Hoi LImelight,
ik heb hele goede ervaringen met een buro, kan je de gegevens wel mailen. Zijn veelal actief in bedrijfsleven, maar ook particulier. Mocht je interesse hebben hoor ik het graag.
Dag!
Marie-Antoinette