Mode & Beauty alle pijlers

Kleurenanalyse

30-08-2020 20:07 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er aan om een kleurenanalyse voor mijn kleding te laten doen. Wie heeft dit in de provincie Utrecht ook laten doen en is tevreden daarover? Het kost nogal wat geld en daarom wil ik wel iets goeds. Ik merk dat ik steeds naar dezelfde kleur loop, maar wellicht zijn er nog wel meer kleuren die me goed staan.....
Find people who will make you better (M. Obama)
Grote onzin. De kleuren die je mooi vindt, passen ook bij je.

Ik vind lila, geel, bruin, oranje, cyclaamroze echt lelijke kleuren voor kleding en laat me die nu ook echt niet staan.

Koraal, lichtroze, zwart, petrol en groen vind ik mooie kleuren en dat staat me ook goed.
Ik vond sommige online gratis tests echt prima, de uitkomst klopt inderdaad precies en dat zijn de kleuren die ik nu draag. Ik wil je eventueel ook wel helpen, stuur me maar een berichtje als je dat wilt!
Het is jammer dat het zoveel geld kost. Ik vind het zeker nuttig. Het is geen heilig middel, maar het kan je wel nieuwe inzichten geven. Aan jou wat je ermee wil doen. Niemand zal je dwingen om kleuren te dragen die je niet mooi vindt, alleen omdat ze bij je type passen. Maar je kunt wel met andere ogen naar nieuwe mogelijkheden kijken en ik vind dat de moeite waard.
Zelf heb ik het ook ooit laten doen. Niet alles pas ik toe, maar ik heb wel geleerd om te kijken naar wat me flatteert.
En soms kies ik voor iets buiten dat palet, gewoon omdat ik het erg mooi vind. Dan kan ik met iets andere make up er toch een mooi geheel van maken.
Helaas geen ervaring in jouw regio.
Ik heb het ooit gedaan maar dat is wel al meer dan twintig jaar geleden. Ik was er zelf overigens wel tevreden over en heb jarenlang nog zo'n mapje gehad met kleuren die mij zouden staan. Ik vond dat het wel klopte.
Because schreef:
30-08-2020 20:32

Ik vind lila, geel, bruin, oranje, cyclaamroze echt lelijke kleuren voor kleding en laat me die nu ook echt niet staan.

Koraal, lichtroze, zwart, petrol en groen vind ik mooie kleuren en dat staat me ook goed.
Dit kan zeker kloppen, maar alleen als je zelf al (onbewust) een goed oog hebt voor wat je staat. Niet iedereen kan dat. Als je dat niet kunt, koop je op basis van wat je mooi vindt, of waar je je veilig in voelt. En dat hoeft zeker niet altijd ook te zijn wat je het beste staat.
Dat dat bij jou wel zo was, betekent wellicht dat je er al oog voor had. Dat maakt het hele fenomeen nog geen onzin.
Voor 5 euro kreeg ik op een beurs een mini-analyse, die aardig blijkt te kloppen.

Warm, helder en goud past goed.

Pastelkleuren absoluut niet, helaas.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Tja, mij staan veel kleuren die ik niet mooi vind juist heel goed. Terwijl "mooie" kleuren soms helemaal niet staan.

Ik heb een keer zo'n workshopje gedaan en was de enige van de 6 deelnemers die een kleur droeg die niet ok was.

Sindsdien houd ik er rekening mee dat ik niet klakkeloos kleding kan kopen in mooie kleuren, maar ook even moet checken of die tint bij mijn type past en me staat.

En dat zwart (mijn favoriete kledingkleur) beter staat als ik bij mijn gezicht even een ander kleurtje doe.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik zit tussen lente en herfst in, maar ben toch geen zomertype.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Volgens mij kan je meer lente of herfst worden door veel peentjes te eten! Je krijgt dan een oranje tint.
Wij hebben dat ooit als zussendag gedaan, wel een ingekorte versie omdat we met nog al wat zussen waren. het voordeel er van is dat je, als je je aan die kleuren houdt, je altijd dingen hebt die bij elkaar passen, en je niet thuis komt met een shirt of bloes of wat dan ook die bij geen van je andere kleding past. Je combineert dus een stuk makkelijker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dank je wel voor jullie reacties. Degene die positief zijn, daar zou ik ook wel willen. Kleding kopen die je goed staat en daardoor misschien ook wat meer durven in de kleding, omdat je weet dat de kleur je goed staat.
Niemand nog suggesties waar dit te doen is?
Find people who will make you better (M. Obama)
https://www.glamourista.nl/kleurtype-se ... nte-zomer/

Michelle Obama is een typisch wintertype:
Afbeelding

Dat zie je zo. Heel vaak die donkere types, die kunnen goed felle kleurtjes hebben, hoewel er bij de meer oosterse donkere types ook wel een herfsttype zit.

Meestal weet je of fuchsiakleuren je goed staan. Is dat zo, dat ben je vermoedelijk winter of zomer. Als je een donkerder huid hebt winter, en als je een koele blonde schoonheid bent, zomer.
Because schreef:
30-08-2020 20:32

Onzin. Ik vind goud mooi, maar moet het echt niet dragen.
Doen, zoals zoveel dingen , wat gratis is is van een andere kwaliteit als je betaalt.

Ik heb bijv. een koele huid met een warme haarkleur. Heb een maatwerk advies gekregen waar ik 8 jaar later nog uit put. Bij mij zat er wel ook een figuuradvies in . OOk heel fijn....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven