Mode & Beauty alle pijlers

Kleurverschil bij haar verven (bij kapper)

22-12-2018 13:24 20 berichten
Ik laat al tientallen jaren mijn haar bij de kapper verven. Dat is bij verschillende kappers steeds goed gegaan. Sinds 3 jaar heb ik echter regelmatig dat er na het verven kleurverschil is met de vorige keren. En dan bedoel ik niet dat het lichter wordt door de zon, het heeft er volgens mij mee te maken dat ze de verf de ene keer langer laten zitten dan de andere keer. En nu dus ook weer, de uitgroei die bijgeverfd is, is een stuk lichter dan het stuk dat de vorige keer gekleurd is. Nu ben ik flink grijs geworden, dus dat zal er ook mee te maken hebben, maar er wordt al een verf gebruikt die daar rekening mee houdt.

Ik ben inmiddels al van kapper veranderd, maar daar gebeurt het nu ook alweer. En ik baal daar van. Ik hou best van wat kleurnuances in mijn haar, maar niet dat er horizontaal verschillende strepen door mijn haar gaan lopen, zodat er een zebra effect ontstaat. Ik durf het ook niet nogmaals te laten verven, want de vorige keer dat ik dat liet doen werd het veel te donker en hebben ze er daarna weer highlights in moeten zetten. Met als gevolg dat mijn haar gortdroog en pluizig werd na drie verflagen.

Nu heb ik een paar vragen aan de kappers/kapsters die hier actief zijn op het forum. Ligt het aan de kappers dat dit regelmatig gebeurt? Doen zij hun werk niet goed en kan ik beter op zoek naar een andere kapper? Of is het met grijs haar heel normaal dat dit regelmatig gebeurt en moet ik dit accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Ben je toevallig in de overgang? Hormonen kunnen rare dingen doen, als zwangere moet je ook je haar niet willen verven en dat is niet alleen voor de gezondheid.
Btw als het al bij zeker 2 kappers zo gegaan is zou het dan echt aan de kappers liggen?
Lijkt me toch wel een heel bijzonder effect : Afbeelding

Ben je echt nog niet aan mooi grijs haar toe?
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
22-12-2018 13:29
Lijkt me toch wel een heel bijzonder effect : Afbeelding

Ben je echt nog niet aan mooi grijs haar toe?
Nieuwe trend!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
nina1966 schreef:
22-12-2018 13:26
Ben je toevallig in de overgang? Hormonen kunnen rare dingen doen, als zwangere moet je ook je haar niet willen verven en dat is niet alleen voor de gezondheid. Ik zou best in de overgang kunnen zitten ja.

Btw als het al bij zeker 2 kappers zo gegaan is zou het dan echt aan de kappers liggen? Dat is dus precies mijn vraag aan kappers/kapsters die hier actief zijn. Maar omdat jij deze vraag ook stelt denk ik dat jij geen kapster bent. Klopt dat?
Beter.Laat schreef:
22-12-2018 13:29
Lijkt me toch wel een heel bijzonder effect : Afbeelding

Ben je echt nog niet aan mooi grijs haar toe?
Haha, ik dacht meer aan een zebrapad, met de strepen horizontaal. En nee, als veertiger ben ik echt nog niet aan grijs haar toe.
Bespreek je je ‘probleem’ wel met de kapper op het moment dat je daar zit?
Zeg je dan meteen dat je ontevreden bent?
Monchu69 schreef:
22-12-2018 13:34
Bespreek je je ‘probleem’ wel met de kapper op het moment dat je daar zit?
Zeg je dan meteen dat je ontevreden bent?
Bij de eerste kapper werd meteen aangegeven door de kapster die de kleur er uit had gespoeld dat het niet goed had gedekt. Ze hebben het toen meteen opnieuw geverfd, met als gevolg dat het veel te donker werd en er daardoor weer highlights in gezet moesten worden. En toen werd het dus pluizig en gortdroog.

Bij de tweede kapper heb ik meteen de eerste keer aangegeven dat hier op gelet moest worden en dat ook bij elke verfbeurt aangegeven. En toch is het nu weer mis gegaan. Ik zag dat pas thuis, toen ik mijn haar zelf nog een keer gewassen had en met meer licht er op.
Alle reacties Link kopieren
stop met verven
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lopervanhiernaardaar schreef:
22-12-2018 13:49
stop met verven
Dank je voor je tip, maar dat is voor mij geen optie.
Ik krijg ook steeds meer grijs haar en ervaar hetzelfde helaas. Ik geef mijn grijze haren de schuld en niet de kapper
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 22-12-2018 14:49
0.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik dit als ik zelf verf, doe ik wel eens tussendoor als mb uitgroei te erg wordt en ik even geen tijd heb om naar de kapper te gaan. Bij de kapper nooit last hier van. Komt volgens haar omdat zij een basis kleur gebruikt. Bij voorbeeld nummer 4. Zou je er een nuance tint bij doen zodat je bijvoorbeeld 4.3 neemt dat dekt het niet voldoende. Ook verft ze alleen de uitgroei. Als je het gehele haar verft wordt het inderdaad snel te donker. Hoogstens de laatste 5 minuten even doorhalen en dan uitspoelen. Ben zelf ook 100% grijs.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met verven is helemaal niet nodig, vrouwen met grijs haar lijken ouder dan vrouwen die hun haar verven.

Ik zou toch op zoek gaan naar een andere kapper die het wel snapt. Als je wat moeilijker haar hebt dan kan niet iedere kapper ermee omgaan. Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik een kapper had gevonden die mooi laagjes in Mn haar kon knippen.

Je hoeft maar te kijken naar vrouwen in de showbizz waarvan je weet dat ze onderhand toch echt wel grijs zijn of hun haar verven en je ziet dat het wel mogelijk is.
gizzmo-returns schreef:
22-12-2018 14:37
Ik krijg ook steeds meer grijs haar en ervaar hetzelfde helaas. Ik geef mijn grijze haren de schuld en niet de kapper
Geeft jouw kapper daar ook de schuld aan?
Poezengek schreef:
22-12-2018 14:47
Zelf heb ik dit als ik zelf verf, doe ik wel eens tussendoor als mb uitgroei te erg wordt en ik even geen tijd heb om naar de kapper te gaan. Bij de kapper nooit last hier van. Komt volgens haar omdat zij een basis kleur gebruikt. Bij voorbeeld nummer 4. Zou je er een nuance tint bij doen zodat je bijvoorbeeld 4.3 neemt dat dekt het niet voldoende. Ook verft ze alleen de uitgroei. Als je het gehele haar verft wordt het inderdaad snel te donker. Hoogstens de laatste 5 minuten even doorhalen en dan uitspoelen. Ben zelf ook 100% grijs.
Ik ben denk ik voor 45% grijs. Misschien dat dat ook uitmaakt. Zelf verven wil ik niet.
moonlight schreef:
22-12-2018 14:53
Stoppen met verven is helemaal niet nodig, vrouwen met grijs haar lijken ouder dan vrouwen die hun haar verven.

Ik wil ook niet stoppen met verven.
Ik vind mijn eigen haarkleur helemaal niet mooi, en het grijs dat er doorheen komt ook niet. Heel erg grauw.


Ik zou toch op zoek gaan naar een andere kapper die het wel snapt. Als je wat moeilijker haar hebt dan kan niet iedere kapper ermee omgaan. Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik een kapper had gevonden die mooi laagjes in Mn haar kon knippen.

Fijn dat jij een goede kapper gevonden hebt. Ik heb geen zin om steeds een andere kapper uit te proberen. En wil dat ook niet doen als blijkt wat ik verwacht gewoon onmogelijk is. Maar dat is voor mij dus niet duidelijk.

Je hoeft maar te kijken naar vrouwen in de showbizz waarvan je weet dat ze onderhand toch echt wel grijs zijn of hun haar verven en je ziet dat het wel mogelijk is.
sportivia schreef:
22-12-2018 14:55
Geeft jouw kapper daar ook de schuld aan?
Geen idee, ik heb er eigenlijk nog nooit naar gevraagd
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het tegenwoordig voorpigmenteren voor een betere dekking.
Heeft je kapster dat wel gedaan?

http://haargeheimen.nl/hoe-voorpigmente ... rijs-haar/
Judy_Hopps schreef:
22-12-2018 16:05
Ik moet het tegenwoordig voorpigmenteren voor een betere dekking.
Heeft je kapster dat wel gedaan?

http://haargeheimen.nl/hoe-voorpigmente ... rijs-haar/
Sorry, zie nu pas jouw reactie. Ja dat wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Je uitgroei is dus lichter dan de rest van je haar waar dezelfde kleur haarverf voor gebruikt is ? Tenzij men er om vraagt maar dat hoort niet zo natuurlijk.
Dan krijg je een raar verloop van licht naar donker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven