Mode & Beauty alle pijlers

Klitten en nog eens klitten.

16-12-2022 10:07 72 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Voordat ik de afspraak a.s. maandag door laat gaan mijn haar tot een korte bob te laten knippen hoop ik hier wat
tips voor hulp dat het toch niet zover hoeft te komen.

Ik heb gisteren 2 enorme klitten uit mijn haar moeten knippen, met geen mogelijkheid meer eruit te krijgen ook niet met nat maken en of conditioner. Mijn haar is halverwege mijn rug. Waarschijnlijk gebeurt door mijn sjaal, dat het is gaan vilten of zo, nog nooit mee gemaakt. Mijn besluit gisteren tegen mijn vriend dat ik het eraf wil hebben want ik heb dagelijks ruzie met mijn haar. Ik gebruik conditioner en leave in, alles zonder siliconen omdat je telkens leest dat het niet goed voor je haren is? Iedere keer na het wassen en de conditioner is mijn haar niet doorheen te komen. Ik heb ook nog het probleem dat ik geen producten met parfum mag/kan gebruiken vanwege mijn eczeem. Ik heb dus weinig product keuzes. Heeft iemand nog een tip voor mij? Ik heb er heel lang voor moeten sparen om mijn haar deze lengte te krijgen. Groeit langzaam en het is fijn, stijl en veel haar. Klitterig en statistisch tot de met. Oh, mijn haar zit merendeel in een vlecht want ik kan maar 1 dag los haar hebben, de volgende dag hangt het in slierten om mij heen vol met klitten. Ik was iedere keer op de 3e dag. Tips zijn welkom en anders toch maar kort knippen.

Alle tips zijn welkom 🌹 Groetjes Snowy.
Tegen statisch haar helpt een houten borstel goed. Die van Tek zijn heel goed.
Wolk, ja dat had ik dus ook geprobeerd maar het werd echt een knoopje dat echt een bolletje was en geen enkele haar kwam los, er braken alleen maar haartjes. Maar ik snap wel je bedoeling.

Sjulia, Bedank voor de product tips. Ja precies daarom nu maar een conditioner met siliconen. Argan olie zet ik op het lijstje. Ik geef het nog een kans. Het is zo lang nu, zolang over gedaan 1 knipbeurt en het is eraf...

Intothewild, juist dat met een sjaal, ik heb zo'n colsjaal. Ik draag hem wel vaker maar ik had hem gisteren erg lang om. Dus jij hebt ook wel eens een klit eruit moeten knippen. Het groeit gelukkig weer aan, maar het is toch ff slikken als je zo'n plukje knipt en dat waren er gisteren dus 2 😜 Bedoel jij de maison Pearson brush? Ik gebruik nu alleen een wijde kam, from bottem to the top.
snowy wijzigde dit bericht op 16-12-2022 14:27
0.18% gewijzigd
Lorem_Ipsum schreef:
16-12-2022 14:09
Tegen statisch haar helpt een houten borstel goed. Die van Tek zijn heel goed.
Ik heb er even op gegoogled. Ik zag ook soortgelijke met Bamboo pinnen met bolletjes. Bedankt voor de tip!
Snowy schreef:
16-12-2022 14:23
Intothewild, juist dat met een sjaal, ik heb zo'n colsjaal. Ik draag hem wel vaker maar ik had hem gisteren erg lang om. Dus jij hebt ook wel eens een klit eruit moeten knippen. Het groeit gelukkig weer aan, maar het is toch ff slikken als je zo'n plukje knipt en dat waren er gisteren dus 2 😜 Bedoel jij de maison Pearson brush? Ik gebruik nu alleen een wijde kam, from bottem to the top.
ALs ik een sjaal draag dan ontstaan die klitten vaak in mijn nek. Gelukkig valt het dan niet zo op als je daar een knoop moet uitborstelen en er breken wat haartjes af, maar dat plukje dat ik vorig jaar moest afknippen dat zie ik nog steeds ;-)

IIk heb deze van Balmain, wat een verademing na jaren pijn lijden door klitten uitborstelen. Heb ook een grove kam en een grove borstel maar die vind ik toch minder prettig.
https://www.debijenkorf.nl/balmain-hair ... 9010500000
No one ever made a difference by being like everyone else.
intothewild schreef:
16-12-2022 14:43
ALs ik een sjaal draag dan ontstaan die klitten vaak in mijn nek. Gelukkig valt het dan niet zo op als je daar een knoop moet uitborstelen en er breken wat haartjes af, maar dat plukje dat ik vorig jaar moest afknippen dat zie ik nog steeds ;-)

IIk heb deze van Balmain, wat een verademing na jaren pijn lijden door klitten uitborstelen. Heb ook een grove kam en een grove borstel maar die vind ik toch minder prettig.
https://www.debijenkorf.nl/balmain-hair ... 9010500000
Owh... Ik leef met je mee van dat plukje. Gelukkig ben je een jaar verder dus is het zo goed als weer bij gegroeid.

Bedankt 🙏🏻 voor de link, hij heet ook luxe spa borstel. Dat is wel het proberen waard.
Vind het best raar dat je je haar wil afknippen als je vriend aangeeft kort haar niet mooi te vinden. Waarom heb je schijt aan hem? Je kunt toch een stuk er af knippen maar zo dat het niet kort is?
Wickedwitch schreef:
16-12-2022 14:52
Vind het best raar dat je je haar wil afknippen als je vriend aangeeft kort haar niet mooi te vinden. Waarom heb je schijt aan hem? Je kunt toch een stuk er af knippen maar zo dat het niet kort is?
Huh?
Ja huh? Als je een partner hebt wil je toch je best voor hem of haar doen? Of is dit echt een heel rare gedachte? Ik wil graag dat mijn partner mij aantrekkelijk vindt en als hij aangeeft iets niet mooi te vinden dan hou ik daar rekening mee. Net als ik van hem verwacht dat hij niet ineens een snor laat staan omdat ik dat niet mooi vind.
Wickedwitch schreef:
16-12-2022 15:19
Ja huh? Als je een partner hebt wil je toch je best voor hem of haar doen? Of is dit echt een heel rare gedachte? Ik wil graag dat mijn partner mij aantrekkelijk vindt en als hij aangeeft iets niet mooi te vinden dan hou ik daar rekening mee. Net als ik van hem verwacht dat hij niet ineens een snor laat staan omdat ik dat niet mooi vind.
We zijn allemaal anders.
Wickedwitch schreef:
16-12-2022 15:19
Niet mooi is niet hetzelfde als niet aantrekkelijk. Want dat haar van TO is maar een klein onderdeel van wie zij is. Als hij haar alleen maar leuk/aantrekkelijk vindt met lang haar, dan zat er echt iets goed verkeerd in hun relatie. Dan is dit hoogstens de druppel.

Ik liet mijn partner liever in zijn waarde. En sommige dingen stonden hem beter dan andere, maar hij bleef de leukste en de liefste.

En die snor... staat hem niet geweldig, maar ik heb er wel erg om gelachen. Zo'n jaren 80 snor. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
16-12-2022 15:31
Niet mooi is niet hetzelfde als niet aantrekkelijk. Want dat haar van TO is maar een klein onderdeel van wie zij is. Als hij haar alleen maar leuk/aantrekkelijk vindt met lang haar, dan zat er echt iets goed verkeerd in hun relatie. Dan is dit hoogstens de druppel.

Ik liet mijn partner liever in zijn waarde. En sommige dingen stonden hem beter dan andere, maar hij bleef de leukste en de liefste.

En die snor... staat hem niet geweldig, maar ik heb er wel erg om gelachen. Zo'n jaren 80 snor. :rofl:
Je verwoord het echt mooi🌹. Ik blijf toch gewoon Snowy. En ga niet voor kort in de zin kort kort, maar een leuke bob daar kan ik nog steeds ook mijn haar half mee opsteken.

Mijn vriend scheert zijn hoofd en ik vind dat niet mooi dat weet hij, maar ik kan hem ook niet dwingen. Ik neem hem zoals hij het wil en waar hij zich prettig bij voelt.

Hahaha jaren 80 snor Magnum toch? Hoe heet hij ook alweer krullend haar en snor 🤭
Owwhhhhh ik weet het alweer Tom Shellac! 🥳
Snowy schreef:
16-12-2022 15:51

Mijn vriend scheert zijn hoofd en ik vind dat niet mooi dat weet hij, maar ik kan hem ook niet dwingen. Ik neem hem zoals hij het wil en waar hij zich prettig bij voelt.

Tja dan begrijp ik je wel. Persoonlijk vind ik het fijn als een partner rekening houdt met mijn smaak en vice versa. Maar iemand hoeft zichzelf geen geweld aan te doen natuurlijk. Zo zal ik bepaalde dingen ook echt niet doen al wil mijn partner het nog zo graag. Een Bob kan trouwens zeker leuk zijn.
Wicked, we houden wel rekening met elkaar, maar ik kan hem moeilijk dwingen het uiterlijk uit te voeren wat ik wil en andersom. Ik probeer nog het lange haar te behouden wat ik een paar reacties hierboven heb geplaatst dat ik nog een poging heb gedaan een conditioner met siliconen. Morgen was ik mijn haar en ik hoop dat dat het probleem wil verhelpen. Ja een bob is leuk, zo'n Franse bob. Vandaar dit topic en ik ben blij met de hulp van de reacties van de mede forummers. Argan olie en een spa borstel staan op de lijst. 🙏🏻
Wickedwitch schreef:
16-12-2022 14:52
Nou, daar sta ik toch heel anders in. Met mijn haar en de rest van uiterlijk doe ik 100% wat ik zelf wil. Meegenomen als partner het mooi vindt, maar geen voorwaarde. Daar heb ik inderdaad schijt aan.
Snowy schreef:
16-12-2022 15:52
Owwhhhhh ik weet het alweer Tom Shellac! 🥳
Tom Selleck. Shellac is nagels.
Lorem_Ipsum schreef:
16-12-2022 17:59
Tom Selleck. Shellac is nagels.
Hahahaha 😂🤣 Je hebt gelijk!
Misschien helpt het al als je een paar cm eraf knipt. Mijn haar begint ook weer vreselijk te klitten en dan weet ik dat er weer stukje vanaf moet.
Verder is shampoo van Zarqa fijn vind ik, zit geen parfum in etc. Of wassen met Neutral conditioner, die is best dun en heb ik ook weleens als shampoo gebruikt.
Van Schwarzkopf heb je ook anti klit conditioner zit alleen wel parfum enz in dus denk niet dat die optie is voor je
,
pikachu wijzigde dit bericht op 26-07-2023 14:40
99.35% gewijzigd
hoi
Robinson schreef:
16-12-2022 19:41
Misschien helpt het al als je een paar cm eraf knipt. Mijn haar begint ook weer vreselijk te klitten en dan weet ik dat er weer stukje vanaf moet.
Verder is shampoo van Zarqa fijn vind ik, zit geen parfum in etc. Of wassen met Neutral conditioner, die is best dun en heb ik ook weleens als shampoo gebruikt.
Van Schwarzkopf heb je ook anti klit conditioner zit alleen wel parfum enz in dus denk niet dat die optie is voor je
Dank je wel voor je tips! Zarqa ga ik achteraan. Neutral heb ik een keer gebruikt vond ik niet zo lekker. Ja er moet of een stuk van af of die siliconen conditioner moet wonderen verrichten. Parfum is helaas voor mij geen optie.
Hier ook lang (steil haar) dat in deze tijd ook makkelijk klit. Mijn ervaringen:
Wol ( sjaal, trui) is echt een no-go.
Crèmespoeling is soms echt zoeken en heel persoonlijk hoe je haar reageert maar ik let er altijd op dat ze antistatische werking hebben.
Ik borstel mijn haar in deze periode meerdere keren per dag om zo de grote klitten voor te zijn ( ik gebruik de rock n Ruddle is een goedkopere variant van de befaamde Mason Pearson, heb ook een kleintje voor in mijn tas)
Verder regelmatig oliën in de punten en lengtes maar ook de haren in mijn nek die nu zo snel klitten.
a flibbertigibbet! a will-o-the-wisp! a clown!
Hebben jullie ook weleens dat een elastiekje helemaal vast zit in je haar? :@@: Dat heb ik er weleens uit moeten knippen.
Snowy schreef:
16-12-2022 18:55
Hahahaha 😂🤣 Je hebt gelijk!
Inderdaad zo eentje, maar meestal was een snor niet zo lang, hoogstens een weekend. Voor de lol heeft hij na een baardperiode zo'n Hulk Hogan snor geschoren.

Afbeelding

Ik piste bijna in mijn broek. :rofl: Die ging er wel erg snel vanaf. Het enige moment dat ik het jammer vind geen man te zijn. Ik zou echt los gaan zo eens in de zoveel tijd. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Spring_time schreef:
16-12-2022 10:56
Is het geverfd? Ik heb hier eigenlijk vooral last van gehad in periodes dat ik het blondeerde.
Dit wilde ik ook vragen.
Ik heb op het moment meer klitten in mijn haar omdat ik laatst heb laten kleuren met een zogenaamde natuurlijke kleuring die beter zou zijn voor je haar. De kapster is serieus een half uur bezig geweest met uitkammen toen het gewassen was. Ze zei zelf dat mijn haar de siliconen in de shampoo blijkbaar gewoon nodig had. Met natuurlijke shampoo heb ik ook last van veel klitten. Behalve met shampoobars. Ik borstel mijn haar vlak voor het wassen en beweeg tijdens het wassen alleen van boven naar beneden door mijn haar, dus geen draaiende bewegingen. Dat helpt wel. en nu gewoon weer shampoo en 1 minuut masker van andrelon.
Don't cry, buy a bag and move on.
Sjulia schreef:
16-12-2022 22:33
Hebben jullie ook weleens dat een elastiekje helemaal vast zit in je haar? :@@: Dat heb ik er weleens uit moeten knippen.
Nee gelukkig niet. Bij mij zakken de elastiekjes allemaal een beetje uit tegenwoordig. Tenzij ik ze heel strak doe.

En deze topic lijkt wel een Andrelon reclame :hihi:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven