Mode & Beauty alle pijlers

Krullen permanent stijlen

19-06-2013 01:28 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb Nederlandse krullen en mijn haar is onhandelbaar.

Nu laat ik het relaxen voor 75 euro per keer, ik heb dit 2 keer gedaan.

De laatste keer was twee week geleden, maar nu heb ik alweer krullen in mijn haar.

Heeft iemand ervaring met relaxen en hoort dit wel zo ?

Heeft iemand misschien ook nog tips om blijvend van mijn krullen af te zijn, want ik ben inmiddels op het punt dat ik nog liever mijn hoofd kaal scheer dan constant dit gedoe.

Groeten.
dan ga je niet naar een goede kapper, relaxen hoort zo te gaan dat het er uit moet groeien.

keratine behandelingen en brazilian blowouts zijn niet permanent.

ga eens naar een afro kapper, die hebben er veel meer verstand van en weten wat ze doen.
Een hele goede vriendin van me ken ik alleen met stijl haar. Ineens de laatste paar weken heeft ze de prachtigste krullen. Blijkt dit haar natuurlijke look te zijn. "Ja zo zit het als ik onder de douche vandaan kom". Ze krijgt aan 1 stuk door complimenten.

Ze heeft het altijd gestijld met tang.

Maar misschien heb je ander soort krullen? Anders zou ik denken, wees blij met wat je hebt. Ik, met mijn korte, dunne, stijle, futloze haar, zou een moord doen voor krullen...

Maarja, het gras is altijd groener...
Probeer het Japanse straight perm ''Magic" eens, ik heb van nature ook onhandelbaar kroezig haar maar mensen die ik na mijn 18e heb leren kennen weten dit niet omdat ik sinds die tijd om de 9 maanden dit permanent laat doen en het is ideaal! Je haar wordt niet alleen stijler maar ook zacht en glanzend en het blijft dus maanden goed.

In Amstelveen is een japanse kapster die het doet, ik ging ervoor naar Dusseldorf, die is wat goedkoper. Dat is het enige puntje, je bent tussen de 200 en 350 euro per behandeling kwijt afhankelijk van de lengte van je haar maar voor mij is dat het meer dan waard!
Een Japanese straigthening is inderdaad ideaal. Ik laat het één keer per jaar doen en ben er altijd erg blij mee! Glad, glanzend, soepel haar :-)
Ik heb ervaring met relaxen (van LÓreal, speciaal voor Europees haar). Bij mij blijft het zeker 3-4 maanden stijl. Wat balen dat het er bij jou alweer zo snel uit is!

Wat mij ook wel eens helpt, is een masker van Olijfolie. Wel goed uitwassen daarna. Is goed voor je haar en het wordt er (bij mij) stijl van. Voor eventjes

Van te vaak relaxen wordt je haar wel enorm poreus, hè. Ik doe het niet meer, dan maar de stijltang erin. Doe alleen een paar plukken. Ik heb namelijk plaatselijk enorme krul, rest is stijl. Nee, dáár wordt je blij van, pffff.
Wil niet zeiken (zijken?), maar het is steilen.

Je hebt steil haar.

steil

•onder een grote helling ten opzichte van horizontaal. •"~ haar" recht, zonder krullen

En je hebt stijl:

stijl

de stijl zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [stɛil] Verbuigingen: stijl|en (meerv.) 1) manier waarop je je gedraagt of dingen doet Voorbeelden: `een autoritaire stijl van leiding geven`, `Die schrijver heeft een lichtvoetige stijl van schrijven
Als ik een tip mag geven. A.u.b. straight je naar niet meer .

Ik heb van mezelf kroes haar en heb het ook regelmatig chemisch ontkroest. Het is echt niet goed voor je haar. De elasticiteit van je haar gaat er helemaal uit.

Je kunt het doen met haarrollers (haha ouderwets ik weet het) en dan onder een droogkap gaan zitten. Goed met voeding in je haar en na een uurtje ongeveer zit het wel goed. En die krullen die je ervan krijgt zijn hartstikke leuk, maar als je dat niet hebt dan borstel je dat er gewoon uit.

Of met de stijltang. Zolang je het niet te vaak doet en een goede serum gebruikt dan komt dat ook helemaal goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven