Mode & Beauty alle pijlers

Kwaliteitskleding grote maat

24-04-2020 15:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben op zoek naar kleding in een grotere maat die kwaliteitstof hebben waardoor pasvorm vaak beter is. Ik koop nu weleens bij bekende grote matenmode maar ik ben er steeds minder tevreden over. Katoen wat gedraaid op de naad uit de was komt, kleding na 1x wassen op 20 graden of koud alsnog gekrompen uit de was komt, pullerige stof ed.
Wat zijn merken die ook kwaliteit verkopen in grotere maat? Ik wil best meer betalen maar 300 euro voor een broek vind ik te veel. Alvast bedankt voor de tips.
Over welke maat hebben we het?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
SweetFirefly schreef:
24-04-2020 15:40
Over welke maat hebben we het?
48/50
Ik koop zelf wel bij Peter Hahn. Ze hebben veel truttig spul, maar er zitten leuke dingen tussen en de kwaliteit is goed.
Er zit hier in de stad een winkeltje dat heet Paprika, vanaf maat 44, goede kwaliteit, wel redelijk prijzig.
Moeilijk. Het is sowieso al moeilijk om grote maten te vinden die mooi passen. De meeste zijn namelijk gewoon vergroot vanaf 34 36 Maar ja na 44 gaat dat niet goed meer. Schouders worden niet breder als je kont dikker is en om de enkels niet zoveel wijder bv.
Ik erger me daar dood aan :D
Vooral blouses en heren overhemden. Gewoon vergroten en niet met coupenaden gaan werken. Dan krijg je van die, wijd uitstaande en van voren hoger dan achter zoom, dingen.
Ik maak nog wel eens wat voor een vriendin die niet goed kan slagen. Is dat niet wat voor jou? Iemand zoeken die dingen voor je kan naaien. Kun je zelf de stof uitzoeken en is het ook goed passend.
Ik heb ff een voorbeeld opgezocht waar ik me super aan erger.
AfbeeldingJe ziet dat het aan de voorkant optrekt en wat naar voren staat. Dat komt omdat het gewoon vergroot is. Als de streep gewoon horizontaal had gelopen, dus gewoon recht om de man heen, dan had je stof over gehad bij het armsgat. Daar moet dan een coupenaad komen zodat de zoom en eventueel patroon, gewoon recht hangt.
Maar een apart patroon maken is blijkbaar te duur want veel producenten doen het niet. En er zijn er die wel goede pasvorm hebben maar dat is vaak dan weer flutstof idd.
Promiss heeft mooie kleding van goede kwaliteit is mijn ervaring.
De h&m lijkt de maten te hebben vergroot. Ik ben een 46 en kon zwemmen in de xxl laatst. En die hebben ook een premium lijn.
H&m is niet echt de kwaliteit die ik bedoel. Ik zag op de site van peter hahn wel een paar items. Veel viscose en zijde. Vind ik toch prettiger dan dat plakkerige polyester.
Promiss link ik altijd aan miss etam en daar wil ik juist vanaf omdat het toch net allemaal niet de kwaliteit is wat ik zoek. Of ik moet er erg naast zitten. Ik heb weinig ervaring met promiss.
Promiss inderdaad, die hebben de laatste jaren echt een upgrade gekregen qua kwaliteit. Ik slaag daar zelf met mijn maat 40/42 altijd goed. Ze hebben ook een Mart Visser collectie en de kleding is echt niet te vergelijken met MS/H en M.

En, echt mooie spullen maar dan zou ik zeker in de sale shoppen: Marina Rinaldi. Online maar ook te koop in de Bijenkorf. Dat is echt wel het hogere segment qua prijs maar zeker de moeite waard als je wil investeren in een paar mooie basics die echt goed en mooi zitten (ik heb met mijn grote boezem altijd moeite met jasjes en blouses en daar in de sale ook goed geslaagd vorig jaar)

Vaak vindt je op Asos ook wel wat je zoekt en voordat je alle goedkopere merken afschrijft: MS mode heeft soms goede basics (denk, zwarte broeken, jasjes etc..) die qua kwaliteit best goed zijn, alleen dan zou ik in de winkel gaan passen en niet online bestellen.

Claudia Strater gaat tot maat 46 maar valt ruim, wellicht kun je daar met sommige items ook goed slagen met jouw maat (maar idd ook eerst even passen)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Paprika bevalt me goed. Ze hebben ook een site.
Yoek, xandres gold en mat fashion zijn bijvoorbeeld grote maten merken in een duurder segment met kleding van betere kwaliteit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven