Mode & Beauty alle pijlers

Laarzen verven

26-10-2011 18:44 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee paar laarzen. Bruin gewoon leer en blauw nubuck. Beiden zou ik het liefst zwart willen. Verven dus. Wie weet hoe? Met welke verf? Of het überhaupt kan?
Mijn zus heeft witte leren sandalen bruin geverfd met speciale schoenenverf. Dat is verkrijgbaar bij de schoenmaker. Is prima gelukt.

Ik zou de schoenmaker dus om advies vragen.
Pfoe.. zou het niet weten hoe je ze echt moet verven. Heb zelf wel eens bruine leren laarzen zwart gemaakt met zwarte schoensmeer. Moet je alleen wel bijhouden.

Het blauwe nubuck zou ik niet weten, ben ook wel benieuwd naar het 'goede' antwoord.
Christiane, er wordt naar je gevraagd door Pom op het box-doorstuur-topic.

Sorry, verder geen tips.

Ja 1 tip, misschien kun je bij een wapenzaak/leer/zadel bedrijf komen aan bliksemzwart. Daar heb ik in het verleden altijd succesvol schoenen mee geverfd. Er is alleen moeilijk aan te komen.
quote:thee schreef op 26 oktober 2011 @ 18:54:

Christiane, er wordt naar je gevraagd door Pom op het box-doorstuur-topic.

Haha, grappig.

Even naar de schoenmaker. Ik weet iemand die heeft ook witte schoenen zwart gemaakt met prima resultaat. Je zit soms alleen met stiksels enzo, maar daar heeft de schoenmaker vast ook een oplossing voor.
Vraag de schoenmaker om een spuitbusje zwarte verf, wel goed ontvetten.

Nubuck zal niet goed gaan is een soort geschuurd leder.

Misschien eerst ontvetten met ontvetter dat je voor lederen bankstel gebruikt.
Nou, deze picasso (woorden van de schoenmaker) heeft vandaag naar nubuck laarzen zwart geverfd. Is goed gelukt. Moet morgen nog een laagje overheen en dan zijn mijn favoriete laarsjes niet meer beige, maar zwart. Begin volgend week de leren laarsjes doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven