Mode & Beauty alle pijlers

Lang haar.....

09-02-2012 20:30 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaah! Eindelijk heb ik lang haar! Als kind was ik altijd dat jochie met dat schattige jurkje. Altijd kort haar gehad. Toen ik zwanger was, liet ik het groeien. En nu 3 kinderen later, heb ik lang haar. En wat meer kennis nodig.

Want wat doe je met je haar als je gaat slapen? Vast? Vlecht? Of los en dan met dreads wakker worden.

En welke borstel is een 'must have' met lang haar? ik heb er inmiddels al heel wat gehad, maar nog steeds geen fijne gevonden.

En welke elastiekjes of haar accessoires gebruiken jullie?

Ik draag graag bloemen in mijn haar, kan dat nog anno 2012? En 2 staarten of 2 vlechten? (misschien ter compensatie van mij jeugd).

Kom maar op!
Hmmm, toch wel lastig allemaal, hahaha

Mijn haar klit wel. Ook als ik het niet goed borstel. Dus ik denk dat ik dan toch maar voor een losse vlecht ga. Misschien met een badstoffen elastiekje (ik gebruikte die van mijn zusje altijd als haarband voor mijn barbies).

Ik kan niet iedere dag mijn haar wassen, het blijft uren nat als ik het los draag en een hele dag als ik het meteen in een staart doe.

Kammen voor het wassen is wel een idee. Oeh, heb helemaal zin om te freubelen met speldjes en zo.
@Jillian: minder shampoo gebruiken? Zoveel heb je helemaal niet nodig

Ik was mijn haar alleen na het sporten, en dan vlecht ik het in, anders wordt het 1 warboel.

Sowieso van onder uit beginnen met uitborstelen en inderdaad borstelen voor het wassen en weinig shampoo gebruiken, dat doet mijn haar veel goed.
Dit is mijn favoriete Youtube channel: http://www.youtube.com/user/LuxyHair?ob ... ustangbase

Heb ik veel inspiratie uitgehaald!
Ik ben t ook weer aan t laten groeien, ik verheug me erop!

Vroeger had ik het vaak los, stijl of met krul of paardenstaart, hoorg of laag. Qua borstel kreeg ik als tip voor mijn dochter met dun vlassig snel klitterig lang haar een borstel met varkenshaar (volgens mij bij kruidvat voor ong. 17 euro, als ik het me goedkan herinneren)! Die tip had ik 5 jaar eerder moeten krijgen. Ze krijgt er prachtig glanzend haar van, en de klitten borstel je er makkelijk uit. Iets wat ik niet voor elkaar krijg met andere borstels.
Ohja voor als je 's nachts met los haar wilt slapen: neem een echt satijnen/zijden kussensloop.
Volgens mij is touperen soms ook wel een must, met wat voor borstel doe je dat? Bedankt voor de link Isasue!
Touperen doe ik met een puntkam. En veel haarlak :Imao:
Ik heb ook altijd metaalloze elastiekjes, thuis draag ik ook nog het liefst die dikke 's Nachts vaak een losse vlecht. Borstel van Marlies Moller. Kost een vermogen maar dat is hij waard.
Ik houd mijn haar meestal in een losse knot of ik laat het los. Nu is er een stukje af maar toen het nog tot mijn billen reikte had ik er een losse vlecht in voor het slapen gaan, anders ging ik op mijn haar liggen <.<. Heb overigens nog nooit haar problemen gehad zoals pluizen, roos, klitten, dun / futloos of dergelijke, moeder natuur heeft me met tenminste 1 ding gezegend hehe.

Qua borstel gebruik ik een gewone plastieken met metalen pinnetjes, heb hiervoor een fijne houten borstel gehad met haren die in plukjes wat elkaar stonden maar deze niet meer terug kunnen vinden :(.
Ik heb een supergrote borstel. Te koop bij Kruitvat. Ik heb superveel krullen, was eerst echt een kwartier bezig met haar ontklitten, en met deze gaat het een stuk sneller
Fijn dat je weer lang haar hebt! Ik ben het momenteel ook weer aan het laten groeien (altijd prettig, die nare tussenlengte waar je niks mee kan, maar deze keer houd ik echt vol)

Vroeger, toen ik wel lang haar had, kamde ik het eerst altijd met een grove kam en vervolgens met een varkensharenborstel (kocht ze via mijn kapper). Ik heb dan ook heel fijn (maar ook heel veel) haar met heel iets slag.

Wat betreft accessoires, het liefst dikkere elastieken zonder metalen tussenstukjes. In die metalen dingen ging mijn haar altijd vast zitten. 's Nachts had ik het altijd los.

En ja, bloemen, waarom niet? Ik vind het altijd wel vrolijk staan.
Waarom is het slecht als je je haar 's nachts vast hebt? Ik heb erg lang haar en als ik het los heb, dan heb ik 'sochtends een ontplofte egel aan m'n hoofd hangen. Bovendien lig ik dan de halve nacht wakker omdat ik verstrikt raak in m'n eigen haar.

Ik heb m'n haar los of in een vlecht, meer smaken ken ik niet. Een staart is te zwaar, daar krijg ik hoofdpijn van. Borstel is van Zenner, elastiekjes (Van die dikkere zonder metaal) ook.
quote:Annie.Ooi schreef op 09 februari 2012 @ 20:30:

Jaah! Eindelijk heb ik lang haar! Als kind was ik altijd dat jochie met dat schattige jurkje. Altijd kort haar gehad. Toen ik zwanger was, liet ik het groeien. En nu 3 kinderen later, heb ik lang haar. En wat meer kennis nodig.

Want wat doe je met je haar als je gaat slapen? Vast? Vlecht? Of los en dan met dreads wakker worden.

Ik heb het los, maar wordt niet met dreadlocks wakker hoor

En welke borstel is een 'must have' met lang haar? ik heb er inmiddels al heel wat gehad, maar nog steeds geen fijne gevonden.

En welke elastiekjes of haar accessoires gebruiken jullie?

Met het sporten gebruik ik de zenner stay-in-hair

Ik draag graag bloemen in mijn haar, kan dat nog anno 2012? En 2 staarten of 2 vlechten? (misschien ter compensatie van mij jeugd).

2 staarten/2 vlechten kan wat mij betreft niet meer na je 12e. Bloemen vind ik alleen kunnen bij een mooie bos krullen.

Kom maar op!
quote:Blackdress schreef op 09 februari 2012 @ 20:46:

[...]

Met een elastiekje en haarspeldjes/schuifjes. Blijft het de hele dag perfect zitten.En dan met een vlechtje opzij zoals hier:

[afbeelding]wat een gaaf kapsel!
Ik probeer al jaren om mijn haar te laten groeien, maar het wil nog niet erg vlotten. De kapster knipt er altijd heel veel af, of moet je niet meer naar de kapper gaan?
Geen bloemen en geen 2 staartjes.

Je bent moeder hallo!!!
quote:carenza schreef op 09 februari 2012 @ 21:07:

[...]

Ze is echt prachtig!wat is het toch een mooie vrouw
quote:Isasue schreef op 09 februari 2012 @ 22:40:

Dit is mijn favoriete Youtube channel: http://www.youtube.com/user/LuxyHair?ob ... ustangbase

Heb ik veel inspiratie uitgehaald!leuk!
quote:flint schreef op 10 februari 2012 @ 07:33:

Waarom is het slecht als je je haar 's nachts vast hebt? Ik heb erg lang haar en als ik het los heb, dan heb ik 'sochtends een ontplofte egel aan m'n hoofd hangen. Bovendien lig ik dan de halve nacht wakker omdat ik verstrikt raak in m'n eigen haar.

geen idee... ik heb megaveel krullen en doe het 's nachts ook in een vlecht. Sindsdien veel minder klitten (= minder uitkammen = minder beschadigingen).

Okay, je moet geen hele strakke vlecht doen, gewoon een losse.
Al doe je de hele hortus op je hoofd Annie, lekker doen waar je zin in hebt

Mijn steile haar komt tot net over de onderkant van mijn schouderbladen en wordt eens in de zoveel maanden weer in mooie lagen geknipt, met goede shampoo gewassen en verder he-le-maal niks. Komt geen borstel aan te pas, geen vlechten of wat dan ook. Het valt vanzelf mooi als ik er een paar keer met mijn handen doorheen ga.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn haar is niet heel lang: iets over m'n schouders. Ik was het eens in de 2 a 3 dagen, en fohn het daarna met een ronde borstel en fohn. Verder gebruik ik nooit een borstel/kam. Voor de punten gebruik ik iets vettigs, maakt me niet zo veel uit wat. Nu is het serum van gliss-kur, ik vind het serum van andrelon (laagjes accent) ook fijn, en kokosvet werkt ook prima.

Probeer eens in de week een masker te gebruiken, en ik verf het koper-rood.

's Nachts heb ik het wel vast, dan hoef ik 's ochtends het elastiek er maar uit te halen en zit het meteen weer goed. Heb een staart helemaal boven op m'n hoofd met zo'n dik elastiek. Als ik het los houdt gaat het klitten en zit het de volgende ochtend nergens naar. Sinds kort slaap ik af en toe ook wel eens met een haarbandje in waar je dan je haar omheen draait(paar topics verder naar onderen, over krullen geloof ik), en dat bevalt me ook wel!

Bloem in haar, vlechtjes en staartjes kunnen bij sommigen wel heel leuk staan, het is maar hoe je er voor de rest uit ziet en hoe je je staartjes draagt. Als je mooi lang golvend haar hebt kunnen twee lage staarten best vind ik, zeker als je een mooie lange jurk of zo draagt. Als je 2 staarten vlak tegen je hoofd aan maakt met een hele strakke scheiding en daar voor de rest een hoogwater-spijkerbroek en het fleecevest van je man bij draagt vind ik het niet zo heel mooi. Dat ligt dan overigens niet alleen aan de staarten :-).
Mijn haarlengte is ongeveer tot net boven mijn bh bandje. Ik heb het 's nachts altijd in een staart die ik dan oprol tot knot naar binnen. Dan heb ik er 's ochtends altijd een mooie slag/grove krul in zitten.

Wel altijd mijn haar vast 's nachts, heb al regelmatig gehoord dat dat beter is voor je haar.
Ik heb het trouwens vaak los, maar steek het ook vaak op. Of ik maak een 'slordige" knot.

P.s. vind eigenlijk ook wel dat 2 staarten echt niet meer kunnen
Als je je haar lang wil laten groeien dan moet je zeker niet naar de kapper gaan. Ik wil het ook laten groeien maar laat het iedere acht weken knippen en dan ben ik steeds terug bij af, maar dooie puntjes is ook weer geen gezicht. Hoe doen jullie dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven