Lang haar.....
donderdag 9 februari 2012 om 20:30
Jaah! Eindelijk heb ik lang haar! Als kind was ik altijd dat jochie met dat schattige jurkje. Altijd kort haar gehad. Toen ik zwanger was, liet ik het groeien. En nu 3 kinderen later, heb ik lang haar. En wat meer kennis nodig.
Want wat doe je met je haar als je gaat slapen? Vast? Vlecht? Of los en dan met dreads wakker worden.
En welke borstel is een 'must have' met lang haar? ik heb er inmiddels al heel wat gehad, maar nog steeds geen fijne gevonden.
En welke elastiekjes of haar accessoires gebruiken jullie?
Ik draag graag bloemen in mijn haar, kan dat nog anno 2012? En 2 staarten of 2 vlechten? (misschien ter compensatie van mij jeugd).
Kom maar op!
Want wat doe je met je haar als je gaat slapen? Vast? Vlecht? Of los en dan met dreads wakker worden.
En welke borstel is een 'must have' met lang haar? ik heb er inmiddels al heel wat gehad, maar nog steeds geen fijne gevonden.
En welke elastiekjes of haar accessoires gebruiken jullie?
Ik draag graag bloemen in mijn haar, kan dat nog anno 2012? En 2 staarten of 2 vlechten? (misschien ter compensatie van mij jeugd).
Kom maar op!
vrijdag 10 februari 2012 om 22:26
@ marilyn_88:
Gewoon heel simpel. Niet iedere acht weken laten knippen. Zonde en je bent inderdaad meteen weer terug bij af.
Het zal er vanaf hangen hoe snel je haar groeit (bij mij niet snel) maar twee keer per jaar dode punten laten knippen is genoeg, aldus de kapper.
Heb lang en echt heel dik haar.
Gewoon heel simpel. Niet iedere acht weken laten knippen. Zonde en je bent inderdaad meteen weer terug bij af.
Het zal er vanaf hangen hoe snel je haar groeit (bij mij niet snel) maar twee keer per jaar dode punten laten knippen is genoeg, aldus de kapper.
Heb lang en echt heel dik haar.
vrijdag 10 februari 2012 om 22:29
quote:geheimtaal schreef op 09 februari 2012 @ 21:41:
Lang haar blijft toch het mooist bij vrouwen vind ik. Ik heb zelf ook lang, dik haar en draag het meestal los of in een knot.
Als je dun haar hebt zou ik het toch kort knippen, ik vind zelf lang haar heel lelijk als je echt dun haar hebt.
En twee staarten/vlechten vind ik ook niet mooi als je volwassen bent.Eens!
Lang haar blijft toch het mooist bij vrouwen vind ik. Ik heb zelf ook lang, dik haar en draag het meestal los of in een knot.
Als je dun haar hebt zou ik het toch kort knippen, ik vind zelf lang haar heel lelijk als je echt dun haar hebt.
En twee staarten/vlechten vind ik ook niet mooi als je volwassen bent.Eens!
vrijdag 10 februari 2012 om 22:39
quote:marilyn_88 schreef op 10 februari 2012 @ 12:36:
Ik probeer al jaren om mijn haar te laten groeien, maar het wil nog niet erg vlotten. De kapster knipt er altijd heel veel af, of moet je niet meer naar de kapper gaan?Dit dus. Op je strepen staan. 1 cm is 1 cm (bij wijze van spreken) en meer niet. Ja, tenzij je haar echt dood is doordat je de punten niet laat knippen maar ik lees dat je iedere acht weken gaat dus dat zit wel goed. Het is jouw haar Zelf kun je trouwens ook voor een heel eind zien of je gespleten haarpunten hebt of niet.
Ik probeer al jaren om mijn haar te laten groeien, maar het wil nog niet erg vlotten. De kapster knipt er altijd heel veel af, of moet je niet meer naar de kapper gaan?Dit dus. Op je strepen staan. 1 cm is 1 cm (bij wijze van spreken) en meer niet. Ja, tenzij je haar echt dood is doordat je de punten niet laat knippen maar ik lees dat je iedere acht weken gaat dus dat zit wel goed. Het is jouw haar Zelf kun je trouwens ook voor een heel eind zien of je gespleten haarpunten hebt of niet.
zaterdag 11 februari 2012 om 00:48
Op Youtube barst het inderdaad van de filmpjes. Even in het Engels zoeken op "hair" en "updo".
Ik draag het thuis in een rommelige hoge of lage staart. Nooit los. In bed maak ik een losse knoedel bovenop mijn hoofd (tenzij ik man probeer te verleiden, dan laat ik het los hangen ).
Met 2 staartjes wil ik dood nog niet gevonden worden. Sorry. Daar ben ik echt het type niet voor. En denk dat mijn dochter van 14 dan ook niet meer met me gezien wil worden.
Voor op kantoor steek ik mijn haar op. En dan meestal met een chignon zoals op het tweede plaatje van Blackdress om 20.12 uur. Ik maak daarbij een zij scheiding . Heb de chignon/knot nog nooit opzij gedragen, ga ik morgen eens proberen.
Ik draag het thuis in een rommelige hoge of lage staart. Nooit los. In bed maak ik een losse knoedel bovenop mijn hoofd (tenzij ik man probeer te verleiden, dan laat ik het los hangen ).
Met 2 staartjes wil ik dood nog niet gevonden worden. Sorry. Daar ben ik echt het type niet voor. En denk dat mijn dochter van 14 dan ook niet meer met me gezien wil worden.
Voor op kantoor steek ik mijn haar op. En dan meestal met een chignon zoals op het tweede plaatje van Blackdress om 20.12 uur. Ik maak daarbij een zij scheiding . Heb de chignon/knot nog nooit opzij gedragen, ga ik morgen eens proberen.
zaterdag 11 februari 2012 om 07:37
Ik heb ook lang dik haar met krullen,in bed gooi ik mn haar op zolder met een dik elastiek. Als ik met los haar ga slapen lig ik erop.
Na het wassen borstel ik het uit met een kunststof borstel. Dan kom ik snel door die bos haar heen.
Bloemen en vlechten, gewoon doen als het je staat. Als het warm is of op vakantie,doe ik mijn haar in twee dikke lange vlechten. Krijg altijd complimenten,staat mooi bij een Aziatisch hoofd zeggen ze.
En met kerst had ik een glitterbloem in mn haar,ook veel complimentjes op gekregen. Tis maar net hoe je het aanpakt en wat je erbij aandoet.
In de film Samsara hebben zelfs de oude omaatjes nog lange vlechten,prachtig!
Na het wassen borstel ik het uit met een kunststof borstel. Dan kom ik snel door die bos haar heen.
Bloemen en vlechten, gewoon doen als het je staat. Als het warm is of op vakantie,doe ik mijn haar in twee dikke lange vlechten. Krijg altijd complimenten,staat mooi bij een Aziatisch hoofd zeggen ze.
In de film Samsara hebben zelfs de oude omaatjes nog lange vlechten,prachtig!
zaterdag 11 februari 2012 om 10:20
@Marilyn, als ik mijn haar regelmatig fohn krijg ik snel hele droge en uiteindelijk dode punten en moet ik het veel vaker laten bijpunten, dan lukt het bijna niet extra lengte te krijgen. Nu heb ik het op de maximale lengte die ik voor mezelf leuk vind, het glanst en zit mooi, maar als ik het twee keer in een week fohn heb ik enorme bos stro en moet ik acuut naar de kapper.
donderdag 3 maart 2016 om 19:07
ik draag invisibobble als elastiekje. die zorgen er voor dat je geen knikken in je haar krijgt nadat je het de hele dag vast heb gehad. ik heb vaak 1 staart of 1 vlecht, soms ook een hoge knot. die maak je zo: hoofd naar voren gooien , haar goed doorworstelen, elastiekje pakken, 1 slag met elastiekje maken, tweede keer half erdoor heen , derde keer rest pakken wat over is omhoog komen en voilà je hebt een hoge knot.je kan eventueel nog een tweede elastiekje gebruiken voor meer houvast dat doe ik ook. als borstel gebruik ik een tangle teezer. of een halve staart dat kan ook leuk staan. gebruik zomin mogelijk speldjes die beschadigen je haar.
donderdag 3 maart 2016 om 23:08
Ik heb van die stoffen elastieken. Die voorkomen dat je haar afbreekt en werken bij mij beter dan van die dunne elastieken. Als ik slaap heb ik mijn haar in een hoge knot of vlecht omdat het dan niet gaat klitten. Overdag draag ik mijn haar vast (staart of vlecht), omdat dit moet vanwege mijn werk.
Ik heb een houten borstel met "haren" erin. Echt super fijn vind ik deze. Die plastic borstels doen bij mij altijd zo'n pijn aan mijn hoofd bij het kammen
Ik heb een houten borstel met "haren" erin. Echt super fijn vind ik deze. Die plastic borstels doen bij mij altijd zo'n pijn aan mijn hoofd bij het kammen
vrijdag 4 maart 2016 om 07:27
Als je mooi, dik, glanzend haar hebt is lang haar prachtig.
Twee staarten en vlechten vind ik geen gezicht voor een volwassen vrouw.
Bloemen zie ik vaak bij vrouwen met King Louie jurken en schoenen met bandjes om de enkel en een legging aan. Ik vind dat erg kinderlijk staan.
Ik zou dat weglaten uit je haar.
Twee staarten en vlechten vind ik geen gezicht voor een volwassen vrouw.
Bloemen zie ik vaak bij vrouwen met King Louie jurken en schoenen met bandjes om de enkel en een legging aan. Ik vind dat erg kinderlijk staan.
Ik zou dat weglaten uit je haar.
vrijdag 4 maart 2016 om 14:04
Ja leuk, laat ik ook nog even reageren op dit 4 jaar oude topic . Ik moest even opzoeken wat King Louie jurken zijn, weer wat geleerd. Die zijn overigens niet aan mij besteed.
On topic (beter laat dan nooit): ik heb haar tot net over mijn schouders (bijna oksellengte), dus niet megalang, maar ik laat het wel groeien. Ik was het 1x in de 2 á 3 dagen, dus 3x per week. Ik gebruik bij elke wasbeurt shampoo en conditioner en 1x per week een haarmasker. Ik was het 's ochtends. Na het wassen kam ik het door met een plastic kam met grove tanden en verder laat ik het het liefst aan de lucht drogen of het moet vriezen, dan föhn ik het wel even. Ook doe ik vaak wat serum in de puntjes. Op de dagen dat ik mijn haar niet was, borstel ik het enkel door. Een prettige borstel vind ik de Tangle Teezer. Kruidvat heeft een rip-off daarvan; de Betty Brush. Die is ook bijna de helft goedkoper. 't Ziet eruit als een borstel van niks, zo'n plastic ding, maar hij doet echt zijn werk beter dan alle andere borstels die ik gehad heb. Ik slaap met mijn haar los, al doe ik het soms in een vlecht. Overdag draag ik het ook meestal los of in een paardenstaart/vlecht (1 vlecht dus!). Ik vind twee staartjes/vlechtjes bij volwassen vrouwen geen gezicht, maar ja, ieder haar ding.
On topic (beter laat dan nooit): ik heb haar tot net over mijn schouders (bijna oksellengte), dus niet megalang, maar ik laat het wel groeien. Ik was het 1x in de 2 á 3 dagen, dus 3x per week. Ik gebruik bij elke wasbeurt shampoo en conditioner en 1x per week een haarmasker. Ik was het 's ochtends. Na het wassen kam ik het door met een plastic kam met grove tanden en verder laat ik het het liefst aan de lucht drogen of het moet vriezen, dan föhn ik het wel even. Ook doe ik vaak wat serum in de puntjes. Op de dagen dat ik mijn haar niet was, borstel ik het enkel door. Een prettige borstel vind ik de Tangle Teezer. Kruidvat heeft een rip-off daarvan; de Betty Brush. Die is ook bijna de helft goedkoper. 't Ziet eruit als een borstel van niks, zo'n plastic ding, maar hij doet echt zijn werk beter dan alle andere borstels die ik gehad heb. Ik slaap met mijn haar los, al doe ik het soms in een vlecht. Overdag draag ik het ook meestal los of in een paardenstaart/vlecht (1 vlecht dus!). Ik vind twee staartjes/vlechtjes bij volwassen vrouwen geen gezicht, maar ja, ieder haar ding.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
vrijdag 4 maart 2016 om 14:47
Ik heb haar tot over mijn tiet en ben ook helemaal fan van de Tangle Teezer. (mijn vriend inmiddels ook: die noemt mijn knalroze Tangle Teezer ZIJN borstel!! hmf) Ik was mijn haar elke derde dag en probeer zo min mogelijk een föhn te gebruiken. Voorheen deed ik dat wat meer maar merk dat het onderste gedeelte van mijn haar daar echt lelijk van word.
Meestal draag ik mijn haar los, bovenste helft in een klemmetje of in een vlecht opzij.
Meestal draag ik mijn haar los, bovenste helft in een klemmetje of in een vlecht opzij.