langhoudende nagellak
zaterdag 22 maart 2008 om 16:50
zaterdag 22 maart 2008 om 19:46
Ik heb altijd hele lange nagels en mijn nagellak houdt toch minstens een dag of 4, 5. Mijn ervaring is, dat hoe goedkoper de nagellak, hoe langer hij blijft zitten. Klinkt misschien gek, maar ja. Op dit moment gebruik ik veel Catrice, te koop bij het kruidvat. Kost bijna niks en is prima. Alleen hebben ze helaas niet heel veel mooie kleurtjes.
Hema nagellak vind ik trouwens rotspul, daar gaan mijn nagels van kapot. Alle andere goedkope merken doen het prima en bevallen mij beter dan merken als l'Oreal, Bourjois, Revlon e.d.
Verder doe ik niks bijzonders. Ik gebruik geen base coat en geen top coat. Een top coat vind ik zelfs slecht werken (een base coat wil nog wel eens helpen, maar dan moet je hem wel heel goed laten drogen voordat je je nagellak erover heen doet). Een laag nagellak houdt meestal beter dan 2 lagen, maar 2 lagen vind ik vaak mooier.
Hema nagellak vind ik trouwens rotspul, daar gaan mijn nagels van kapot. Alle andere goedkope merken doen het prima en bevallen mij beter dan merken als l'Oreal, Bourjois, Revlon e.d.
Verder doe ik niks bijzonders. Ik gebruik geen base coat en geen top coat. Een top coat vind ik zelfs slecht werken (een base coat wil nog wel eens helpen, maar dan moet je hem wel heel goed laten drogen voordat je je nagellak erover heen doet). Een laag nagellak houdt meestal beter dan 2 lagen, maar 2 lagen vind ik vaak mooier.
zaterdag 22 maart 2008 om 21:46
Haha, tum tum, je zou achterover slaan als je alle potjes nagellak hier zou zien. Vandaar dat ik zelden dure lak koop. Ik heb altijd gelakte nagels, maar hou niet van gedoe. Ik wil snel kunnen lakken en het moet snel drogen, want ik heb het geduld niet om minutenlang met mijn handen in de lucht te zitten wapperen Gek genoeg gaat dit met goedkope flut-nagellak het beste. Duurdere merken zijn vaak wat dikker ofzo en dan duurt het drogen veel te lang. Ik verlies dan mijn geduld en dan zitten er alweer deuken in de lak. Hetzelfde met meerdere lagen lakken. Dan moet je het echt goed laten drogen tussendoor en dat lukt me nooit.
zaterdag 22 maart 2008 om 22:46
zondag 23 maart 2008 om 16:29
Hema nagellak!!!! Goedkoop, in zowat alle kleuren te verkrijgen en echt prima kwaliteit! 'Smeert' heel makkelijk uit en blijft toch wel 2 à 3 dagen mooi. En ik ben een ervaringsdeskundige, haha! Heb ook echt een mand vol met nagellakjes van zowat alle merken (inderdaad, de duurdere vind ik vaak ook minder goed, smeren minder makkelijk uit).
Ik gebruik echter zelden donkere kleuren en mijn ervaring is dat de lichtere kleuren (parelmoer, wit, roze, lila,..) er langer goed blijven uitzien (een klein randje of kapje valt dan niet zo op).
Lak ze!
Ik gebruik echter zelden donkere kleuren en mijn ervaring is dat de lichtere kleuren (parelmoer, wit, roze, lila,..) er langer goed blijven uitzien (een klein randje of kapje valt dan niet zo op).
Lak ze!
zondag 23 maart 2008 om 17:06
Vind afbladderen ook eigenlijk best wel rock and roll, hahaha!!
idd die van Hema is ook heel fijn!! Ik ben dus weer meer voor de hardere kleuren en beschadegingen vallen daar snel op, ja.
Iemand goede tip voor een hele fijne basiscoat waar nagels goed beschermd blijven en niet gelig worden?? Ik heb nu de Rimmel Stronger Base coat and Strenghtener, maar heb een gelige gloed over mijn nagels naar langdurig nagellak gebruiken...
idd die van Hema is ook heel fijn!! Ik ben dus weer meer voor de hardere kleuren en beschadegingen vallen daar snel op, ja.
Iemand goede tip voor een hele fijne basiscoat waar nagels goed beschermd blijven en niet gelig worden?? Ik heb nu de Rimmel Stronger Base coat and Strenghtener, maar heb een gelige gloed over mijn nagels naar langdurig nagellak gebruiken...
zaterdag 7 januari 2012 om 17:03
Ik zit hier ook met zo net gelakte nagels. een dag en dan is het weer bladderen . maar vanavond 'n verjaardags feestje.en ja wat doe ja dan weer met je goeie gedrag.? inderdaad nagels lakken. Wie oh wie .heeft de gouden tip dat gelakte nagels minimaal 'n week mooi blijven.
Londonlover. altijd n blanke lak eerst opdoen. verkleuren je nagels niet..
Londonlover. altijd n blanke lak eerst opdoen. verkleuren je nagels niet..
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
zaterdag 7 januari 2012 om 17:09
Ik sta er om bekend altijd mooi gelakte nagels te hebben (ook met nail art, doe ik zelf, heb zo'n 50 nagellakjes)
Maar ik doe niets byzonders. Nagellak van goedkope merken, meestal essence of bij de DA dat goedkope merk, weet de naam ff niet maar die is binnen 10min helemaal droog, ook tegen stoten enzo.
Altijd 2 laagjes (soms zelfs 3) en dan altijd een topcoat.
Ik moet ook zeggen dat sommige mensen gewoon niet met nagellak kunnen omgaan. Ik hoef ze maar 1x per week te doen en dan alleen omdat het is 'uitgegroeit' en niet omdat het niet mooi meer is
Maar ik doe niets byzonders. Nagellak van goedkope merken, meestal essence of bij de DA dat goedkope merk, weet de naam ff niet maar die is binnen 10min helemaal droog, ook tegen stoten enzo.
Altijd 2 laagjes (soms zelfs 3) en dan altijd een topcoat.
Ik moet ook zeggen dat sommige mensen gewoon niet met nagellak kunnen omgaan. Ik hoef ze maar 1x per week te doen en dan alleen omdat het is 'uitgegroeit' en niet omdat het niet mooi meer is
Internagelaktisch
zaterdag 7 januari 2012 om 17:39
Voordat je je nagels lakt moet je wel zorgen dat je nagels vetvrij en goed droog zijn. En handen goed wassen nadat je remover gebruikt hebt, zodat er geen vettig laagje achterblijft.
Ik gebruik geen basecoat, gewoon twee dunne laagjes vlak na elkaar. Twee minuten laten drogen en klaar.
Zit ongeveer een week, tenzij ik in de tuin ga zitten wroeten.
Catrice heeft leuke kleurtjes, maar ik vind het waardeloze lak (heb een paar nude kleurtjes). Bij mij drogen die heel lelijk streperig op.
Heb nu knalrood van Rimmel en van FM. Zijn allebei geweldig.
Ik gebruik geen basecoat, gewoon twee dunne laagjes vlak na elkaar. Twee minuten laten drogen en klaar.
Zit ongeveer een week, tenzij ik in de tuin ga zitten wroeten.
Catrice heeft leuke kleurtjes, maar ik vind het waardeloze lak (heb een paar nude kleurtjes). Bij mij drogen die heel lelijk streperig op.
Heb nu knalrood van Rimmel en van FM. Zijn allebei geweldig.
zondag 8 januari 2012 om 12:14
Er is hier een nagellak kletstopic. Als je daar een tijdje meeleest dan weet je ondertussen dat de perfecte lak of combi (basecoat, lak, topcoat) helaas niet bestaat. Nagels verschillen blijkbaar per persoon en de lak die bij de een 5 dagen mooi blijft zitten ligt er bij een ander binnen 2 dagen af en andersom.
Meestal zorgt een topcoat ervoor dat de lak langer mooi blijft zitten, bij Soleil blijkbaar niet maar dat is eerder een uitzondering dan regel. Een basecoat zorgt niet alleen voor betere hechting van de lak maar zorgt er ook voor dat je nagel niet geel verkleurt. Vooral blauwe en groene lakjes willen je nagels nog weleens verkleuren als je geen (goede) basecoat gebruikt.
Er zijn trouwens erg veel nagellak blogs te vinden op internet en ook op youtube staan veel filmpjes met nagellaktips en -instructies.
Ik gebruik zelf trouwens vooral OPI nagellak (verkrijgbaar bij o.a. Sephora in de V&D en bij veel nagelstudios) Deze blijft bij mij veel beter zitten dan bv Catrice of Essence en er is enorm veel keuze qua kleurtjes. De lak is wel wat duurder: 13,95 euro. Vaak krijg je bij Sephora wel 15% korting
Meestal zorgt een topcoat ervoor dat de lak langer mooi blijft zitten, bij Soleil blijkbaar niet maar dat is eerder een uitzondering dan regel. Een basecoat zorgt niet alleen voor betere hechting van de lak maar zorgt er ook voor dat je nagel niet geel verkleurt. Vooral blauwe en groene lakjes willen je nagels nog weleens verkleuren als je geen (goede) basecoat gebruikt.
Er zijn trouwens erg veel nagellak blogs te vinden op internet en ook op youtube staan veel filmpjes met nagellaktips en -instructies.
Ik gebruik zelf trouwens vooral OPI nagellak (verkrijgbaar bij o.a. Sephora in de V&D en bij veel nagelstudios) Deze blijft bij mij veel beter zitten dan bv Catrice of Essence en er is enorm veel keuze qua kleurtjes. De lak is wel wat duurder: 13,95 euro. Vaak krijg je bij Sephora wel 15% korting
zondag 8 januari 2012 om 13:08
zondag 8 januari 2012 om 20:42
Ik zweer ook bij O.P.I, blijft mooi zitten en heeft erg veel keuze.
Ook blijf ik altijd Chanel lakjes kopen om de mooie kleuren, maar de kwaliteit is echt waardeloos, dikt heel snel in!
Wat ik ook een tijd heb gehad is een colorel, dat laat e doen bij de nagelstudio en is een gekleurde gel die uit moet groeien. Je hebt dan zeker 4 weken lang mooie nagels! Ik had ze altijd kort en zwart, super!
Ook blijf ik altijd Chanel lakjes kopen om de mooie kleuren, maar de kwaliteit is echt waardeloos, dikt heel snel in!
Wat ik ook een tijd heb gehad is een colorel, dat laat e doen bij de nagelstudio en is een gekleurde gel die uit moet groeien. Je hebt dan zeker 4 weken lang mooie nagels! Ik had ze altijd kort en zwart, super!
vrijdag 13 januari 2012 om 12:10
vind Essie ook wel goed, blijft ook redelijk lang en goed zitten, ik verkies er alleen OPI voor omdat ze beter kwastjes hebben
nooit gedacht dat ik er zon punt van zou maken maar het lakt wel een stuk beter dan Essie
gewoon goeie topcoat gebruiken, vond 3 wayglaze van Essie wel goed. nu die van OPI proberen.
nooit gedacht dat ik er zon punt van zou maken maar het lakt wel een stuk beter dan Essie
gewoon goeie topcoat gebruiken, vond 3 wayglaze van Essie wel goed. nu die van OPI proberen.