Mode & Beauty alle pijlers

laserontharing

30-09-2021 08:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha,

Sinds mijn tienerjaren heb ik al last van overbeharing in mijn gezicht. Ik moet dagelijks mijn snor en kin ontharen want er is geen houden aan, en dan heb ik het nog niet eens over de ingegroeide haren en littekens die daardoor ontstaan. Ik heb een heel witte huid en zwart haar dus elk haartje zie je ook. Ik heb besloten dat het nu eens tijd voor actie is en ik wil mijn gezicht laten laseren, dwz mijn kin, bovenlip, bakkenbaarden en voorhoofd.

Heeft iemand ervaring met laserontharing? Zijn alle haren ook weg nu? Doet het pijn? Eventueel tips voor een salon (omg Den Haag) zijn van harte welkom!
Ben je aanvullend verzekerd? Dan worden laserbehandelingen bij sommige verzekeraars vergoed. Informeer er even naar wellicht kan je tot 300€ declareren.
Ik heb dat ook die overbeharing zo erg volg
where ever you go, go with your heart
Ik zit in het traject van het laseren van mijn bovenlip. Nu 15 behandelingen gehad. Het is nog niet weg, maar ik ben wel tevreden over het resultaat. Normaal moest ik elke 2 dagen wel echt epileren, nu scheer ik 1 keer per week (je mag niet meer epileren als je in het traject zit, maar ik krijg zelf geen stoppels oid). Elke behandeling is iets intensiever (langer en heter). Ik vind het zeker gevoelig en soms pijnlijk, ligt een beetje aan mijn dag. De behandeling zelf duurt maar zo'n 2 minuten dus het is even op je tanden bijten. Aanvullend verzekerd en de verzekering vergoedt de behandelingen tot EUR 300. Volgend jaar (nieuwe vergoeding) ga ik starten met mijn kin.
Ik zit bij een kliniek in Amsterdam, dus geen tips voor omgeving DH
Hier, ervaring!

Ga altijd voor een échte laser en niet voor IPL.

Zelf ervaring met behandelingen van de Diode laser en Soprano. Deze vernietigen echt de haren. Ik heb zowel gelaat als oksels laten doen.

Even een tip: Ik ben bij Univé verzekerd en heb Zorg Geregeld + Aanvullend Best en krijg 700 euro per jaar vergoed voor laseren in het gelaat.
De lasers pakken stugge(re) donkere haren. Geen blonde donshaartjes. Echter als je deze lichte donshaartjes blijft scheren worden deze vanzelf weer stugger/donkerder. Daarna kun je ze wel weer weg laten laseren. Op het moment dat de laser een haartje gepakt heeft groeit deze niet meer terug. Dus er kunnen alleen 'nieuwe haartjes' bijkomen.

Kijk dus ook vooral naar welk type laser zij gebruiken google daarna of het ook echt een daadwerkelijke laser is.
Ja eens met het bovenstaande. Ik doe ook met Soprano.
Wauw, dank jullie wel voor alle tips!

Hoe hebben jullie de salon gevonden waar je dit hebt laten doen? Via de huisarts of niet? Zijn er bepaalde certificaten waar je op moet letten, of andere zaken..?
Ik laat mijn oksels, bovenlip en kin laseren. Merk wel echt verschil, heb wel een aantal keer geëpileerd tussendoor wat niet aan te raden is!

Nadeel vind ik wel dat je tussendoor alleen mag scheren waardoor ik dat nu dagelijks moet doen. Als ik net ben gelaserd is het wel korter, ben nu 9 weken niet geweest en ga binnenkort weer.

Er werd tegen mij gezegd dat het gevoelloos zou zijn, nou doet het (idd afhankelijk van je dag) wel vaak echt pijn. Ga ook niet meer als ik ongesteld ben want dan doet het nog meer pijn. Hangt ook weer af van de dame die het doet merk ik en hoeveel verkoelende gel ze opsmeert.
Ik heb gekeken welke salon was aangesloten voor de vergoeding via mijn zorgverzekeraar. Leek mij dat ze dan automatisch ook een bepaalde kwaliteit hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven