Mode & Beauty alle pijlers

Legging probleem... zucht

18-01-2018 14:47 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem. Een probleem waar ik mij iedere dag bewust van ben, namelijk zakkende leggings. Ik draag vrijwel iedere dag leggings/dikkere den panty’s, maar ze zakken altijd naar beneden. Soms zelfs van mijn billen af. Mega irritant, want op sommige dagen ben ik letterlijk om de paar seconden aan het hijsen. Voel me vaak een bouwvakker 😔 ik word hier helemaal gek van. Het belemmert mij ook in het lopen.

Ik heb dus eigenlijk nooit goed passende gevonden. Wie wel? Kennen jullie dit probleem?
Ik herken het probleem. De leggings van C&A zijn de enige die niet afzakken bij mij. Ik koop meestal een maat groter en alleen high waist leggings. Heupmodellen zakken bij mij gegarandeerd af.
Mieshka schreef:
20-01-2018 22:45
Ik vind dat 'maat groter' altijd zo'n raar advies en dat blijft maar rondgaan! Als je broek afzakt koop je toch ook geen maat groter zodat die niet meer afzakt? Gewoon zoeken (soms tot je een ons weegt) totdat je de juiste hebt. Ik heb lange benen en voor mij zijn die van Hema en H&M goed. Zit veel stretch in. Gewoon in mijn eigen maat dus en zakken niet af.
Als ik bijvoorbeeld bij de Action mijn eigen maat kocht, dan kon mijn linkerbeen er net aan in. Omdat ze zo ongelooflijk klein vielen. Ze hebben nu helaas weer een nieuw merk en deze valt wel op maat.
Maar over het algemeen heb ik het idee dat panty's en leggings juist heel klein vallen.
Mieshka schreef:
20-01-2018 22:45
Ik vind dat 'maat groter' altijd zo'n raar advies en dat blijft maar rondgaan! Als je broek afzakt koop je toch ook geen maat groter zodat die niet meer afzakt? Gewoon zoeken (soms tot je een ons weegt) totdat je de juiste hebt. Ik heb lange benen en voor mij zijn die van Hema en H&M goed. Zit veel stretch in. Gewoon in mijn eigen maat dus en zakken niet af.
Omdat panty's afzakken als ze te klein zijn. Dan hangt het kruis laag en zakt de band ook snel naar beneden. Als een panty dus zelfs helemaal onder je billen afzakt, is hij gewoon veel en veel te klein.

Ik koop panty's in maat 46/48 en die zakken niet af. Als ik een panty in maat 38 zou kopen zou hij zo erg afzakken (ik heb maat 38 qua kleding).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
onderbroek eroverheen!
BlackHoney schreef:
18-01-2018 21:04
Dankjewel voor de tips!! Ik weet dat ik niet de enige ben, vriendin van mij is ook altijd aan het hijsen... heel charmant 😭😭😭
Ik koop mijn leggings vaak van de H&M, maar heb veel andere merken geprobeerd. Welke wel fijn zitten zijn degene met comtrol top, dus een strak gedeelte bij de taille. Ik heb een peer figuur, met brede heupen en billen, maar een relatief smalle taille. Dus vandaar dat de meeste andere leggings afzakken...
Ik wilde net vragen of je smalle heupen hebt, maar dat is dus niet zo. Bij mij zakt een legging of jegging ook altijd af maar dat komt bij mij omdat ik geen heupen heb waar het op kan blijven hangen. Ik weet inmiddels wel dat als de legging te strak om je bovenbenen zit dat ie dan ook steeds afzakt. Misschien ligt het aan je onderbroek? Als dat gladde stof is dan zakt dat ook daardoor af.
Ik koop mijn leggings bij de Esprit. Die blijven bij mij altijd keurig zitten zoals het hoort. De juiste panty heb ik helaas nog niet gevonden. Daar doe ik meestal maar gewoon een extra onderbroek overheen. Dan blijft hij in ieder geval op de juiste plek zitten.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Het klinkt inderdaad vreemd om een maat groter te kopen maar ik begrijp het wel.
Als het kruis niet goed aansluit zakt de rest ook al snel naar beneden. Het hangt denk ik ook al snel van de kwaliteit af. Maar mijn advies is dan om er een te kopen die goed aansluit in je kruis en dus niet te klein is/lijkt en met een extra elastische rand zodat hij wat hoger zit en goed om je middel/heupen blijft hangen. ;-)
Ik draag thermoleggings van action of vig bazar
Kan geen dure tegenop
Zakt niet af en blijven mooi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven