Mode & Beauty alle pijlers

Leren jasje

11-04-2018 11:39 11 berichten
Hallo,

Ik ben opzoek naar een echt mooi en goed te combineren leren jasje. En dan zo één met een echte goede pasvorm die een goede taille heeft.
Vaak vind ik ze er op de één of andere manier vrij lomp uit zien.
Waardoor ik niet het juiste gevoel heb.
Wil ook best wel wat uitgeven aan een mooi jasje maar weet niet zo goed waar te kijken.
Daarnaast ben ik een ramp in combineren. Welke kleuren zijn het makkelijkst door te dragen?

Hebben jullie ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Lederspeciaalzaak eens binnenlopen?

Kleuren die mij zelf goed bevallen:
Cognac, donkerbruin en donker blauw.
Eens bij een speciaalzaak kijken, die hebben de meest uitgebreide collectie en je kan er ook je eigen ontwerp laten maken en dat is niet eens zo duur.
dieprood vind ik een kleur die je in alle seizoenen kunt dragen en ik vind het een mooie jonge kleur.
Kijk erg uit met zwart, je wordt al snel een verlopen 80's rockster :)
Ik heb een taupe jasje van Arma, van heel zacht en soepel schapenleer. Die kan bijna overal bij. Daarnaast Nog een cognackleurige en een olijf-groene, die combineren ook best lekker.

Arma is een heel fijn leermerk met vaak een mooie pasvorm.
Arma inderdaad. Ik heb dat ook wel eens via marktplaats gekocht (en verkocht). Voor 3 tientjes nog een prachtig leren jasje.

Kijk goed naar welk model je wil: een blazer model met knopen, gewoon kort jasje zonder revers en met rits, of zo'n bikerjasje met schuine rits.
Dank jullie wel. Ik heb eens naar Arma gekeken. Daar heb ik een heel mooi oker geel jasje gezien. Zou dat wat kunnen zijn?
Dat lijkt me heel persoonlijk. Ik heb niks en kan niks met okergeel, mijn vriendin staat het uitstekend en zou het bij haar halve garderobe kunnen dragen.
Geel moet je staan. Mensen met een bleke huid zien ermee uit alsof ze doodziek zijn, maar een beetje een exotisch type kan het fantastisch staan.

Kijk inderdaad goed naar het model. Als je een grote cupmaat hebt of een beetje stevig gebouwd bent, dan geen schuine rits. Als je een korte hals hebt, dan geen boordje maar een v-hals met revers.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

aaiamfibie schreef:
11-04-2018 18:53
Dank jullie wel. Ik heb eens naar Arma gekeken. Daar heb ik een heel mooi oker geel jasje gezien. Zou dat wat kunnen zijn?
Ik heb een okergeel leren jasje :flirting: en ik draag het vooral op grijs- en bruintinten en donkergroen. Kan ook goed op zwart, maar dat draag ik zelf niet zo veel omdat ik een hond en een kat heb :proud:

Het jasje heb ik al een jaar of 5 en krijg veel complimenten als ik het draag. Heb het destijds gekregen, zou zelf niet zo gauw okergeel hebben gekozen, maar het staat me verrassend goed. Ik zou mezelf niet zo snel als exotisch beschrijven, maar heb inderdaad wel een tintje (halfbloedje).
Arma vind ik HET merk voor leren jasjes. Heb er recent een aangeschaft. Ook gekeken bij Sluis leder, Supertrash, Goosecraft en Ibana. Arma biedt het mooiste zachte leder (vind ik) en de grootste variatie aan modellen. Bijenkorf jeeft vaak een redelijke selectie EN in verschillende outlet centers in NL heeft Arma een winkel. Is wellicht een stukje reizen, maar bespaart ong 50% van de (pittige) aanschafprijs.
Goosecraft heeft wat stugger dikker leder in stoerdere modellen en meer kleuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven