Mode & Beauty alle pijlers

Leren tas stuk..

25-11-2013 18:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames! (en enkele heren)

Een paar dagen terug struikelde ik en stapte hierbij met mijn voet in het voorvakje van m'n tas (die op dat moment aan m'n bed hing). Voorvakje vond het niet zo leuk en zei krak

M'n vriend is handig en wilde hem maken, maar dat lukte toch niet goed met dat stugge leer. Zal dus naar een schoenmaker moeten of een kleermaker (?)

Mijn vraag is echter: is dit makkelijk te maken en überhaupt wel te maken? Heb geen idee hoe complex dit eigenlijk is. En wat moet ik ongeveer verwachten qua kosten hiervoor? Torenhoge rekeningen?

Hieronder heb ik (op de link klikken) een vrij duidelijke foto van de schade

http://i43.tinypic.com/15ea3a0.jpg
Schoenmaker kan er een lapje dun leer tegenaan plakken aan de binnenkant en de buitenkant netjes afwerken.

Stikken lukt niet, je hebt geen speling.

Denk dat het ongeveer 7 tot 10 euro kost.
Hij is op de naad gescheurd zo te zien? Ik denk dat de schoenmaker/reparatieturk (nee, dat is geen racisme) er iets achter moeten plakken, want opnieuw naaien zal niet lukken want dat wordt scheef.

Ga gewoon een paar zaken langs en vraag wat ze er mee kunnen en wat het kost.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hij is precies naast de stiknaad gescheurd dus wel een nette scheur ( klinkt dubbelzinnig haha) er zal waarschijnlijk wel een stukje leer opgezet moeten worden denk ik want erafhalen en opnieuw terugzetten gaat niet passen omdat je dan zo'n 1/2 cm leer mist.

Ik ken wel een tassen ontwerpster die relatie zulke "ongelukjes" repareert dus het moet wel kunnen alleen wat het kost zal je aan diegene moeten vragen die het gaat maken . Zal veel verschil maken onderling met bv schoenmakers...
Relatie moet regelmatig zijn...autocorrectie...
Ik zou hem naar een Turk brengen, die mensen zijn super handig vind ik altijd en kunnen er meestal wel wat mee. Ook niet racistisch bedoeld maar zij zijn vaak handig is mijn ervaring
.
Misschien dat ik het verkeerd zie, maar op de scheur zie ik wittige kunststofvezeltjes, dus lijkt me geen leren tas, maar imitatieleer. Is hij het dan nog wel waard gerepareerd te worden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 25 november 2013 @ 18:56:

Misschien dat ik het verkeerd zie, maar op de scheur zie ik wittige kunststofvezeltjes, dus lijkt me geen leren tas, maar imitatieleer. Is hij het dan nog wel waard gerepareerd te worden?Ik vind het leer er ook een beetje neppig uitzien. Of is dat het stiksel?
quote:Melpomene schreef op 25 november 2013 @ 18:59:

[...]

Ik vind het leer er ook een beetje neppig uitzien. Of is dat het stiksel?Lijkt me niet het stiksel, een zwarte tas wordt niet met wit garen gestikt. Imitatieleer is meestal een laagje "leatherlook" dat op een ondergrond van kunstvezel wordt aangebracht, de afgescheurde vezeltjes die ik zie, lijken mij van die ondergrond.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Welk beter excuus heb je nodig om een nieuwe tas te kopen?
Ik dacht ook gelijk: Dit is geen leer!
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Maar ook al is het geen leer, een (al dan niet Turkse) kleermaker kan dat vaak nog heel netjes repareren. Zul je niet al teveel geld aan kwijt zijn.
Hij is inderdaad precies op de naad gescheurd!

Gelukkig kan hij dus nog wel gemaakt worden (was echt bang dat ik mijn favo tas naar de gallemiezen had geholpen :()

Het is trouwens wel echt leer hoor! Die draadjes zijn in het echt ook niet wit, komt denk ik door de flits.

Eerdaags dus maar even langs de lokale Turk dan
Tags: godverdomme

Ok.

Tas is stuk.

Tas in vuilnisbak.

Nieuwe kopen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zie nu pas dat er godverdomme bij tags staat, maar ik heb dat er echt niet zelf bij gezet hoor! Raar..
Ow....

Ik vond het al zo asociaal staan toen ik op de link klikte en dat als eerste las.

Maar jij hebt dat niet geschreven dus. Misschien dat iedereen dan woorden kan toevoegen? Fijn dat de tas gemaakt kan worden!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:pejeka schreef op 25 november 2013 @ 19:02:

[...]

Lijkt me niet het stiksel, een zwarte tas wordt niet met wit garen gestikt. Imitatieleer is meestal een laagje "leatherlook" dat op een ondergrond van kunstvezel wordt aangebracht, de afgescheurde vezeltjes die ik zie, lijken mij van die ondergrond.Ik heb heel gladde leren tassen, waarbij je drie keer moet kijken of het echt leer is. Sommige imitatietassen zijn heel goede imitaties van leer. Dit zou ik eigenlijk direct bestempelen als imitatie: door een flits oplichtende deeltjes, zoals TO zegt, zijn synthetisch. Maar wat maakt het uit, als je het een fijne mooie tas vindt, moet je hem gewoon laten repararen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven