Mode & Beauty alle pijlers

litteken crème

22-01-2018 13:31 12 berichten
Hoi allen,

Heeft iemand een goede ervaringen met een litteken crème? Dus niet eentje die van alles beloofd te doen, maar eentje die echt heeft gewerkt voor jou. Ik ben benieuwd!

Dankjewel!
nee die bestaat niet. of je littekens snel en mooi genezen ligt aan je huid en of je niet rookt.
Tegen het trekkerige gevoel kan je een vette bodybutter gebruiken maar dat heeft geen invloed op het uiterlijk van het litteken.
Je kunt er wel iets aan doen, maar genezing komt vooral van binnenuit. Bij een groot litteken gaat het aan de buitenkant vooral om soepel houden, daar had ik Alhydran crème voor.

Calendula en vitamine E crème worden ook vaak aangeraden, maar daar kreeg ik uitslag van. Als jij er wel goed tegen kan is dat een goedkopere en vast even effectieve oplossing.
Dermatix.
Alle reacties Link kopieren
bio oil!
Meds heeft gelijk.
Alhydran crème, Bio oil, Dermatix, Calendula en vitamine E creme dus. En waarschijnlijk helpt het niet echt omdat genezing van binnen uit moet komen. Dank voor jullie antwoorden!
Calendula vond ik fijn tegen het trekkende gevoel. En later werd het litteken erg rood/paars, maar dat verdween ook door de zalf weer. Ik smeerde er ook wel eens bepanthen op trouwens, werkte net zo goed.
Lizzy75 schreef:
23-01-2018 19:46
Calendula vond ik fijn tegen het trekkende gevoel. En later werd het litteken erg rood/paars, maar dat verdween ook door de zalf weer. Ik smeerde er ook wel eens bepanthen op trouwens, werkte net zo goed.
dat verdwijnt niet door de zalf. Alle littekens zijn rood en worden dan minder rood. natuurlijk proces
ja zeker, die van Biodermal helpt bij mij super goed. Had twee flinke littekens in gezicht en beide zie je bijna niet meer.
allemaal inbeelding, als er een littekencreme goed zou werken dan zou je die wel op recept kunnen krijgen na een operatie. Je zou ook geen nare hersteloperaties meer hoeven uitvoeren bij littekens bijv. na brandwonden ofzo.
Of peeling vanwege acne littekens, die zouden dan juist baat moeten hebben want die littekens zijn maar heel oppervlakkig. Het bestaat niet. Of je nu biodermal smeert of babyolie, je huid voelt iets minder trekkerig en dat is het dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven