Mode & Beauty alle pijlers

Mag een webwinkel dit?

23-05-2015 11:46 49 berichten
Ik heb gisterenavond voor 21.00u besteld bij topvintage. Ze schrijven op hun homepage als eerste dat als je voor 2100 besteld, ze het dezelfde dag verzenden binnen NL.

Ze schrijven elders weer dat ze dezelfde werkdag nog verzenden en uiterlijk de volgende werkdag.

Nu vraag ik me af, mág dit? Mogen ze zeggen dat ze dezelfde werkdag verzenden en daar vervolgens weer op terugkomen door te zeggen dat ze dezelfde of uiterlijk de volgende werkdag verzenden?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze bedoelen als de dag van bestelling geen werkdag is, dat ze het dan uiterlijk de volgende werkdag verzenden.
Ja dat mag ..
Wat in de voorwaarden staat is leidend. Dus als ze bij het product zelf zeggen dat ze het nog diezelfde dag verzenden en in de voorwaarden dat het ook de dag erna kan zijn, dan mogen ze het dus de dag erna verzenden.
Het klinkt een beetje tegenstrijdig: dezelfde dag of toch de volgende dag. Ik heb op mijn webshops overal staan voor 16.30 besteld volgende dag in huis. Misschien kun je contact opnemen om te vragen hoe het zit?
Ze gaan het dus waarschijnlijk pas dinsdag verzenden. Want dat is de eerstvolgende werkdag.
Geen idee..of ze dat kunnen maken.

Maar je krijgt je spullen wrs woensdag pas he!

De eerst volgende werkdag is nu dinsdag ( ivm pinksteren) dus zullen ze het dan wrs verzenden....
? Ze maken het pakje klaar maar afhankelijk van bezorgservice? Dus zij verzenden wel maar tnt of weet ik veel wie verwerken het pas op een werkdag? Is dat de verwarring?

Had je het jurkje vandaag 'nodig' (ziet naakte to bij postbus zitten)?
Je krijgt toch een mail wanneer het verstuurd is?

Topservice, bij Topvintage. Waren alle webshops maar zo netjes.
Ja natuurlijk mag dat, de webshop stelt zelf vast wat ze doen.
Nou, normaal zou ik denken: Ze schrijven: Maandag t/m vrijdag besteld voor 2100, dezelfde werkdag verzonden. Ik heb dus gisteren besteld, dus zou het ook gisteren verzonden moeten zijn. Dat is dus niet zo. Ze verzenden met PostNL, dus in theorie zou ik het gewoon vandaag in huis moeten hebben, toch?

Ze zullen vast topservice hebben hoor, ik vraag me alleen af of het niet een beetje misleidend is om te zeggen dat je dezelfde werkdag verzend en dan als klein lettertje dat het ook de volgende werkdag kan zijn.

In de algemene voorwaarden staat trouwens dat ze niet verplicht zijn het dezelfde werkdag te verzenden. Maar dan is het toch raar om dat op je homepage te zetten?
Ik las het trouwens eerst verkeerd. Dacht dat je voor 2100 euro had besteld.
Vandaag of volgende week woensdag scheelt natuurlijk best veel, dus ik snap wel dat het wat onhandig is dat de winkel daar niet zo duidelijk over is. In mijn ervaring is vandaag-besteld ergens-over-een-paar-dagen-in-huis, ook bij Topvintage. Ik zou rekening houden met woensdag of donderdag.

(Ik ben zelf een poging aan het doen om iets te bestellen bij een webwinkel, maar het schiet nog niet zo op... Het is natuurlijk een soort vakantieweekend, maar rottig is het wel als je ongeduldig bent )
Zo snel werkt PostNL niet hoor. Als de verzending pas na 21 uur bij ze binnenkomt.
Wanneer ik voor zoveel geld zou bestellen zou ik toch echt even checken hoe dat zit wanneer ik een ander adres opgeef.
quote:papmetgrutjes schreef op 23 mei 2015 @ 11:56:

Nou, normaal zou ik denken: Ze schrijven: Maandag t/m vrijdag besteld voor 2100, dezelfde werkdag verzonden. Ik heb dus gisteren besteld, dus zou het ook gisteren verzonden moeten zijn. Dat is dus niet zo. Ze verzenden met PostNL, dus in theorie zou ik het gewoon vandaag in huis moeten hebben, toch?

Ze zullen vast topservice hebben hoor, ik vraag me alleen af of het niet een beetje misleidend is om te zeggen dat je dezelfde werkdag verzend en dan als klein lettertje dat het ook de volgende werkdag kan zijn.

In de algemene voorwaarden staat trouwens dat ze niet verplicht zijn het dezelfde werkdag te verzenden. Maar dan is het toch raar om dat op je homepage te zetten?Nee natuurlijk is dat niet raar, het is een streven. En aangezien het mensen zijn die werken, wil er wel eens iets tussenkomen. Of heel erg druk zijn ineens. Raar dat je je dat niet kan voorstellen.
quote:MarindaH schreef op 23 mei 2015 @ 11:58:

Zo snel werkt PostNL niet hoor. Als de verzending pas na 21 uur bij ze binnenkomt.

Jawel joh, Er zijn talloze websites die deze service aanbieden én waarbij het dan gewoon de volgende dag met postnl geleverd word..

Bijkomend probleem is (en dat is natuurlijk mijn eigen schuld) dat ik woensdag of donderdag niet meer op het adres ben waar het pakket geleverd word. Geen idee hoe dat dan weer moet.
Ik denk dat je gewoon naar een fysieke winkel moet gaan als het zo belangrijk voor je is.

Voor hetzelfde geld is het postnl die de boel ophoudt en duurt het alsnog een paar dagen voor je het hebt.

Internetshoppen is niet geschikt voor spoedbestellingen.
😊
Kan je geen berichtje naar de klantenservice sturen of ze het alsnog op een ander adres kunnen laten leveren?
quote:papmetgrutjes schreef op 23 mei 2015 @ 12:01:

[...]

Jawel joh, Er zijn talloze websites die deze service aanbieden én waarbij het dan gewoon de volgende dag met postnl geleverd word..

Bijkomend probleem is (en dat is natuurlijk mijn eigen schuld) dat ik woensdag of donderdag niet meer op het adres ben waar het pakket geleverd word. Geen idee hoe dat dan weer moet.Bij mij moet het altijd eerst naar het sorteercentrum, dan wordt het eens gesorteerd, dan gaat een koerier z'n auto inladen, dan gaat ie rijden etc. Allemaal service van PostNL. Jouwe gaat met de expresstaxi?
quote:papmetgrutjes schreef op 23 mei 2015 @ 12:01:

[...]

Jawel joh, Er zijn talloze websites die deze service aanbieden én waarbij het dan gewoon de volgende dag met postnl geleverd word..Nou reken maar dat dat regelmatig niet gebeurd, ik heb zelf ervaring bij bol.com. Netjes verstuurd, maar de post maakt het kwijt/komt niet opdagen/etc.
Ik heb echt vaak dat iets wat ik 's avonds bestel de volgende dag al in huis is hoor, dat gebeurt echt wel. Maar dat zijn dan meestal wel kleine pakketjes. Geen kleding of schoenen, dat doet er altijd wel langer over bij mij.
Het staat helemaal niet in de kleine lettertjes. Gewoon open en bloot op de site.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 23 mei 2015 @ 12:02:

Ik denk dat je gewoon naar een fysieke winkel moet gaan als het zo belangrijk voor je is.

Voor hetzelfde geld is het postnl die de boel ophoudt en duurt het alsnog een paar dagen voor je het hebt.

Internetshoppen is niet geschikt voor spoedbestellingen.

Daar gaat het me overigens ook niet om. Het is niet iets wat ik perse vandaag nodig heb, maar ik vroeg me 'gewoon' af of het mag, zeggen dat je dezelfde dag verzend en dan ook schrijven dat het ook morgen kan zijn

@ star, kanttekening, kleine lettertjes, ik bedoel dat ze verschillende dingen schrijven.

Ik ben ook niet boos of ontevreden, ik vraag het me alleen af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven