Mode & Beauty alle pijlers

Make-up in de sauna

18-09-2016 18:49 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Make-up in de sauna; kan dat eigenlijk? Of is dat heel raar?

Dus stel je voor, iemand is bij vrienden die een sauna hebben (met nog andere vrienden), en dan wordt er besloten met z'n allen gezellig de sauna in te gaan. "Moet" je je dan helemaal afschminken of is het niet vreemd als je gewoon de make-up ophoudt (oogschaduw, mascara, oogpotlood, wenkbrauwpotlood, geen foundation)?
Heb je enig idee wat er met je mascara gebeurt in een sauna?
Hmmm.. Het doel van de sauna is o.a. dat je door het zweten je huid reinigt. Met make-up op streeft dat dan z'n doel voorbij. Ik zou het eraf halen, lekker douchen en dan erin stappen.
Waarom zou je make up op doen in de sauna? Dat loopt alleen maar uit enzo. Lekker blote billen gezicht hoor!
Internagelaktisch
quote:Dragisa schreef op 18 september 2016 @ 18:51:

Heb je enig idee wat er met je mascara gebeurt in een sauna?Tja ik neem aan dat het kan uitlopen, maar toen ik laatst ging zwemmen had ik mascara op en toen overleefde hij het ook Aangezien alles wat ik draag waterproof is.
Hoe ijdel ven je dat je dat wil laten zitten? En er dan vervolgens verschrikkelijk uit gaat zien?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Want wat is er mis met je eigen gezicht (in plaats van het gezicht dat je er elke ochtend op tekent)?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:baan68 schreef op 18 september 2016 @ 18:51:

Hmmm.. Het doel van de sauna is o.a. dat je door het zweten je huid reinigt. Met make-up op streeft dat dan z'n doel voorbij. Ik zou het eraf halen, lekker douchen en dan erin stappen.Ik weet het, meestal ga ik ook make-uploos (als ik met vreemde mensen in de sauna ben zegmaar) maar omdat ik er zonder make-up echt heeeel anders uitzie dan met vind ik het niet prettig om mezelf helemaal af te schminken als ik met deze vriendengroep naar de sauna ga..
quote:LifeForRent schreef op 18 september 2016 @ 18:54:

[...]

Ik weet het, meestal ga ik ook make-uploos (als ik met vreemde mensen in de sauna ben zegmaar) maar omdat ik er zonder make-up echt heeeel anders uitzie dan met vind ik het niet prettig om mezelf helemaal af te schminken als ik met deze vriendengroep naar de sauna ga..Juist met vrienden zou je je daar totaal geen zorgen over moeten maken.
Maaique, fame, pejeka: bij echt goede vrienden/familie/schoonfamilie maakt het me niet zoveel uit maar ik ken deze vrienden nog niet zo heel goed en ik zie er echt ontzettend anders uit met make-up. Geloof me. Zelfs mijn eigen moeder en beste vriendin zeggen dat het verschil enorm is en die zeggen dat echt niet om me onzeker te maken
quote:LifeForRent schreef op 18 september 2016 @ 18:54:

Ik weet het, meestal ga ik ook make-uploos (als ik met vreemde mensen in de sauna ben zegmaar) maar omdat ik er zonder make-up echt heeeel anders uitzie dan met vind ik het niet prettig om mezelf helemaal af te schminken als ik met deze vriendengroep naar de sauna ga..In dat geval vraag ik me hetzelfde af als Pejeka:quote:pejeka schreef op 18 september 2016 @ 18:53:

Want wat is er mis met je eigen gezicht (in plaats van het gezicht dat je er elke ochtend op tekent)?Juist bij vrienden zou je helemaal jezelf moeten kunnen zijn, lijkt me.
Anders is toch niet lelijk?
quote:LifeForRent schreef op 18 september 2016 @ 18:56:

Maaique, fame, pejeka: bij echt goede vrienden/familie/schoonfamilie maakt het me niet zoveel uit maar ik ken deze vrienden nog niet zo heel goed en ik zie er echt ontzettend anders uit met make-up. Geloof me. Zelfs mijn eigen moeder en beste vriendin zeggen dat het verschil enorm is en die zeggen dat echt niet om me onzeker te makenDan gebruik je teveel make-up. Make-up is bedoeld als vleugje om je natuurlijke trekken te benadrukken, niet om je gezicht mee vol te plamuren zodat je er totaal anders uit ziet.
quote:LifeForRent schreef op 18 september 2016 @ 18:56:

Maaique, fame, pejeka: bij echt goede vrienden/familie/schoonfamilie maakt het me niet zoveel uit maar ik ken deze vrienden nog niet zo heel goed en ik zie er echt ontzettend anders uit met make-up. Geloof me. Zelfs mijn eigen moeder en beste vriendin zeggen dat het verschil enorm is en die zeggen dat echt niet om me onzeker te makenTijd om je make-up aan te passen. Het is echt niet mooi om als een geschminkte clown erbij te lopen hoor.
Ben je zo'n type die met make up naar bed gaat en weer heel vroeg op staat om het bij te werken zodat je partner je ware gezicht nooit ziet?
Want je verandert in Smeagol als je geen mascara op hebt?
quote:pejeka schreef op 18 september 2016 @ 18:58:

[...]

Dan gebruik je teveel make-up. Make-up is bedoeld als vleugje om je natuurlijke trekken te benadrukken, niet om je gezicht mee vol te plamuren zodat je er totaal anders uit ziet.

Ik gebruik helemaal niet teveel make-up. Als je even goed gelezen had, had je gezien dat ik alleen mijn ogen doe. Ik draag niet eens foundation dus het heeft niets met 'plamuren' te maken. Bij sommige mensen maakt make-up nu eenmaal heel veel verschil.

quote:yajes schreef op 18 september 2016 @ 18:59:

[...]

Tijd om je make-up aan te passen. Het is echt niet mooi om als een geschminkte clown erbij te lopen hoor.

Doe eens even normaal joh, ik ben helemaal geen geschminkte clown. Ik draag alleen wat make-up op mijn ogen. Niks neps aan.

quote:Fame schreef op 18 september 2016 @ 19:00:

Ben je zo'n type die met make up naar bed gaat en weer heel vroeg op staat om het bij te werken zodat je partner je ware gezicht nooit ziet?Nee, wat een vooroordelen zeg. Ik schrijf net hierboven dat ik altijd make-uploos rondloop bij mijn vriend, familie, goede vrienden schoonfamilie etc. Heb er alleen soms even moeite mee. Dat is helemaal niet zo gek hoor. Iedereen zo zijn eigen ding. Ik heb zelf geen moeite met naakt. Een ander kleedt zich misschien niet zo makkelijk uit en loopt juist wel makkelijk make-uploos.
Als ik in de sauna zit, dan ben ik daar voor mijzelf....En natuurlijk draag ik dan geen make-up........
Waar zit hem dan dat extreme verschil in waar je moeder en je beste vriendin het over hebben. Word je onherkenbaar ofzo?
quote:LifeForRent schreef op 18 september 2016 @ 19:06:

[...]

Ik gebruik helemaal niet teveel make-up. Als je even goed gelezen had, had je gezien dat ik alleen mijn ogen doe. Ik draag niet eens foundation dus het heeft niets met 'plamuren' te maken. Bij sommige mensen maakt make-up nu eenmaal heel veel verschil.

[...]

Doe eens even normaal joh, ik ben helemaal geen geschminkte clown. Ik draag alleen wat make-up op mijn ogen. Niks neps aan.

[...]

Nee, wat een vooroordelen zeg. Ik schrijf net hierboven dat ik altijd make-uploos rondloop bij mijn vriend, familie, goede vrienden schoonfamilie etc. Heb er alleen soms even moeite mee. Dat is helemaal niet zo gek hoor. Iedereen zo zijn eigen ding. Ik heb zelf geen moeite met naakt. Een ander kleedt zich misschien niet zo makkelijk uit en loopt juist wel makkelijk make-uploos.Durft je man zonder make-up de straat op te gaan en naar de sauna te gaan? Ja? Wat is er dan mis mee om hetzelfde te doen?
maar je wilt bij deze vrienden dus wel in je nakie maar niet zonder make-up? Ik snap echt het probleem niet, haal gewoon je mascara er af.
quote:Fame schreef op 18 september 2016 @ 19:09:

Waar zit hem dan dat extreme verschil in waar je moeder en jezussrn het over hebben. Word je onherkenbaar ofzo?

Nou ja ik vind het zelf ook vreemd maar het verschil is gewoon heel groot.. Ik ben er zelf natuurlijk aan gewend maar ik heb wel eens meegemaakt dat mijn huisarts me niet herkende zonder make-up ja

Het heeft er misschien ook mee te maken dat ik van mezelf donker haar heb en een heel licht hoofd (lichte wimpers, bijna geen wenkbrauwen etc). Mijn hoofd zou je eigenlijk eerder verwachten bij iemand met lichtblond of rood haar. Komt omdat mijn moeder heel erg blond is en mijn vader Colombiaans.
quote:pejeka schreef op 18 september 2016 @ 19:09:

[...]

Durft je man zonder make-up de straat op te gaan en naar de sauna te gaan? Ja? Wat is er dan mis mee om hetzelfde te doen?Nou hij draagt het nooit dus iedereen is aan zijn make-uploze hoofd gewend.. Dus dat kan je niet echt vergelijken
Misschien kan je je wimpers en wenkbrauwen laten verven vooraf? Zweet je er niet af!
quote:LifeForRent schreef op 18 september 2016 @ 19:12:

[...]

Nou ja ik vind het zelf ook vreemd maar het verschil is gewoon heel groot.. Ik ben er zelf natuurlijk aan gewend maar ik heb wel eens meegemaakt dat mijn huisarts me niet herkende zonder make-up ja

Het heeft er misschien ook mee te maken dat ik van mezelf donker haar heb en een heel licht hoofd (lichte wimpers, bijna geen wenkbrauwen etc). Mijn hoofd zou je eigenlijk eerder verwachten bij iemand met lichtblond of rood haar. Komt omdat mijn moeder heel erg blond is en mijn vader Colombiaans.Zoals je jezelf beschrijft klink je echt prachtig. Misschien een beetje aan je zelfvertrouwen werken? Anders is niet negatief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven