Mode & Beauty alle pijlers

Mascara en contactlenzen

17-09-2015 10:19 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag contactlenzen. En af en toe mascara.

Maar de volgende dag heb ik daar altijd spijt van.

Ik heb dan namelijk de hele dag een waas op mijn lenzen. Niet op de hele lens maar op een stukje. Het kijkt dan net alsof het mistig is. Heel irritant.

Uiteraard haal ik ze er uit, maak ze schoon zet ze in. En weer die waas.

Het maakt niet uit of ik voor het naar bed gaan mijn ogen/wimpers schoonmaak of de volgende ochtend.

Wie herkent dit? Is er een oplossing voor?

Het is geen wereldprobleem, een leven zonder mascara is best te doen. Maar soms wil ik toch mascara
mascara van clinique al eens geprobeerd? ik heb ook altijd last van mascara in combinatie met lenzen maar met deze mascara geen enkel probleem.

ik heb trouwens al 2 keer een proefflesje (en nog wat andere spulletjes) gekregen bij aankoop van een dagcreme
Zou het kunnen liggen aan crème die je op je gezicht smeert (en/of foundation) die je teveel ook op je oogleden smeert? Want dan komt het ook een beetje op je wimpers terecht, die wat vettig worden en de mascara wat minder goed vasthouden. En qua make-upremover, gebruik je olie of iets anders vettigs?

Wellicht anders eens waterproofmascara proberen? (Moet je van houden hoor, persoonlijk vind ik het tuig.)
Heb je harde of zachte lenzen? Ik heb harde zuurstof doorlatende lenzen, en vind de goedkope waterproof van de Hema heel erg fijn.....
Ik gebruik dagelijks waterproof mascara en spul van l'oreal om het te verwijderen, je doet eerst je lenzen uit neem ik aan ?

Lenzen in doen dan mascara , lenzen uit en dan mascara verwijderen toch?

Ik gebruik van die vloeistof op waterstofperoxide haalt zelfs mascara van de lens af.

succes
quote:dojobo schreef op 17 september 2015 @ 10:28:

Heb je harde of zachte lenzen? Ik heb harde zuurstof doorlatende lenzen, en vind de goedkope waterproof van de Hema heel erg fijn.....

Ik heb zachte lenzen en ik gebruik ook die mascara.

TO het is voor je huid en je ogen sowieso beter om make-up 's avonds te verwijderen.

Je doet wel eerst de lenzen in en dan pas mascara op neem ik aan? Je wrijft niet in je ogen?
quote:nadina79 schreef op 17 september 2015 @ 10:34:

Ik gebruik dagelijks waterproof mascara en spul van l'oreal om het te verwijderen, je doet eerst je lenzen uit neem ik aan ?

Lenzen in doen dan mascara , lenzen uit en dan mascara verwijderen toch?

Ik gebruik van die vloeistof op waterstofperoxide haalt zelfs mascara van de lens af.

succesDit dus, nooit last van gehad.
Herkenning.

Met zachte lenzen was mascara een ramp. Met harde ging het wel maar die verdroeg ik op een gegeven moment niet meer. En ik heb geloof ik alle mascara's geprobeerd (tot 20 euro).

Ik draag nu weliswaar helemaal geen lenzen meer, maar ik ben om die reden mijn wimpers gaan verven. En dat doe ik nu nog, draag zelden mascara.

Ik heb gelukkig wel redelijk lange en volle wimpers van mezelf, alleen heel lichtblond dus onzichtbaar in natuurlijke toestand.
Ik heb al meer dan 30 jaar lenzen, en gebruik echt nooit mascara. Bevalt hier prima
Lenzen pas indoen als je opgemaakt bent en uitdoen voordat je je make-up weer verwijdert. En probeer die met warm water afneembare mascara van clinique eens, die moet heel zacht zijn.
Ik draag zachte lenzen en herken het probleem. Zoals hierboven gezegd is zou je Clinique kunnen proberen. Persoonlijk vind ik 'm niet erg fijn want mijn ogen branden vaak alsnog. Maar het schijnt een goed merk te zijn voor contactlensdragers.

Op dit moment gebruik ik MAC mascara. Is een beetje aan de prijzie kant, maar geeft geen irritaties.

De hypoallergeen mascara van de Etos is ook erg fijn (voor een zacht prijsje). Bevalt me altijd erg goed, geen irritaties.
Het kan ook dat je oogmake up remover een waas op je oog geeft. Aangezien je het niet van je lens af gepoetst krijgt. Als ik oogmake up remover met olie gebrui heb ik ook geen prettig gevoel in m'n ogen.

Ik gebruik de sensitieve wattenschijfjes remover oogmake up van Albert Heijn. Nooit problemen met mascara eraf halen. En draag zachte maandlenzen van Kruidvat. Met lensvloeistof van Hema.

O ja mascara altijd max factor masterpiece.

Ik denk echt dat t aan je remover ligt.
Geen mascara meer gebruiken? Of nepwimpers?

De opticien kon in mijn oogtraan make up terug zien. Zijn advies was om niet te dicht op de ooglid je mascara en foundation aan te brengen.
Ik draag al 25 jaar lenzen én mascara en ik heb er nog nooit last van had. Eerst harde lenzen, nu zachte en ik gebruik al jaren afwisselend 2000 calorie mascara van Max Factor en Inimitable van Chanel (beide niet waterproof). Alleen als ik de mascara verwijder met mijn lenzen nog in heb ik dat probleem, maar dat doe ik dus ook niet ik neem aan dat jij dat ook niet doet?
Foundation e.d gebruik ik niet, dus dat kan het niet zijn.

Eerst lenzen in, mascara, s avonds lenzen uit en dan met van die niveadoekjes make up verwijderen.

Ik heb harde lenzen.

Ik ga eerst maar eens andere remover oid proberen.

Voor de enkele keer dat ik mascara gebruik, wil ik ook niet de allerduurste mascara kopen.

Ik koop nu meestal L'oreal of maybelline.
Hey bartjes,

Witte aanslag op de lenzen betekend normaal gesproken dat je ogen teveel eiwitten aanmaken en ze dit niet kunnen wegspoelen. Ik zou even naar je opticien gaan en daar om extra zuurstofdoorlatende lenzen vragen. Daarmee moet het probleem wel verholpen zijn.
Ik gebruik ook die van Clinique die je met warm water kan verwijderen. Nergens last van. Overigens moet ik meer opletten met dagcreme, dan heb ik toch vaak last van mijn ogen daarna, misschien omdat er ergens iets vettigs op mijn lens komt.
quote:bartjes schreef op 17 september 2015 @ 15:08:

Foundation e.d gebruik ik niet, dus dat kan het niet zijn.

Eerst lenzen in, mascara, s avonds lenzen uit en dan met van die niveadoekjes make up verwijderen.

Ik heb harde lenzen.

Ik ga eerst maar eens andere remover oid proberen.

Voor de enkele keer dat ik mascara gebruik, wil ik ook niet de allerduurste mascara kopen.

Ik koop nu meestal L'oreal of maybelline.Ik denk dat ik hier ook last van zou krijgen (zie dagcreme verhaal), toch wat vettigs wat achterblijft misschien? Misschien dus inderdaad eens andere remover of dus die met warm water van Clinique (hoef je helemaal geen remover te gebruiken).
Wrijf je in je ogen? Ik heb zachte lenzen en hier nog nooit last van gehad.
Het kan met (de pH-waarde van) je traanvocht te maken hebben. Ik had toen ik een jaar of 15 was ook altijd een waas op mijn lenzen. De opticien raadde me toen een andere inzetvloeistof aan, en die werkte prima

Mogelijk maak je door irriterende stoffen in mascara meer traanvocht aan, dus wellicht dat je een hypoallergene mascara of eentje op natuurbasis zou kunnen proberen? De hypoallegene mascara van Etos is hierboven al genoemd (heb ik zelf geen ervaring mee) en o.a. dr. Hauschka, Lavera en het Duitse DM-merk Alverde (stuk goedkoper) hebben imo mascara's die prima samengaan met harde, zuurstofdoorlatende lenzen.
anoniem_204856 wijzigde dit bericht op 22-09-2015 11:05
Reden: dubbel 'je' :)
% gewijzigd
Wat een goede tip ladylavinia. Ik heb nog niet veel geprobeerd op het moment. Er is nog geen reden geweest om mascara te gebruiken.

Annelaure, ik wrijf zeker niet in mijn ogen. Dan zie ik zeker met een waas. Omdat ze dan niet meer op hun plek zitten
Herkenning. Ik noem het soft focus. Ik heb het overigens met alle make-up. Zelfs met zonnebrandcreme. Ik draag alleen nog maar make-up op speciale dagen hierdoor. Zonnebrand draag ik uiteraard wel, heb dit jaar een goede gevonden waarbij ik het minder heb. Ik ben duidelijk ook allergisch voor make-up dus bij mij hangt het daar ook mee samen.
quote:frisiandutchie schreef op 22 september 2015 @ 10:29:

Hey bartjes,

Witte aanslag op de lenzen betekend normaal gesproken dat je ogen teveel eiwitten aanmaken en ze dit niet kunnen wegspoelen. Ik zou even naar je opticien gaan en daar om extra zuurstofdoorlatende lenzen vragen. Daarmee moet het probleem wel verholpen zijn.Dit maakt bij mij niets uit. Zonder makeup niets aan de hand. Met makeup: waas .
Frisiandutchie, ik had over je bericht heen gelezen.

Ik kan me niet voorstellen dat dat het zou zijn.

Ik heb er namelijk echt alleen last van als ik mascara heb gebruikt.

Het lijkt me dat als ik er dan iedere dag last van zou moeten hebben toch?

Ik kan me op zich wel voorstellen dat mijn traanvocht in de loop der jaren kan veranderen hoor.
quote:frisiandutchie schreef op 22 september 2015 @ 10:29:

Hey bartjes,

Witte aanslag op de lenzen betekend normaal gesproken dat je ogen teveel eiwitten aanmaken en ze dit niet kunnen wegspoelen. Ik zou even naar je opticien gaan en daar om extra zuurstofdoorlatende lenzen vragen. Daarmee moet het probleem wel verholpen zijn.Dit. Ik had opeens exact hetzelfde en een nieuw type lenzen loste het direct op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven