Mode & Beauty alle pijlers

Maten H&M veranderd?

21-12-2013 15:22 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,

Ik koop regelmatig bij de H&M en merk de laatste tijd dat in steeds vaker maat S moet kopen, terwijl ik normaal altijd gewoon M heb.

Ik ben niet afgevallen of iets, eerder een kilo bijgekomen (al zal dat het verschil in maten niet zijn, haha).

Weet iemand of ze die maten aan het veranderen zijn of hebben anderen hier ook last van? Erg vervelend bij online kleding bestellen vind ik het.

Alvast bedankt!!
Laatst voor het eerst sinds jaren weer bij de H&M gekocht... Had maat 40 nodig voor een kokerrok . Ik twee hele weken maar denken dat ik wel errug snel resultaat zag van die KT.

Kwam ik gisteren bij de H&M voor zo'n jeggingachtige broek (die van nepleer), valt maat 38 van mijn kont af... Uiteindelijk een 34 moeten kopen.

En als ik die rok maat 40 vergelijk met die broek maat 34, kom ik maar op 1 cm verschil in de taille, 1,2 cm verschil op heupomtrek. Beiden gemaakt in hetzelfde lage loonland...

Bottomline: reken jezelf niet al te snel slank en schiet niet in de stress als je ineens twee maten hoger nodig hebt.
Ik had eerder ook altijd M en toen ik er laatst weer eens was, na lange tijd, waren alle M-en te groot. Heel irritant want ik had dus van alles in de verkeerde maat in de paskamer.
Kom er net van terug en de ene broek moest ik in maat 40 passen en zat goed. De andere had ik een maat 40 van aan en die zakte zo van mijn kont. Die kon ik twee maten kleiner pas echt goed aan.Dus eens met Iemoos het is bij de H&M gewoon een kwestie van passen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het gaat niet alleen om de maat maar zeker ook om de pasvorm. Het ene model is het andere niet. dat geldt voor broeken, truien, bh's, slips, enz.
Bij H&M vind ik de bovenkleding redelijk betrouwbaar qua maatvoering, maar broeken, jurken en rokken is altijd gokken. Bij het ene model kan ik maat 36 hebben, en bij het andere maat 40. Ik merk de laatste tijd wel dat ik vaker een S aankan, maar ik ben ook een beetje afgevallen dus dat zal ook meetellen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
De maten van H&M zijn vreemd. Het is in ieder geval de enige winkel waar ik maat 34 (!) heb als ik broeken of rokjes wil kopen.
Klopt helemaal niets van die maten daar.

Ik had een heerlijke spijkerbroek maat 29 /32. Dus ik dacht, daar haal ik er nog een van. Maar toen ik 'm in mijn handen had, leek ie zo klein. Toch maar gepast en idd, hij bleef bij mijn knieën al steken. Gelukkig lag er nog een 29/32 in het rek maar die was zeker 10 cm te lang. Ik heb meerdere broeken van dezelfde maat vergeleken en geen twee waren hetzelfde. Jammer.

Bovenkleding heb ik daar soms maat 40 en van bikini weer 36.
Het ergste van H&M vind ik dat de verhoudingen heel raar zijn. Ik heb een kleine cup C maar vaak als ik een bloesje maat S koop zit het bij de borsten te strak, en als ik dan maat M koop zit het bij de schouders veeeel te wijd.
Ik heb dan ook besloten niet meer bij H&M te kopen.
Pasvorm is gewoon per kleding stuk anders, zelfs de vergelijkbare tshirts zitten gewoon anders of korter.

Bij de H&M moet je gewoon elke stuk passen. En ach voor die bedragen moeten iedereen niet zo zeuren..
Jullie zeggen nu iets... Broek gekocht, zat zo heerlijk, dus online precies dezelfde gekocht, sneed vreselijk in mn buik, terwijl het gewoon dezelfde maat is. Is elk stuk anders?
Allemaal unieke stukken
quote:kipkipkip schreef op 21 december 2013 @ 22:09:

Jullie zeggen nu iets... Broek gekocht, zat zo heerlijk, dus online precies dezelfde gekocht, sneed vreselijk in mn buik, terwijl het gewoon dezelfde maat is. Is elk stuk anders? Mijn recente ervaring leert mij dat dit helaas zo is. Ik ga er niet meer naar toe, en zou al zeker niets in de webshop bestellen (twee maten nog tot daar aan toe, maar vier??). Voor dat geld kun je overigens exact hetzelfde kopen bij de Zara of Mango. Daar zijn de maten wel consistent (muv de tricky kledingstukken met veel stretch of cupnaden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven