Mode & Beauty alle pijlers

Maxirok op het werk

09-05-2016 15:09 129 berichten
Jeej het is (nog heel even) zomerweer! Al mijn maxirokken dus weer uit de kast. Ik woon erin. Nu heb ik er vandaag een aan en liep net naar de wc op werk (die delen wij met andere kantoren) en zei iemand: ooo wat een leuke outfit heb jij aan, ik ben echt jaloers! Een maxirok kan écht niet naar mijn werk. Zelf liep ze in een spijkerbroek met een t-shirt erop.

Los van het feit dat ik mijn outfit veeeeel mooier vind vraag ik me nu af: kan een maxirok niet naar werk? Ik bedoel, niet in een mantelpakjescultuur en smart casual-cultuur, dat snap ik ook wel, maar gewoon, in een casual cultuur, waar je in je t-shirt (of je maxirok) naar werk gaat? Heb ik iets gemist? Op mijn werk maakt het dus niet uit, maar vraag me gewoon af waarom het 'niet kan', ik vind het namelijk juist vaak heel mooi staan.

Ik draag ze zelf vaak zo:

Of nu het dan warm is zo:

(alleen ik heb geen knalgele en ik draag geen blouse met polkadots vandaag, maar wel zelfde idee, voor thuis/vakantie draag ik ze vaak met alleen een tanktop)

Is dat te casual?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van niet. Een spijkerbroek is meer casual dan een maxirok.
Find people who will make you better (M. Obama)
Hangt van het werk af. Mijn collega heeft er ook een aan vandaag. Maar dat is ook omdat ze geen afspraak met externen heeft. Anders zou het wel net wat te casual zijn. Superleuk, maar wel te casual.
Hangt toch van je werkplek af?

Als ik een dag op kantoor heb zou het wel kunnen, wanneer ik weet dat ik het veld nog in moet niet. Zou die rok overal achter blijven haken, is niet echt veilig.

(even afgezien van het feit dat ik te klein ben voor maxirokken en er een kabouter in lijk ).
Bij mij zou het niet kunnen omdat het onhandig is in het werk dat ik doe. Misschien bedoelde ze zo iets? Ik vind het niet te casual namelijk, niet meer casual dan een spijkerbroek.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Leuk voor een feestje, maar niet voor werk.

Ik zou er overigens continu ergens mee blijven achter haken of er letterlijk over vallen.

Op mijn werk zouden ze overigens vooral bang zijn dat ik overal blijf tussen haken.

Of zou ik continu te horen krijgen "pas op dat je niet valt".
Op mijn werk zou dat prima kunnen.
quote:nessemeisje schreef op 09 mei 2016 @ 15:12:

Hangt van het werk af. Mijn collega heeft er ook een aan vandaag. Maar dat is ook omdat ze geen afspraak met externen heeft. Anders zou het wel net wat te casual zijn. Superleuk, maar wel te casual.

Nou op een werkplek waar je dus (kennelijk) prima in een jeans met een t-shirt kunt verschijnen, want dat had ze aan. Ik vond mezelf er minder casual uitzien dan zij, zoals Michelle Obama zegt

Naar een afspraak zou ik het ook niet doen, maar ik zou ook echt niet in jeans en t-shirt naar een afspraak kunnen.
Met een tanktop zeker te casual, verder hangt het af van waar je werkt en ook wat voor schoenen je draagt. Flipflops of sandalen vind ik echt niet kunnen. behalve als je in de zorg werkt, maar dan is zo'n lange rok weer totaal niet handig.

Persoonlijk zou ik het niet doen, maar vraag me inderdaad af waarom een spijkerbroek dan minder casual zou zijn. Als ik een afspkaar heb draag ik beiden niet.
Hoe weet je dat ze een maxirok te casual vond? Misschien had ze wel praktische bezwaren.
quote:nerdopviva schreef op 09 mei 2016 @ 15:15:

Hoe weet je dat ze een maxirok te casual vond? Misschien had ze wel praktische bezwaren.Dat vroeg ik. Ze zei: wij mogen niet zo casual gekleed.
Dus toen dacht ik: is de maxirok het zomerequivalent van de joggingbroek ofzo?
Prima hoor. Maar ik heb nog nooit op plekken gewerkt waar een pak de norm was. En wel waar de bikinitopjes door de kortste zomerjurkjes heen schenen. Ligt maar net aan je werk omgeving en bedrijfscultuur.
En een maxijurk of rok is niet casual-er dan een spijkerbroek.
Als ik geen afspraken met externen heb, dan zou het prima kunnen. Heb ik die wel (bijna dagelijks) dan is zakelijker kleding gewenst. Maar als je in jeans en t-shirt naar je werk kan, dan kan een maxi-rok, mijns inziens, ook (mits het je niet in de weg zit tijdens je werk).
quote:forumfossiel schreef op 09 mei 2016 @ 15:14:

Met een tanktop zeker te casual, verder hangt het af van waar je werkt en ook wat voor schoenen je draagt. Flipflops of sandalen vind ik echt niet kunnen. behalve als je in de zorg werkt, maar dan is zo'n lange rok weer totaal niet handig.

Persoonlijk zou ik het niet doen, maar vraag me inderdaad af waarom een spijkerbroek dan minder casual zou zijn. Als ik een afspkaar heb draag ik beiden niet. hier loopt het hele kantoor de hele zomer op sandalen en teenslippers. Maar juist omdat ze zo in ging op die maxirok dacht ik: ojee misschien is die tegenwoordig ordinair ofzo en heb ik dat gemist
quote:lux. schreef op 09 mei 2016 @ 15:16:

[...]

Dat vroeg ik. Ze zei: wij mogen niet zo casual gekleed.

Vreemd, ik vind een spijkerbroek toch wel het meest casual dat je op je werk kan dragen.

Is de kleding op de eerste foto echt mode? Ik vind het helemaal niets. Het is al zo'n lange lijs en dan ook nog zo'n lijzige rok, lijzige trui en lijzig haar en ook nog in lijzige kleuren.
Natuurlijk kan dat! Als een maxirok al niet meer kan...
Ik vind dat het gewoon kan nu is de ene maxirok de andere natuurlijk ook weer niet en hangt het ook een beetje af van wat je er boven draagt. Met een nette blouse moet het kunnen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ow slippers werd ook op de meeste plekken gewoon gedragen. En allemaal kantoorbanen.

Ik heb de bedrijven er wel op uitgezocht. Maar het is dus maar wat je gewend bent. En dat zal die dame wel hebben bedoeld als jeans wel gewoon kan, ze is het niet gewend.
Een maxirok is trouwens zeker niet ordinair. Ik vind ze superleuk, maar voor mij persoonlijk meer iets voor in vrije tijd.
quote:nerdopviva schreef op 09 mei 2016 @ 15:20:

[...]

Vreemd, ik vind een spijkerbroek toch wel het meest casual dat je op je werk kan dragen.

Is de kleding op de eerste foto echt mode? Ik vind het helemaal niets. Het is al zo'n lange lijs en dan ook nog zo'n lijzige rok, lijzige trui en lijzig haar en ook nog in lijzige kleuren.Het is vast mode Maar ik ben niet zo mager als zij en niet mooi vinden mag natuurlijk prima. Ik vind het haar ook mooi staan en heel fijne kleding voor de lente als het tussen warm en koud in is
Het ligt ook aan de kleur en stof. Een lichtgrijze rok van een jogging/tricot materiaal vind ik zelf ook minder snel kunnen. Terwijl donkerblauwe of zwarte rok van een luxer materiaal weer wel kan bij ons. Is natuurlijk ook weer afhankelijk wat je erop draagt en wat voor schoeisel eronder.
quote:Goede-Fee schreef op 09 mei 2016 @ 15:22:

Ow slippers werd ook op de meeste plekken gewoon gedragen. En allemaal kantoorbanen.

Ik heb de bedrijven er wel op uitgezocht. Maar het is dus maar wat je gewend bent. En dat zal die dame wel hebben bedoeld als jeans wel gewoon kan, ze is het niet gewend.

Ja misschien is dat het inderdaad. Bij ons mag idd echt alles, vandaar dat ik dacht: misschien ligt de standaard gewoon extreem laag bij ons.

Persoonlijk denk ik dan: beter een maxirok dan een minirok
Wat voor figuur heb je Lux?

Bij mij zou een tricot maxirok al snel Rotterdams Zomercarnaval meets Bunga-bungaparty worden qua swingende bilpartij en heupen... Misschien lag het volgens je kantoorpandgenoot niet aan het kledingstuk maar aan je figuur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven