Mode & Beauty alle pijlers

Menstruatie bikini slip

23-07-2022 15:00 25 berichten
Wie heeft er ervaring met menstruatie ondergoed.. en dan specifiek een bikinibroekje.
Ik zit er over te denken om er eentje aan te schaffen voor mijn bijna 16-jarige dochter. Ze gebruikt namelijk geen tampons ( voelt onprettig en doet pijn geeft zij aan). Het zou fijn zijn als wij straks op vakantie zijn dat zij wel gewoon kan zwemmen.

Ik hoor graag echte ervaringen ipv die geplaatste ervaringen bij insta-adds of websites.
Laatst een uitgebreid topic over, maar volgens mij had niemand zelf ervaring met die broekjes.
navyblue schreef:
23-07-2022 15:08
Laatst een uitgebreid topic over, maar volgens mij had niemand zelf ervaring met die broekjes.
Oh echt.. heb ik kennelijk niet goed gezocht. Heb jij een link? Ik kan hem niet vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
gezondheid/zwembroek-tijdens-ongesteldh ... ges/491459
Thanks! Gelezen.. kan wel slotje op.
Zou kunnen dat er hier nog allerlei heksen komen melden dat er gewoon een tampon in moet.
Ik heb wel ervaring met "gewoon" menstruatie ondergoed.
Groot absorptie vermogen, blijft droog aanvoelen en zit prima. Ik gebruik het de zware dagen in combinatie met een cup en daarna als enige product.
Sjulia schreef:
23-07-2022 19:05
Zou kunnen dat er hier nog allerlei heksen komen melden dat er gewoon een tampon in moet.
In mijn geval moet er ook zeker een tampon bij in. De rotzooi loopt er anders allemaal vrolijk langs.
Sjulia schreef:
Ik vond het ook heel eng om die reacties te lezen. Als mijn moeder mij zou aandringen en forceren toch die tampon in te douwen zou het als een aanranding voelen.
Dochter heeft tampons geprobeerd maar vind het niks.. van mij hoeft zij het niet weer te proberen. Het mag, als zij dat wil. Ik ga daar niet over.
Ik laat zeker iemand anders mij dat geen mening over opdringen. Zoals de TO van het andere topic zei, ben ik ook richting overgang aan het gaan, en glijd het bij mij ook van mij af als een eitje in een teflon pan.

Ik denk dat ik er maar gewoon eentje voor haar bestel. Maandverbandje in, deze verwijderen als ze gaat zwemmen in speciaal broekje en dan weer een maandverbandje bij het opdrogen.. denk dat het wel goed moet komen.

Thanks all.
Waarom niet de pil slikken? Dat doe ik altijd tijdens vakanties om dat te kunnen voorkomen.
LexAndTheCity schreef:
23-07-2022 20:51
Waarom niet de pil slikken? Dat doe ik altijd tijdens vakanties om dat te kunnen voorkomen.
Dochter heeft aangegeven (nog) niet aan de pil te willen. Ze heeft verder ook geen problematische menstruatie. Heeft geen vriendje of seksuele contacten. Het is bij ons een open onderwerp. Mocht ze wel willen, mag zij zonder intieme vragen van ons aan de pil.
Krulliebollie73 schreef:
23-07-2022 20:56
Dochter heeft aangegeven (nog) niet aan de pil te willen. Ze heeft verder ook geen problematische menstruatie. Heeft geen vriendje of seksuele contacten. Het is bij ons een open onderwerp. Mocht ze wel willen, mag zij zonder intieme vragen van ons aan de pil.
Je hoeft de pil niet alleen te gebruiken voor seks of heftige menstruatie. Ik gebruikte het ook gewoon puur om mijn menstruatie uit te stellen voor een vakantie.
Dat kan, maar ze geeft zelf aan niet aan de pil te willen nu. Ook niet voor menstruatie regulatie.
Krulliebollie73 schreef:
23-07-2022 21:22
Dat kan, maar ze geeft zelf aan niet aan de pil te willen nu. Ook niet voor menstruatie regulatie.
Heel verstandig. Het zijn en blijven wel hormonen die (flinke) invloed hebben op je lichaam en je geest.
Mijn dochter (20) is na 3 jaar gestopt met de pil ondanks het feit dat er geen goed alternatief is. Ze is in 5 maanden tijd 15 kilo afgevallen en veel vrolijker.
granny71 schreef:
23-07-2022 21:28
Heel verstandig. Het zijn en blijven wel hormonen die (flinke) invloed hebben op je lichaam en je geest.
Mijn dochter (20) is na 3 jaar gestopt met de pil ondanks het feit dat er geen goed alternatief is. Ze is in 5 maanden tijd 15 kilo afgevallen en veel vrolijker.
3 jaar aan de pil is wat anders dan 3 weken maar oke. Voortdurend aan de pil lijkt me sowieso ongezond.
LexAndTheCity schreef:
23-07-2022 21:32
3 jaar aan de pil is wat anders dan 3 weken maar oke. Voortdurend aan de pil lijkt me sowieso ongezond.
De pil start je niet voor 3 weken.. die blijf je slikken. Bedoel jij een ander soort pil?

We hebben een Modibodi bikinibroekje besteld. We gaan het zien.
Krulliebollie73 schreef:
24-07-2022 12:20
De pil start je niet voor 3 weken.. die blijf je slikken. Bedoel jij een ander soort pil?

We hebben een Modibodi bikinibroekje besteld. We gaan het zien.
Ik weet dat er (vroeger) wel een pil was die je een week voor je menstruatie moest slikken om het een tijd uit te kunnen stellen. Die was niet om zwangerschap te voorkomen maar puur om je menstruatie uit te stellen.
granny71 schreef:
24-07-2022 15:31
Ik weet dat er (vroeger) wel een pil was die je een week voor je menstruatie moest slikken om het een tijd uit te kunnen stellen. Die was niet om zwangerschap te voorkomen maar puur om je menstruatie uit te stellen.
Ja die ken ik ook maar ik dacht niet dat Lexinthecity daarop doelde.
Nee ik bedoel gewoon de anticonceptiepil
granny71 schreef:
24-07-2022 15:31
Die werkte bij mij altijd prima. Primolut heette dat ding ook? Vond het een uitkomst, want altijd zwaar ongesteld. Gewoon paar weekjes de menstruatie uitstellen en daarna geen pillen meer dus. Ik durfde dan niet heel goed op de menstruatieproducten te vertrouwen, want het ging nog wel eens mis.
It-is-joysjuhhh schreef:
25-07-2022 08:28
Primolut heette dat ding ook?
Ja klopt
LexAndTheCity schreef:
24-07-2022 21:45
Nee ik bedoel gewoon de anticonceptiepil
Maar die slik je niet zo even voor 3 weken om dan weer te stoppen ( behalve stop week).. die slik je voor langere tijd.
Dubbel..
Sjulia schreef:
Dat is wel wat de fabrikant van die menstruatie-bikinislips alsnog aanraadt op de zwaardere dagen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven