Milde concealercrisis, beetje verlept
maandag 10 april 2023 om 13:45
Hoi!
De laatste tijd is de huid onder mijn ogen best snel achteruit gegaan. Veel lijntjes en rimpels. Voorheen kwam ik weg met een sterk dekkende concealer, maar die zijn nu juist te dik en cakey. Heb zojuist die van de MAC weggegooid, die ging zo enorm in de lijntjes zitten dat ik er nog verlepter uit ging zien dan zonder.
Ik heb ook geprobeerd eerst een oogserum aan te brengen (verschillende merken geprobeerd) maar dat maakte het niet beter.
Heeft iemand de tip voor een concealer die niet zo cakey wordt op de wat oudere huid maar toch een beetje dekking geeft?
Of misschien een goede behandeling of iets dergelijks. Van prikjes ben ik niet per se vies, maar weet niet of botox kan onder je ogen.
Alvast bedankt en nog een fijne paasdag.
De laatste tijd is de huid onder mijn ogen best snel achteruit gegaan. Veel lijntjes en rimpels. Voorheen kwam ik weg met een sterk dekkende concealer, maar die zijn nu juist te dik en cakey. Heb zojuist die van de MAC weggegooid, die ging zo enorm in de lijntjes zitten dat ik er nog verlepter uit ging zien dan zonder.
Ik heb ook geprobeerd eerst een oogserum aan te brengen (verschillende merken geprobeerd) maar dat maakte het niet beter.
Heeft iemand de tip voor een concealer die niet zo cakey wordt op de wat oudere huid maar toch een beetje dekking geeft?
Of misschien een goede behandeling of iets dergelijks. Van prikjes ben ik niet per se vies, maar weet niet of botox kan onder je ogen.
Alvast bedankt en nog een fijne paasdag.
maandag 10 april 2023 om 13:52
maandag 10 april 2023 om 14:03
maandag 10 april 2023 om 14:05
Dank voor de tips! Ik kwam dus ook uit op fillers, in de traangoot om precies te zijn. Had altijd het idee dat dat vooral was voor wallen en kringen, maar ga eens informeren of het ook wat doet voor lijntjes en rimpels.
Primer nog nooit geprobeerd, maar tot nu toe pakte het altijd slecht uit als ik iets onder mn concealer doe, of het nou een serum is of colour corrector.
Ik ga die Tarte proberen
maandag 10 april 2023 om 14:07
Dank voor de tips, Tarte it is! Grappig, door de het woord "creamy" zou ik eerder denken aan een dikkere substantie, maar goed om te weten dat ie juist dunner is.Lavinia schreef: ↑10-04-2023 14:03Ultra creamy Tarte concealer is mijn favoriet, iets dunner dan Tarte Tape Shape maar wel met goeie dekking. Veertiger met licht droge huid en fijne lijntjes.
Ook de Tom Ford traceless concealer vind ik erg goed, gaat niet in lijntjes zitten maar door de hoge prijs geen favoriet.
maandag 10 april 2023 om 14:20
Ik vind de miracule blur van olcay gulsen heel fijn voor deze lijntjes, is echt heel fijn spul
https://olcaygulsen.nl/products/miracle-blur-2-0
maandag 10 april 2023 om 14:21
Ik heb de creamy ook liggen, maar ik vind dus dat die versie niet zo goed kan blurren. Poriën blijven gewoon zichtbaar. Het verschil tussen de 2 is niet zozeer/alleen de substantie, maar de creamy versie is voor de drogere huid fijner.
Ik zou de mini versies proberen en zien welke je fijner vindt. Als je (volgens mij) onder de 80 euro komt zit je helaas wel met verzendkosten.
Hopelijk komt Tarte gauw naar Nederland, want dat is wel echt vervelend.
Ik zou de mini versies proberen en zien welke je fijner vindt. Als je (volgens mij) onder de 80 euro komt zit je helaas wel met verzendkosten.
maandag 10 april 2023 om 14:29
Ja ik ben al op de site aan het kijken en wil 3 kleuren in travel sizes proberen. Ben al een drama met het kiezen van kleuren en van een website al helemaalSjulia schreef: ↑10-04-2023 14:21Ik heb de creamy ook liggen, maar ik vind dus dat die versie niet zo goed kan blurren. Poriën blijven gewoon zichtbaar. Het verschil tussen de 2 is niet zozeer/alleen de substantie, maar de creamy versie is voor de drogere huid fijner.
maandag 10 april 2023 om 14:30
Op internet zie ik dat ‘men’ vindt dat de originele (die Sjulia gebruikt) meer dekking heeft maar dat de creamy weer meer geschikt is voor drogere huid en lijntjes. Ik heb zelf vrij donkere kringen en vind deze dekking prima. De kleur (ondertoon) maakt behoorlijk uit.andnowwedance schreef: ↑10-04-2023 14:07Dank voor de tips, Tarte it is! Grappig, door de het woord "creamy" zou ik eerder denken aan een dikkere substantie, maar goed om te weten dat ie juist dunner is.
Andere merken die ik heb gebruikt zijn:
Clarins (instant concealer): lichte substantie en redelijke dekking. Was tien jaar geleden favoriet
Guerlain: geen goede kleur
Bobby Brown: corrector en concealer. Was ooit een hype maar was er niet blij mee. Te dik.
Lancôme: ook heel aardig
Nars: Creamy concealer, deze vind ik ook erg goed maar qua substantie dikker dan die van Tarte waardoor het meer in de lijntjes gaat zitten, goeie dekking
Nieuwsgierig naar Kosas concealer.
maandag 10 april 2023 om 14:31
Oh, die ziet er mooi uit! Doe je daarover dan nog concealer? Want hij lijkt wel wat kleur te hebben, maar er zijn geen verschillende tinten?Mika2022 schreef: ↑10-04-2023 14:20Ik vind de miracule blur van olcay gulsen heel fijn voor deze lijntjes, is echt heel fijn spul
maandag 10 april 2023 om 14:33
Dit dus.Sjulia schreef: ↑10-04-2023 14:21Ik heb de creamy ook liggen, maar ik vind dus dat die versie niet zo goed kan blurren. Poriën blijven gewoon zichtbaar. Het verschil tussen de 2 is niet zozeer/alleen de substantie, maar de creamy versie is voor de drogere huid fijner.
Tarte haal ik nu steeds op vakantie in de Sephora. Zou idd tof zijn als ze (Douglas of ICI) dit merk weer gaan inkopen. En dan ook Natasha Denona, Fenty, Rare en Milk erbij.
maandag 10 april 2023 om 14:40
Geen ervaring, maar
De concealer van Elf is volgens dit artikel beter en stukken goedkoper. Leek me de moeite waard om te posten;
https://www.cosmopolitan.com/nl/beauty/ ... aler-dupe/
De concealer van Elf is volgens dit artikel beter en stukken goedkoper. Leek me de moeite waard om te posten;
https://www.cosmopolitan.com/nl/beauty/ ... aler-dupe/
maandag 10 april 2023 om 14:40
Deze is kleurloosandnowwedance schreef: ↑10-04-2023 14:31Oh, die ziet er mooi uit! Doe je daarover dan nog concealer? Want hij lijkt wel wat kleur te hebben, maar er zijn geen verschillende tinten?
Ik doe er zelf niets overheen maar dat kan wel gewoon
maandag 10 april 2023 om 14:58
Mika2022 schreef: ↑10-04-2023 14:20Ik vind de miracule blur van olcay gulsen heel fijn voor deze lijntjes, is echt heel fijn spul
Ik vind deze dus juist helemaal niet fijn. Er zit oa talkpoeder in misschien dat dat bij mij niet lekker voelde.
Is een roze minerale poederconcealer misschien iets voor je. Als je Googled op minerale make up kom je diverse site tegen die dit hebben.
maandag 10 april 2023 om 15:13
maandag 10 april 2023 om 15:32
Herkenbaar. Hoe ouder ik word, hoe minder make up ik gebruik.
TO, ik (40+) gebruik tegenwoordig alleen nog een lichte concealer onder de ogen. En verder alleen nog een foundation voor de ouder wordende houd of een bb cream.
De Touche Magique van L'Oréal vind ik goede concealer. Touche eclat van Estee is natuurlijk ook fijn, maar wat prijziger. Ik breng de concealer altijd aan met een kleine beautyblender van Real Techniques om te voorkomen dat het product in fijne lijntjes gaat zitten.
Ik weet natuurlijk niet wat voor huidtype je hebt, maar bij mij doet een goede, vochtinbrengende oogcrème ook wonderen. Ik vind Moisture surge hydro filler ooggel van Clinique bovoorbeeld echt top. Daarmee lijk ik veel minder lijntjes te hebben (en nee, ik heb helaas geen aandelen
maandag 10 april 2023 om 17:52
Clinique’s gel besteld! Ben benieuwd. Dank je voor de tip.janis schreef: ↑10-04-2023 15:32Herkenbaar. Hoe ouder ik word, hoe minder make up ik gebruik.
[…]
Ik weet natuurlijk niet wat voor huidtype je hebt, maar bij mij doet een goede, vochtinbrengende oogcrème ook wonderen. Ik vind Moisture surge hydro filler ooggel van Clinique bovoorbeeld echt top. Daarmee lijk ik veel minder lijntjes te hebben (en nee, ik heb helaas geen aandelen).
En de laser ga ik ook bekijken want mijn bovenlip doet alsof ik jarenlang gerookt heb, en dat vind ik nog niet ok
maandag 10 april 2023 om 17:56
Dat mag ook niet direct onder het oog (zachte gebied) want dan kan je blind worden. Het kan alleen gedaan worden met stalen lenzen.Katoenenslip schreef: ↑10-04-2023 14:42Ik laat om dezelfde reden na de zomer mijn gezicht een aantal keer laseren met een fractora laser. Geen ervaring dus nog, maar je zou er eens naar kunnen kijken.
vrijdag 14 april 2023 om 19:31
Ik ben volgend mij de rare, want ik gebruik helemaal geen foundation
Alleen concealer voor onder de ogen maar de rest van mijn huid is (nog) zo goed dat ik foundation zonde vind. Maar bbcream lijkt me een goede eerste stap voor als ik toch wat meer op mijn gezicht wil!
vrijdag 14 april 2023 om 21:27
Echt hèandnowwedance schreef: ↑14-04-2023 19:29Ik heb de Tarte-concealer binnen en hij is belachelijk goed!
De andere tips ga ik ook proberen, thanks allemaal.
dinsdag 18 april 2023 om 12:05
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in