Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Mevrouw75 schreef:
08-04-2021 21:56
In mijn hoofd waren wortelbroeken eigenlijk een soort taps toelopende culottes.

Cigarette pants zijn veel te strak en recht.
Maar is die broek op dat plaatje volgens jou een wortelbroek of een cigarette pants?

Ik heb er geen verstand van. Maar als ik zo’n broek wil kopen, filter ik op cigarette pants. En iemand hier zei dat dat in het Nederlands wortelbroek heet.
Alle reacties Link kopieren
Cigarette pants zijn een soort skinnies maar waarbij de pijp vanaf de knie recht loopt. Die dingen zitten dus niet loeistrak om de enkels. Ze vallen meestal ook tot op de enkels.

Wortelbroeken zijn van boven veel wijder, zitten in het algemeen los maar lopen taps toe naar de enkel.
Alle reacties Link kopieren
Best grappig dat ballerina's nu lelijk en onflatteus worden gevonden. Ik heb zo'n vermoeden dat we over een paar jaar ook zo tegen sneakers aankijken. En die zijn nog een heel stuk lomper dan ballerina's.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ballerina's binnenkort wel weer 'in' zullen zijn. Bij Audrey Hepburn-achtige types vind ik ze nog steeds wel leuk staan.

Maar sneakers zijn er altijd al geweest, of bedoel je die botsauto's? die dingen zag je ook in de jaren 90. Van o.a. Fila.
Alle reacties Link kopieren