Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Mevrouw75 schreef:
08-04-2021 21:56
In mijn hoofd waren wortelbroeken eigenlijk een soort taps toelopende culottes.

Cigarette pants zijn veel te strak en recht.
Maar is die broek op dat plaatje volgens jou een wortelbroek of een cigarette pants?

Ik heb er geen verstand van. Maar als ik zo’n broek wil kopen, filter ik op cigarette pants. En iemand hier zei dat dat in het Nederlands wortelbroek heet.
Alle reacties Link kopieren
Cigarette pants zijn een soort skinnies maar waarbij de pijp vanaf de knie recht loopt. Die dingen zitten dus niet loeistrak om de enkels. Ze vallen meestal ook tot op de enkels.

Wortelbroeken zijn van boven veel wijder, zitten in het algemeen los maar lopen taps toe naar de enkel.
Alle reacties Link kopieren
Best grappig dat ballerina's nu lelijk en onflatteus worden gevonden. Ik heb zo'n vermoeden dat we over een paar jaar ook zo tegen sneakers aankijken. En die zijn nog een heel stuk lomper dan ballerina's.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ballerina's binnenkort wel weer 'in' zullen zijn. Bij Audrey Hepburn-achtige types vind ik ze nog steeds wel leuk staan.

Maar sneakers zijn er altijd al geweest, of bedoel je die botsauto's? die dingen zag je ook in de jaren 90. Van o.a. Fila.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ballerina's dit jaar al weer terug zijn. Zeker nu mode die geïnspireerd is op de jaren zestig bezig is met een comeback. Met een puntige neus zijn ze echt best wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
08-04-2021 21:58
Oh! Maar dat is toch precies een skinny jeans? Die hebben toch zo'n model? En dat is precies waarom ik ze niet vind flatteren. Ik draag dan liever flared jeans, waarbij de pijpen boven aansluitend zijn. Die maken mij langer en slanker.
nee joh, een wortelbroek is veel wijder dan skinny
denk winterpeen, niet een snackworteltje :)
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
09-04-2021 08:25
Best grappig dat ballerina's nu lelijk en onflatteus worden gevonden. Ik heb zo'n vermoeden dat we over een paar jaar ook zo tegen sneakers aankijken. En die zijn nog een heel stuk lomper dan ballerina's.
sneakers zijn ook lelijk... Prima om te sporten of mee naar de AH te wandelen
niet voor werk ofzo
Maar goed, ik ben een oudwijf
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een oudwijf maar ik draag veel sneakers. Heb ze in allerlei soorten en kleuren. Ik werk thuis maar zou ze ook naar mijn werk aan kunnen.
Alle reacties Link kopieren
I :heart: sneakers

Vooral onder een zomerjurkje vind ik het een leuke clash.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
09-04-2021 10:16
Ik ben ook een oudwijf maar ik draag veel sneakers. Heb ze in allerlei soorten en kleuren. Ik werk thuis maar zou ze ook naar mijn werk aan kunnen.
ik niet, op mijn werk ben ik een mevrouw :)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-04-2021 10:18
ik niet, op mijn werk ben ik een mevrouw :)
Haha, ik ook hoor maar ik heb een creatief beroep. Een soort tante Til.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
09-04-2021 10:19
Haha, ik ook hoor maar ik heb een creatief beroep. Een soort tante Til.
het stomme is, dat niemand er iets van zou zeggen. Maar als ik in sneakers naar mijn werk zou gaan.
Zou het voelen of ik niet aangekleed ben.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-04-2021 10:22
het stomme is, dat niemand er iets van zou zeggen. Maar als ik in sneakers naar mijn werk zou gaan.
Zou het voelen of ik niet aangekleed ben.
Ja snap ik. In een vorige functie was ik altijd zeer netjes gekleed. Jurkjes, hakken, de hele mikmak. Kom ik op een dag op mijn zwarte met fluo Nike Airs aanzetten. Ik kreeg stomverbaasde reacties.

Ik werk nu al weer jaren vanuit huis dus niemand die me ziet.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
09-04-2021 09:21
Ik denk dat ballerina's binnenkort wel weer 'in' zullen zijn. Bij Audrey Hepburn-achtige types vind ik ze nog steeds wel leuk staan.

Maar sneakers zijn er altijd al geweest, of bedoel je die botsauto's? die dingen zag je ook in de jaren 90. Van o.a. Fila.
Klopt, sneakers zijn er al veel langer (ballerina's ook trouwens). Wat ik bedoelde is dat het vroeger not done was om sneakers onder een rok of jurk te dragen, of onder een pak, of naar kantoor om maar wat te noemen. Buiten sportieve activiteiten om werden ze überhaupt nauwelijks door volwassenen gedragen. Nu zie je ze in alle lagen van de bevolking, en bij allerlei gelegenheden.
Flatteert totaal niet. Maar nu vindt iedereen het leuk en wordt het als staple item gezien.
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
09-04-2021 09:56
Ik denk dat ballerina's dit jaar al weer terug zijn. Zeker nu mode die geïnspireerd is op de jaren zestig bezig is met een comeback. Met een puntige neus zijn ze echt best wel leuk.

Alsjeblieft 🙏 laat de ballerina’s weer terugkomen.
Oef, nee ballerina’s hoop ik niet op. Had destijds inderdaad ook London Sole, die van mij waren best leuk, maar nu zou ik een oude vrouw op meisjessschoenen zijn.

Hoewel Chanel ze altijd permanent in de collectie heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de stijl van Julia Mekkes wel een leuk voorbeeld van casual chic, vind niet alles leuk. Maar ze draagt bijna nooit skinnys. Ze is ook advocaat stagiair en daarom vaak wat netter gekleed, maar nooit degelijk.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
09-04-2021 10:26
Klopt, sneakers zijn er al veel langer (ballerina's ook trouwens). Wat ik bedoelde is dat het vroeger not done was om sneakers onder een rok of jurk te dragen, of onder een pak, of naar kantoor om maar wat te noemen. Buiten sportieve activiteiten om werden ze überhaupt nauwelijks door volwassenen gedragen. Nu zie je ze in alle lagen van de bevolking, en bij allerlei gelegenheden.
Flatteert totaal niet. Maar nu vindt iedereen het leuk en wordt het als staple item gezien.
ik vind het bij jonge meiden echt wel leuk staan.
Ook wel leuk 'quirky', een sneaker onder een rokje. Maar bij echt ruim volwassen vrouwen, vind ik het geen gezicht
(= mening hoor, ben ervan overtuigd, dat mensen mijn schoenen ook belachelijk kunnen vinden)
lilalinda schreef:
09-04-2021 10:22
het stomme is, dat niemand er iets van zou zeggen. Maar als ik in sneakers naar mijn werk zou gaan.
Zou het voelen of ik niet aangekleed ben.
Dat snap ik wel, ik kan niet meer lopen op gewone schoenen, ook niet op gewone sneakers trouwens, maar de schoenen die ik nu dus noodgedwongen aanmoet (met speciale zool enzo) zien er een beetje uit als gympen (en best leuk hoor, maar geen nette schoenen)
Heb ik dus af en toe het gevoel dat ik dat moet uitleggen, omdat het niet bij elke gelegenheid zo netjes/leuk staat als ik zou willen.

En het is niet anders hoor, maar ik vind het wel super jammer.
anoniem_403978 wijzigde dit bericht op 09-04-2021 11:18
3.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-04-2021 11:00
ik vind het bij jonge meiden echt wel leuk staan.
Ook wel leuk 'quirky', een sneaker onder een rokje. Maar bij echt ruim volwassen vrouwen, vind ik het geen gezicht
(= mening hoor, ben ervan overtuigd, dat mensen mijn schoenen ook belachelijk kunnen vinden)
Ja eens, leuk voor jongelui. En verder hangt het er ook van af wat voor type iemand is, bij sommigen past het dan wel weer. Maar echt mooi vind ik het eigenlijk nooit. En eerlijk gezegd, met het oog op het milieu, zou het ook wel erg fijn zijn als die hele sneakers-hype wat bekoelt, of dat ze in elk geval andere (lees duurzame) materialen gaan gebruiken.
Zola123 schreef:
09-04-2021 11:00
Ik vind de stijl van Julia Mekkes wel een leuk voorbeeld van casual chic, vind niet alles leuk. Maar ze draagt bijna nooit skinnys. Ze is ook advocaat stagiair en daarom vaak wat netter gekleed, maar nooit degelijk.

Afbeelding
Ik vind haar zo ordinair! Misschien komt dat door haal relaaasie met die van Roelvink. Maar die vrouw zit ontzettend in mijn allergie.
novaviva schreef:
09-04-2021 10:38
Oef, nee ballerina’s hoop ik niet op. Had destijds inderdaad ook London Sole, die van mij waren best leuk, maar nu zou ik een oude vrouw op meisjessschoenen zijn.

Hoewel Chanel ze altijd permanent in de collectie heeft.
Chanel vind ik dan weer tuttig of trashy, niks er tussenin. Omdat iedereen zo’n tas wil tegenwoordig, een soort van ultiem statussymbool. Dat logo van ze wat overal staat (Jaimie van Lil’Kleine heeft het zelfs op haar pols getatoeëerd! :facepalm: ) maakt het niet beter.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
09-04-2021 11:48
Chanel vind ik dan weer tuttig of trashy, niks er tussenin. Omdat iedereen zo’n tas wil tegenwoordig, een soort van ultiem statussymbool. Dat logo van ze wat overal staat (Jaimie van Lil’Kleine heeft het zelfs op haar pols getatoeëerd! :facepalm: ) maakt het niet beter.
Ja, ik bedoelde meer dat hoewel ik ballerina’s meisjesschoenen vind, ze toch een staple zijn voor oude dames bij Chanel.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
09-04-2021 11:47


Ik vind haar zo ordinair! Misschien komt dat door haal relaaasie met die van Roelvink. Maar die vrouw zit ontzettend in mijn allergie.
Ik heb geen idee wie Julia Mekkes is maar op de foto's ziet ze er toch niet ordinair uit?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
09-04-2021 12:04
Ik heb geen idee wie Julia Mekkes is maar op de foto's ziet ze er toch niet ordinair uit?
nou ja, misschien als je "ordinair" letterlijk neemt: Gewoon, Alledaags, Normaal

ik zie ook vooral een 13 in een dozijn mevrouw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven