Mode & Beauty alle pijlers

Mislukte permanent

02-11-2015 10:42 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Het was feest bij ons thuis afgelopen zaterdag.

Mijn dochter kwam thuis met VERSCHRIKKELIJK haar nadat zij bij de kapper was geweest voor een permanentje.

Dood, pluizig en niet eens krullerig haar. Ze heeft schouderlang nooit behandeld haar en dit geintje kosten haar ¤183,- inclusief een haarmasker!

Ik heb de kapper gebeld en gevraagd om een oplossing. Vrijdag gaan we er naar toe. De kapper zegt zelf de permanent opnieuw te willen zetten met een sterkere vloeistof (lijkt mij niet echt een goed idee).

Heeft iemand tips? Definitief stijlen? Keratinebehandeling?
Dood was het vast al want haar leeft niet. Keratine helpt dus ook niks ,misschien een dagje of 2. Ik ben bang dat het gewoon verpest is, permanent is ook heel slecht voir je haar.
Hoe oud is je dochter dat ze het geld er voor heeft?

Zou niet opnieuw zo'n behandeling doen.
Ik zou het er zeker niet weer opnieuw in laten zetten, maar wel vragen of ze tegemoet wil komen met het bedrag wat je betaald hebt. Eventueel een paar knipbeurten gratis in de toekomst?

Ik denk dat je nu het best producten kunt kopen voor haar haar wat vochtinbrengend is, zodat ze iig niet met pluizig haar rondloopt. Sneu voor je dochter, hoop dat ze snel weer gezond(er) haar krijgt!
@beetjegek, bedankt voor je reactie! Dan is het een kwestie van laten uitgroeien en hopen dat ze haar lesje heeft geleerd.
Ik heb het weleens opnieuw laten doen nadat ik hetzelfde probleem had als jouw dochter. Toen zat het daarna perfect. Dus ze zou het kunnen proberen.
Mijn dochter is vorige week 16 geworden en heeft dit van haar verjaardagsgeld/weekend baantje bij elkaar gespaard.

Ze sturen me een foto toen ze al in de kapperstoel met rollers zat. Anders had ik haar zeker geprobeerd tegen te houden.

Ondanks dat het niet slim is vind ik het inderdaad vooral heel sneu voor haar!

Een goed masker en de kapper vragen of het een beetje te knippen lijkt dan toch de beste oplossing.

Maar zelfs met olie ect. is het echt geen gezicht!
Bestaat dat nog, permanent?

Ik weet nog dat ik dat op mijn vijftiende eens deed, ik wilde perse krullen. De eerste keer zag er nog redelijk uit, de tweede keer was mijn hele haar verknetterd en verpluisd en gewoon morsdood. Alles afgeknipt, wat een drama.

Kan nooit goed zijn voor je haar.
ik zou er een heel stuk vanaf laten knippen. hartstikke balen natuurlijk maar is dan niet anders en dan weer helemaal opnieuw beginnen, haar en hoofdhuid goed verzorgen.

heb ik ook ooit gehad vreselijk. in een behandeling blonderen en permanenten, welke kapper doet nou zoiets? en ik had geen idee dat het niet goed voor je haar was.

een jaar later was mijn haar trouwens weer supermooi, wel veel werk in gaan zitten, maar als ik er nog een keer permanent over had gedaan was het echt einde geweest
Isabela: is jou tweede permanent toen ook anders gezet? Of gewoon een sterkere vloeistof.

Probleem is dat de kapper de eerste permanent die ze nu heeft al mooi vond en goed gezet.

Dat een tweede een te groot risico is.

Voordeel nu is dat als ze het na het douchen gelijk kamt het boven is zo goed als stijl is..

Een knotje in en niemand ziet er iets aan (op de pluis na)
Ik heb ooit dreads laten zetten (toen ik 20 was) en die werden gefixeerd met permanentvloeistof door de kapper. Het zag er niet uit. Na 4 dagen wilde ik er vanaf en ben ik begonnen met kammen. Je kan je voorstellen hoe het resultaat was na 3 dagen mn haren kapottrekken met de kam; een enorme afro die niet te temmen was. Een andere kapper heeft toen met permanentvloeistof het haar weer 'recht getrokken' (in 1 week tijd!)

Ik kon toen weer over straat, maar heb het tot onder m'n oren moeten afknippen. Was een goede les. Denk dat het voor je dochter ook zo is.
Hebben ze haar haar gewassen na het uithalen van de rollers of alleen nagespoeld met water?

je mag namelijk je haar de eerste paar dagen niet wassen met shampoo.
Om wat voor soort krullen had ze dan gevraagd?

Bij strakke krulletjes kan het wel kloppen dat het heel pluizig eruit ziet. Pas als je spul erin hebt gedaan speciaal voor krullen zie je het gewenste effect. Mensen denken dat krullen altijd mooi en perfect in model zijn maar dat is niet zo. Krullen hebben veel verzorging nodig en helemaal na zo een behandeling wat het haar enorm uitdroogt.
quote:tzippa2 schreef op 02 november 2015 @ 11:08:

Ik heb ooit dreads laten zetten (toen ik 20 was) en die werden gefixeerd met permanentvloeistof door de kapper. Het zag er niet uit. Na 4 dagen wilde ik er vanaf en ben ik begonnen met kammen. Je kan je voorstellen hoe het resultaat was na 3 dagen mn haren kapottrekken met de kam; een enorme afro die niet te temmen was. Een andere kapper heeft toen met permanentvloeistof het haar weer 'recht getrokken' (in 1 week tijd!)

Ik kon toen weer over straat, maar heb het tot onder m'n oren moeten afknippen. Was een goede les. Denk dat het voor je dochter ook zo is.
Hoe zag het eruit toen ze net klaar was, was het toen meteen al zo lelijk? En dan zoveel geld, wauw!

Ik denk dat ik haar naar een andere kapper mee zou nemen, kijken wat er aan gedaan kan worden. Als dit haar eerste behandeling ooit is, dan zou ik het wel aandurven om het nog een keer te proberen, maar niet bij dezelfde kapper.
Permanenten eist sowieso al het nodige van je haar en dan zijn er nog haartypen die er absoluut niet voor geschikt zijn. Misschien heeft jouw dochter dit type haar en dan is er maar 1 oplossing en dat is uit laten groeien en afknippen (ik spreek uit ervaring).

Daarnaast hebben krullen veel aandacht en verzorging nodig. Zorg voor de juiste verzorgingsproducten, niet föhnen, niet kammen als het droog is.

Persoonlijk zou ik het niet een tweede keer laten permanenten in zo'n korte tijd. Misschien kan je bij een goede kapperszaak een second opinion vragen en hebben zij goed advies.
Ik zou het niet opnieuw laten permanenten als ik je dochter was. Het haar is nu al flink beschadigd en met NOG een permanent in zo'n korte tijd heb je kans dat de boel afbreekt waar je bij staat.

Om haar beschadigde haar weer een beetje in orde te krijgen kan ze het beste haar haren korter laten knippen en deep treatments gaan gebruiken om het zo veel mogelijk te voeden. Denk aan haarmaskers met proteïne (keratine of silk protein), gevolgd door een goed vochtinbrengend masker. Gebruikmaken van anti-klit spray en voorzichtig kammen. Verder zo weinig mogelijke schadelijke handelingen. Niet gaan stijlen of föhnen en als ze het wil verven eerst een tijdje wachten en dan een 'zachte' haarverf gebruiken. Vraag wel even na wanneer ze het weer mag wassen, aangezien ze net een permanentje heeft gehad.

Wat balen voor haar zeg!
zeker niet nog een keer laten permanenten in zo'n korte tijd. Heb op m'n 18e m'n haar 2x in 3 maanden laten behandelen en na de 2e keer is het gewoon afgebroken. Heb er een halfjaar om gehuild omdat ik nauwelijks haar meer had maar m'n lesje wel geleerd. Ik zou je dochter aanraden het nu goed te verzorgen, er vooral niks aan doen en het er uit laten groeien. Het duurt lang maar het is de beste optie. Sterkte!
quote:Pris825 schreef op 02 november 2015 @ 10:55:

Mijn dochter is vorige week 16 geworden en heeft dit van haar verjaardagsgeld/weekend baantje bij elkaar gespaard.

Ze sturen me een foto toen ze al in de kapperstoel met rollers zat. Anders had ik haar zeker geprobeerd tegen te houden.

Ondanks dat het niet slim is vind ik het inderdaad vooral heel sneu voor haar!

Een goed masker en de kapper vragen of het een beetje te knippen lijkt dan toch de beste oplossing.

Maar zelfs met olie ect. is het echt geen gezicht!Aah dat is wel sneu dus nog heel hard voor gespaard ook. Hoop dat ze snel weer haar eigen mooie haren terug krijgt.
Ik las het hierboven al ergens: met permanentvloeistof kan het ook weer 'rechtgetrokken' worden. Als in: krul eruit. Is beslist een enorme aanslag op het haar (zoals de eerste behandeling ook al was), dus die zou ik als uiterste redmiddel achter de hand houden. Hoop dat het goedkomt!
bedankt voor alle lieve woorden! Ik neem dit zeker mee in mijn achterhoofd bij de kapper.

Ik denk dat het maar gewoon een soort bob moet worden en telkens een stukje eraf.

Eventueel aangevuld met een keratinebehandeling (blijft 3 maandjes zitten) maar dan kan ze in ieder geval fatsoenlijk de deur uit.

Net alweer huilend thuis... gepest op school voor schaap en van alles.

Hoop dat het heel snel vrijdag is!
Agossie, en dat nog voor haar verjaardag ook! Hier geen ervaring en geen tips (met permanenten, wel met verknipt haar op mijn 16e, dat was ook echt niet leuk!), maar wel veel sterkte deze week en succes vrijdag!
quote:Pris825 schreef op 02 november 2015 @ 11:00:

Isabela: is jou tweede permanent toen ook anders gezet? Of gewoon een sterkere vloeistof.

Probleem is dat de kapper de eerste permanent die ze nu heeft al mooi vond en goed gezet.

Dat een tweede een te groot risico is.

Voordeel nu is dat als ze het na het douchen gelijk kamt het boven is zo goed als stijl is..

Een knotje in en niemand ziet er iets aan (op de pluis na)

Ga dan naar een andere kapper en het liefst voor vrijdag.

Dit is echt niet leuk voor je dochter.
Huts!
Wij zijn vandaag bij twee kappers langs gegaan om te vragen wat de beste oplossing is.

Een nieuwe permanent eroverheen wordt zwaar afgeraden.. de enige oplossing is een keratine behandeling. Kost rond de ¤250 euro.

Is er een kans om het geld terug te eisen bij de kapper?
Kan de betreffende kapper geen keratine behandeling doen (gratis).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven