Mode & Beauty alle pijlers

modeshow muziek !

24-01-2012 17:13 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort hou ik samen met een vriendin een modeshow! Op de catwalk laten wij kleding zien van onze eigen kledinglijn. Wij hebben modellen, visagiste en een fotograaf al geregeld. Nu zitten wij alleen nog te kijken naar geschikte muziek.

Heeft iemand misschien wat tips?

Alvast heel erg bedankt !

Lynn.

Roots

yound wild and free.
jullie kunnen eventueel ook een mailtje naar ons e-mail adres sturen : Roots--@hotmail.com
.
uhmmm....thievery corporation? Even zoeken, maar er zit vast wel wat tussen.
Samen met een vriendin werk ik aan een project voor school. Dit is een project voor ons eindexamen, het profielwerkstuk.

Wij zijn bezig met het ontwerpen van een kledinglijn en zullen deze lijn op 8 februari 2012 showen op een catwalk.
@Vot Wij vragen alleen maar adviezen van andere mensen. Tips vragen mag best toch ? ;)
Lekker hard:

Slipknot of Korn.

Of gebruik een of andere dj.
Vergeet niet te betalen voor de rechten op de muziek!

Meestal een niet te onderschatten bedrag, en de boetes zijn nog hoger!

In Belgie moet je hier SABAM voor contacteren, weet niet of er in Nederland iets soortgelijks is.
Ja nephthys, in Nederland is dat de BUMA/STEMRA. Als je echt professioneel aan de slag gaat (en niet in de zin van een presentatie op school) zul je de rechten van de muziek moeten betalen.

Qua muziek vind ik the gossip heel leuk voor een modeshow.
Vogue van Madonna
Je moet inderdaad de muziekrechten afkopen, anders mag je het niet in het openbaar laten horen.
Ik ken wel een DJ die een mix voor je in elkaar wil draaien. Is dat iets voor je?
Felix da housecat-silver screen of ook van hem HARLOT..

Meer dramatische show a la Nicky Vankets:

Carmina burana(remixen genoeg)

Pirates of carribean theme

Ps.. Sabam ben je niet verplicht te verwittigen, zij moeten zorgen dat ze ervan op de hoogte zijn dat jij muziek gebruikt. En dat moet ook nog muziek zijn van een artiest die zij vertegenwoordigen :Imao:

http://www.eventplanner.b ... l?utm_source=eventplanner
Underworld
quote:flinkie89 schreef op 25 januari 2012 @ 02:04:

Felix da housecat-silver screen of ook van hem HARLOT..

Meer dramatische show a la Nicky Vankets:

Carmina burana(remixen genoeg)

Pirates of carribean theme

Ps.. Sabam ben je niet verplicht te verwittigen, zij moeten zorgen dat ze ervan op de hoogte zijn dat jij muziek gebruikt. En dat moet ook nog muziek zijn van een artiest die zij vertegenwoordigen :Imao:

http://www.eventplanner.b ... l?utm_source=eventplanner

Daar zou ik toch niet te veel op hopen, die man heeft misschien wel zijn rechtszaak gewonnen, maar ik denk niet dat TO zin heeft in het voor de rechter slepen als het daaraantoe komt. Een gewonnen rechtszaak in het verleden is trouwens geen zekerheid dat een andere rechter hetzelfde gaat besluiten...

In de reglementen van SABAM staat dat aangifte moet gebeuren 10 dagen voor evenement, en ik kan u garanderen dat ze dit controleren! Wij hebben vroeger vaak genoeg dingen georganiseerd, en SABAM stuurde bijna altijd iemand om te komen controleren.

De kans is trouwens groot genoeg dat TO bekende muziek zal gebruiken, en geen obscure goth-groepjes die geen auteursrecht hebben. TO kan wel best op voorhand berekenen hoeveel ze moet betalen, want afzetten durven ze daar ook nog wel eens bij SABAM.
Ik heb een eigen zaak gehad en toen moest ik wachten tot Sabam zelf langskwam. Je hoeft ze niet zelf te contacteren. Maar dat is met een handelszaak. Een eenmalig evenement is echter wel iets anders.

Maar als ik dit toen had geweten zou ik toch met een uitgeprinte versie van het artikel hebben lopen zwaaien. Dan weet je meteen of ze nog eens zin hebben in zo'n rechtzaak of niet. :p 9 van de 10 keer zeggen ze: hou je 500€ maar. Er zijn toch niet veel mensen die dit weten of het durven gebruiken.
Tevens: dat zijn regels van Sabam. Daarom nog niet wettelijk.
quote:flinkie89 schreef op 25 januari 2012 @ 15:59:

Ik heb een eigen zaak gehad en toen moest ik wachten tot Sabam zelf langskwam. Je hoeft ze niet zelf te contacteren. Maar dat is met een handelszaak. Een eenmalig evenement is echter wel iets anders.

Maar als ik dit toen had geweten zou ik toch met een uitgeprinte versie van het artikel hebben lopen zwaaien. Dan weet je meteen of ze nog eens zin hebben in zo'n rechtzaak of niet. :p 9 van de 10 keer zeggen ze: hou je 500€ maar. Er zijn toch niet veel mensen die dit weten of het durven gebruiken.

Vreemd, mijn vader heeft ook een eigen zaak en moet elk jaar flink zijn Sabam betalen om de radio te laten spelen. Als ze hem controleren en hij is niet in orde krijgt hij een boete.

Volgens mij zijn de regels daar zo ingewikkeld dat ze het bij sabam soms zelf ook niet meer al te goed weten.
The XX met Intro! Lekker neutraal, loopt lekker op een goed ritme en leidt niet te veel af
quote:Elmo22 schreef op 26 januari 2012 @ 16:31:

The XX met Intro! Lekker neutraal, loopt lekker op een goed ritme en leidt niet te veel afGoede tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven