Moedervlek verwijderen
zaterdag 19 december 2015 om 19:55
Wie heeft er ervarig of verstand van moedervlekken verwijderen?
Ik heb 4 maanden geleden een moedervlek in mijn gezicht laten saven.
Mijn moedervlek was vrij dik waardoor hij vlak op de huid werd weggesneden.
De chirurg had mij al verteld dat als de moedervlek onderhuids is, mijn pigment weer terug komt. En dat is dus gebeurd. Voordeel is dat ik nu een platte moedervlek heb i.p.v. een bobbeltje, maar nog steeds vind ik hem niet mooi en te aanwezig in mijn gezicht.
Ik kan hem niet laten wegsnijden omdat hij precies op het stukje huid van het 'snotgleufje' zit. De chirurg heeft gezegd dat ik een misvorming in mijn lip krijg als de moedervlek word weggesneden.
Is laseren een optie? Gaat de moedervlek weg bij laseren als hij onderhuids is? Wie heeft er ervaring met een soort gelijk verhaal?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb 4 maanden geleden een moedervlek in mijn gezicht laten saven.
Mijn moedervlek was vrij dik waardoor hij vlak op de huid werd weggesneden.
De chirurg had mij al verteld dat als de moedervlek onderhuids is, mijn pigment weer terug komt. En dat is dus gebeurd. Voordeel is dat ik nu een platte moedervlek heb i.p.v. een bobbeltje, maar nog steeds vind ik hem niet mooi en te aanwezig in mijn gezicht.
Ik kan hem niet laten wegsnijden omdat hij precies op het stukje huid van het 'snotgleufje' zit. De chirurg heeft gezegd dat ik een misvorming in mijn lip krijg als de moedervlek word weggesneden.
Is laseren een optie? Gaat de moedervlek weg bij laseren als hij onderhuids is? Wie heeft er ervaring met een soort gelijk verhaal?
Alvast bedankt voor de reacties!
zaterdag 19 december 2015 om 20:55
Mijn man had een grote moedervlek op zijn rug vanaf zijn geboorte. Sinds een paar maanden geleden kreeg hij daar een korst op dus snel naar de huisarts. Even in het kort: Moedervlek weg gesneden en op de kweek gezet. Bleek kwaadaardig en daarna hebben ze de huid eromheen en in de diepte ook weg gehaald. Daaruit bleek dat het uitgezaaid was. Daarom kreeg mijn man afgelopen maandag een PET scan. Afgelopen donderdag de uitslag daarvan geregen en het is dus uitgezaaid naar de lymfeklieren in zijn oksel. Ze gaan nu in een team van artsen bespreken wat ze gaan doen.Ze gaan of zijn lymfeklieren in de oksel weg halen, of hij krijgt medicijnen in vorm van tablet of infuus, of een combinatie van beiden. Dat horen we as donderdag.
zaterdag 19 december 2015 om 21:02
Ongelooflijk vervelend voor je man blondie, ik wens jullie veel sterkte toe. Maar waarom vertel je dat? Daar vroeg to niet om en ze zal er ook niet blijer van worden. Ze weet vast al van de mogelijke gevaren van moedervlekken.
To: vraag een second opinieblad bij een dokter, er zijn vast nog meer mogelijkheden.
To: vraag een second opinieblad bij een dokter, er zijn vast nog meer mogelijkheden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
zaterdag 19 december 2015 om 21:20
quote:Monatala schreef op 19 december 2015 @ 21:02:
Ongelooflijk vervelend voor je man blondie, ik wens jullie veel sterkte toe. Maar waarom vertel je dat? Daar vroeg to niet om en ze zal er ook niet blijer van worden. Ze weet vast al van de mogelijke gevaren van moedervlekken.
To: vraag een second opinieblad bij een dokter, er zijn vast nog meer mogelijkheden.Je hebt gelijk ! Sorry TO dat ik zo reageerde., Ik ben nogal verdrietig en van slag. Ik bemoei me verder niet meer met jou topic. Nogmaals sorry
To: vraag een second opinieblad bij een dokter, er zijn vast nog meer mogelijkheden.Je hebt gelijk ! Sorry TO dat ik zo reageerde., Ik ben nogal verdrietig en van slag. Ik bemoei me verder niet meer met jou topic. Nogmaals sorry
zaterdag 19 december 2015 om 22:01
quote:Blondie456 schreef op 19 december 2015 @ 21:20:
[...]
Je hebt gelijk ! Sorry TO dat ik zo reageerde., Ik ben nogal verdrietig en van slag. Ik bemoei me verder niet meer met jou topic. Nogmaals sorry
Wat een vervelend bericht voor jullie Blondie. Ik vind het juist goed dat je dat schrijft, misschien dat hier mensen lezen en denken: dat heb ik ook! En gaan dan toch maar naar de dokter.
Ik denk niet dat TO uit elkaar valt als ze hoort dat er mensen zijn die huidkanker hebben. Iedereen heeft moedervlekken, iedereen loopt een zeker risico. Dat weet TO ook wel.
Sterkte Blondie.
[...]
Je hebt gelijk ! Sorry TO dat ik zo reageerde., Ik ben nogal verdrietig en van slag. Ik bemoei me verder niet meer met jou topic. Nogmaals sorry
Wat een vervelend bericht voor jullie Blondie. Ik vind het juist goed dat je dat schrijft, misschien dat hier mensen lezen en denken: dat heb ik ook! En gaan dan toch maar naar de dokter.
Ik denk niet dat TO uit elkaar valt als ze hoort dat er mensen zijn die huidkanker hebben. Iedereen heeft moedervlekken, iedereen loopt een zeker risico. Dat weet TO ook wel.
Sterkte Blondie.
dinsdag 22 december 2015 om 08:35
Veel sterkte toegewenst blondie,en wel goed dat je dit schrijft. Ik heb net zelf een soort van moedervlek laten laseren. Het resultaat daarvan is nog niet duidelijk, omdat er nog een korstje op zit. De huidtherapeut wilde twee andere vlekken niet behandelen omdat dit pigmentvlekken waren, waarvan ze het pigment niet wil weglaseren. Haar theorie was dat je dan de vlekken ook niet meer goed in de gaten kan houden. Blijkbaar was dat bij de andere vlekken niet het geval. Laat je dus goed voorlichten.