montuur bril verven
maandag 7 mei 2018 om 15:32
hallo.
iemand die weet of je een montuur kan verven?
het lijkt mij van wel, want als ik mijn haren verf en de brilpootjes niet goed bescherm dan kleuren die pootjes ook. nu zijn ze bijv beetje rozig.
ik heb een paars montuur dat ik zwart wil maken. zal dat met zwarte haarverf lukken en hoef ik dan niet bang te zijn dat de glazen ook meekleuren als het per ongeluk onder het plakband komt?
of heeft iemand een beter idee. met nagellak wordt het iig niet mooi weet ik al uit ervaring.
iemand die weet of je een montuur kan verven?
het lijkt mij van wel, want als ik mijn haren verf en de brilpootjes niet goed bescherm dan kleuren die pootjes ook. nu zijn ze bijv beetje rozig.
ik heb een paars montuur dat ik zwart wil maken. zal dat met zwarte haarverf lukken en hoef ik dan niet bang te zijn dat de glazen ook meekleuren als het per ongeluk onder het plakband komt?
of heeft iemand een beter idee. met nagellak wordt het iig niet mooi weet ik al uit ervaring.
maandag 7 mei 2018 om 15:44
ga jij maar op vakantie, doet je humeur misschien ook wat ten goede. wow
maandag 7 mei 2018 om 15:48
met leesgedeelte en verdunde glazen?Koffielepel schreef: ↑07-05-2018 15:47Wat dacht je van een nieuwe bril? Voor een 40 euro heb je een nieuwe.
maandag 7 mei 2018 om 15:51
Ik vind het een grappige en nuttige vraag.
Zo heel vreemd is het toch niet ?
Zeker wanneer je dure glazen in een bril nodig hebt is een nieuwe bril een behoorlijke uitgave, wanneer je je 'brilvergoeding' van eens in de 3 jaar al hebt opgemaakt.
Het lijkt me wel dat de kunststofglazen mee kleuren wanneer je niet zorgvuldig werkt. En of het lang houdt, zo'n nieuw laagje, vraag ik me ook af.
Zo heel vreemd is het toch niet ?
Zeker wanneer je dure glazen in een bril nodig hebt is een nieuwe bril een behoorlijke uitgave, wanneer je je 'brilvergoeding' van eens in de 3 jaar al hebt opgemaakt.
Het lijkt me wel dat de kunststofglazen mee kleuren wanneer je niet zorgvuldig werkt. En of het lang houdt, zo'n nieuw laagje, vraag ik me ook af.
nounou
maandag 7 mei 2018 om 15:58
Volgende week had je waarschijnlijk meer serieuze reacties gekregen
De bullshit-antenne van sommigen staat wel héél scherp afgesteld, een beetje te scherp lijkt me
nounou
maandag 7 mei 2018 om 16:00
Ik zou eerst bij een opticien kijken of een zwart montuur je staat.
Het staat n.m. niet iedereen. Bij mij b.v. staat het veel te hard.
Wat betreft verven, weet niet of het blijft zitten. Hier werken wij de brillen van de kinderen wel eens bij (beschadigingen) maar het is nooit echt mooi om te zien.
Ik zou er goed over nadenken want als het mislukt kun je deze bril ook niet meer als reserve gebruiken.
Het staat n.m. niet iedereen. Bij mij b.v. staat het veel te hard.
Wat betreft verven, weet niet of het blijft zitten. Hier werken wij de brillen van de kinderen wel eens bij (beschadigingen) maar het is nooit echt mooi om te zien.
Ik zou er goed over nadenken want als het mislukt kun je deze bril ook niet meer als reserve gebruiken.
maandag 7 mei 2018 om 16:00
Waarom zou je een bril met haarverf verven?
Gebruik dan acrylverf (van die kleine tubetjes waar je een schilderij meer kunt verven) of bijv spray paint. Vooraf zou ik een primer aanbrengen.
Je kunt ook advies vragen aan een opticien.
Maar even serieus... waarom zou je daar haarverf voor willen gebruiken?
Gebruik dan acrylverf (van die kleine tubetjes waar je een schilderij meer kunt verven) of bijv spray paint. Vooraf zou ik een primer aanbrengen.
Je kunt ook advies vragen aan een opticien.
Maar even serieus... waarom zou je daar haarverf voor willen gebruiken?
maandag 7 mei 2018 om 16:03
maandag 7 mei 2018 om 16:06
Niet zo aangebrand reageren, jôh.
Lolbroeken zijn er altijd. Ik trap ook weleens lol op een topic dat mij raar of vreemd klinkt.
Gewoon negeren, (of meedoen, als je dat wilt of kunt).
Je krijgt toch ook wat serieuze reacties ?
nounou
maandag 7 mei 2018 om 16:07
dat kan ik ook eens navragen bij de brillenwinkel, of ze die in een ander montuur kunnen zetten!
ik heb heel veel mooie monturen, maar daar zijn de glazen niet meer goed van. en glazen vernieuwen is vaak nog duurder dan een compleet nieuwe bril. jammer is dat.