Mode & Beauty alle pijlers

Motorhelm haar tips

24-08-2018 14:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik ga zondag (mee) motorrijden en zit nu met een 'haarprobleem'.
Aangezien het een date is wil ik er uiteraard mooi uitzien, maar een helm bevordert mijn haarstyle in elk geval niet :-(
Ik heb lang, fijn haar met slagen. Ik dacht zelf aan invlechten, maar kan dit alleen goed bij een ander. Bij mezelf raak ik constant in gevecht met plukken haar.
Wie heeft de ultieme tip zodat ik niet na de motorrit met een plat pannenkoekenkapsel aan tafel zit?
Alvast bedankt!
Borstel en haarlak in de tas meenemen. Wel een vlecht op de motor doen, anders heb je scheepstouw
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Sue-Heck schreef:
24-08-2018 15:02
Borstel en haarlak in de tas meenemen. Wel een vlecht op de motor doen, anders heb je scheepstouw
Ja dat vermoeden had ik al inderdaad. Los haar lijkt me geen goed idee gezien de wind e.d. Haarlak gebruik ik sowieso alleen als ik mijn haar krul oid.
Droog shampoo, eerst even goed bij de aanzet sprayen en dan een gewone vlecht maken. Wanneer je je helm af zet haal je de vlecht eruit en schud je je haar even goed los
Koffielepel schreef:
24-08-2018 15:04
Droog shampoo, eerst even goed bij de aanzet sprayen en dan een gewone vlecht maken. Wanneer je je helm af zet haal je de vlecht eruit en schud je je haar even goed los
Thanks! Was je dan wel eerst je haar van te voren of is dat niet nodig?
Ga alsjeblieft niet in een zomerjurkje of blote benen achter op zitten. ( het is je eerste rit achterop, je vroeg niet om deze tip)
TanteBedelia schreef:
24-08-2018 15:10
Ga alsjeblieft niet in een zomerjurkje of blote benen achter op zitten. ( het is je eerste rit achterop, je vroeg niet om deze tip)
Haha nee ik draag beschermende kleding, geen zorgen. Bovendien wordt het maar 17 graden, brrrrrr
Ruby-Ann schreef:
24-08-2018 15:14
Haha nee ik draag beschermende kleding, geen zorgen. Bovendien wordt het maar 17 graden, brrrrrr
Succes met de date!
Ik zie vaak met blote benen,slippers en dunne zomerkleding achter op zitten, dat is echt levensgevaarlijk.
TanteBedelia schreef:
24-08-2018 15:18
Succes met de date!
Ik zie vaak met blote benen,slippers en dunne zomerkleding achter op zitten, dat is echt levensgevaarlijk.
Dank je wel!
Ik zie zelfs bestuurders in korte broek en slippers op de motor rijden soms, ik vind dat echt onbegrijpelijk. Als je valt, word je levend geschild door het asfalt.
een invlecht in een helm zit niet lekker. Ik zou een losse vlecht achter in je nek doen, een die onder je helm uitpiept.
Haar in een vlecht en dan de vlecht onder je jas, dan kan er niets in de knoop raken, borstel mee om het daarna te borstelen.

Tig jaar geleden ging ik bij mijn nu man op onze eerste date achterop de motor :heart: We doen elk jaar op die datum het ritje nog eens opnieuw!
Veel plezier.
JuliaChild schreef:
24-08-2018 15:32
een invlecht in een helm zit niet lekker. Ik zou een losse vlecht achter in je nek doen, een die onder je helm uitpiept.
Ik heb niet zulk dik haar en mijn haar wordt dan gelijk geplet door de helm.
Met een invlecht hoop ik nog op enige kans van volume >< Waarom zit dat niet lekker dan?
Rheaa schreef:
24-08-2018 15:39
Haar in een vlecht en dan de vlecht onder je jas, dan kan er niets in de knoop raken, borstel mee om het daarna te borstelen.

Tig jaar geleden ging ik bij mijn nu man op onze eerste date achterop de motor :heart: We doen elk jaar op die datum het ritje nog eens opnieuw!
Veel plezier.
Wat leuk!! EN dank je wel.
De borstel gaat sowieso mee.
Ben niet een über ijdeltuit ofzo, maar ik vind 'helmhaar' toch wel een dingetje, lol.
Ruby-Ann schreef:
24-08-2018 15:47
Wat leuk!! EN dank je wel.
De borstel gaat sowieso mee.
Ben niet een über ijdeltuit ofzo, maar ik vind 'helmhaar' toch wel een dingetje, lol.
Daar was ik ook nooit blij mee. Wat ik ook weleens vergeet is rekening met mijn make Up te houden. Een lijntje oogpotlood of niet helemaal waterproof mascara zorgt soms ook voor charmante panda ogen, en dat in combi met helmhaar🙈
Rheaa schreef:
24-08-2018 15:53
Daar was ik ook nooit blij mee. Wat ik ook weleens vergeet is rekening met mijn make Up te houden. Een lijntje oogpotlood of niet helemaal waterproof mascara zorgt soms ook voor charmante panda ogen, en dat in combi met helmhaar🙈
Ooo nooooooo, haha. Ik gebruik nooit waterproof mascara! Ik heb altijd het idee dat je dat er nooit meer afkrijgt?
God wat zal ik mezelf sexy voelen zondag :nut:
Een losse vlecht maken anders krijg je drukpunten door de helm. En dat gaat irriteren en trek vooral laagjes aan als bovenkleding zodat je wat uit kan trekken zonodig.
Een motorpak kan heel erg warm zitten.

En vertrouw jij je date helemaal met motorrijden ? Ik heb altijd zelf motor gereden en mijn vriend rijdt ook motor maar wij zouden nooit iemand achter opnemen die wij niet goed kennen en ons voor 200% zou vertrouwen. Want als je achter op zit ben je afhankelijk van de gene die rijdt en je bent heel kwetsbaar achterop.
Ruby-Ann schreef:
24-08-2018 15:58
Ooo nooooooo, haha. Ik gebruik nooit waterproof mascara! Ik heb altijd het idee dat je dat er nooit meer afkrijgt?
God wat zal ik mezelf sexy voelen zondag :nut:
Gaat prima er af hoor, met goede oog make up reiniger kom je een heel eind.

Ach, sexy, je kruipt lekker tegen de rug van je date aan en geniet van het ritje!
Browniechocolate schreef:
24-08-2018 16:01
Een losse vlecht maken anders krijg je drukpunten door de helm. En dat gaat irriteren en trek vooral laagjes aan als bovenkleding zodat je wat uit kan trekken zonodig.
Een motorpak kan heel erg warm zitten.

En vertrouw jij je date helemaal met motorrijden ? Ik heb altijd zelf motor gereden en mijn vriend rijdt ook motor maar wij zouden nooit iemand achter opnemen die wij niet goed kennen en ons voor 200% zou vertrouwen. Want als je achter op zit ben je afhankelijk van de gene die rijdt en je bent heel kwetsbaar achterop.
Dank je wel voor je tips! Ik heb jaaaaaaaaaren geleden ook veel motorgereden dus het is geen onbekend terrein voor me.
Ik heb een leren pak aan, dat is meestal niet echt warm. Ik droeg daar vaak een coltrui onder en als het echt koud is, meer laagjes idd.
Ik vertrouw hem zeker, hij heeft veel ervaring en gesteld op veiligheid.
Desalniettemin vind ik het toch spannend omdat ik idd afhankelijk ben van iemand anders.
Wat betreft het haar was dat toen ook altijd al een struggle voor me. Ik had destijds een soort mutsje waardoor de helm makkelijk over je hoofd glijdt. Maar die is allang kwijt natuurlijk.
Rheaa schreef:
24-08-2018 16:06
Gaat prima er af hoor, met goede oog make up reiniger kom je een heel eind.

Ach, sexy, je kruipt lekker tegen de rug van je date aan en geniet van het ritje!
Jaaaa heb er zin in! ;-D
O als je zelf motor heb gereden weet je hoe je achter op moet gedragen ;-) .

Ik roep altijd tegen mijn meerijden ik wil dat je als een zitzak zit en niks doet. Want juist iemand die geen motor gewend is beweegt altijd de verkeerde kant op. :rolling:
Een andere optie: een lage staart en dan meerdere elastieken onder elkaar, zodat je haar niet in de klit gaat.
Zoals het linkerplaatje:
Afbeelding
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
En veel plezier op je date!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Als hij fervent motorrijder is, zal hij niet verwachten dat je haar tip-top zit hoor.
Ik heb zelf ook dun haar, ik kam het altijd uit en kam het dan een beetje tegen aan de wortels. Beetje haarlak er in, en dan maar hopen dat er een béétje volume in blijft zitten. :P

Veel plezier!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Komt goed, dank julle wel allemaal!
Ruby-Ann schreef:
24-08-2018 15:44
Ik heb niet zulk dik haar en mijn haar wordt dan gelijk geplet door de helm.
Met een invlecht hoop ik nog op enige kans van volume >< Waarom zit dat niet lekker dan?
Je hebt een soort van worst op je kop dat een raar effect geeft. Wiebelt aan de zijkant maar dikke prop achter op je hoofd (sorry betere uitleg heb ik niet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven