Mode & Beauty alle pijlers

nagellak allergie :(

23-02-2011 10:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had ik er nooooooit last van, maar nu krijg ik opgezwollen rode en jeukende nagelriemen met bultjes als ik nagellak op doe.

Ook is t zo dat er op mijn gezicht en hals (overal waar ik met mijn vingers kom) rood en opgezwollen wordt met schilfers.

Ik baal hier zoveeel van want ik wil gewoon net als vroeger nagellak op blijven doen zonder allerlei lelijke plekjes op mijn huid. Het begon allemaal nadat ik voor 3e keer acrylnagels had laten zetten, heel bizar. Wie herkent dit en kent een merk dat allergie vrije nagellak verkoopt? Thanxxx
Ligt het misschien aan het merk nagellak wat je gebruikt? Eens een ander merk proberen?
Waarom probeer je niet even zonder nagellak door het leven te gaan? Zo'n allergie lijkt me erop te duiden dat je vingers / nagels / lijf even geen chemische nagellak kunnen dulden. Dus waarom niet gewoon even een paar weken of maanden wachten?? Lijkt me een behoorlijke heftige reactie dit.
kan het niet aan de acrylnagels liggen?
Denk dan dat het eerder aan de acryl ligt? Allergisch daarvoor?
acrylnagels weg laten (gel(?) nagels plakken als klachten weg zijn?) Lijkt me handig om eerst alle klachten te laten verdwijnen en dan te beginnen met een ander merk nagellak.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Ik zou eerst ook je vingers een beetje rust gunnen. Daarna kun je als je even googeld gemakkelijk genoeg allergievrije nagellak vinden.

Bijv hier:

http://www.biocosmetica.n ... che-make-up/nagellak.html

Nagellak naar hypoallergeen recept, zonder Formaldehyde, zonder Toluol en zonder Colophonium. Deze nagellak serie biedt u keuze uit sprankelende kleuren en laat zich bijzonder goed combineren met de natuurlijke lippenstift. Sneldrogend en lang hechtend.

Om de nagellak eenvoudig en geheel te verwijderen, kunt u (acetonvrije) nagellakremover op basis van bio-alcohol en sinaasappelolie gebruiken.
Ik zou ook even je lichaam rust gunnen.

http://www.youtube.com/watch?v=6sU4L4wrFow
Ik draag al bijna 2 jaar geen acryl nagels meer en draag al sinds 6 maanden ook geen nagellak dus ook nergens last meer van, maar ik hoef maar even 1 dag nagellak (die van essence) op te doen en dan komen er eczeem achtige plekken op mijn huid, opgezwollen lippen, jeukende nagelriemen. Mijn vingers hou ik soms door irritatie van de huid onder de hete kraan om en ervaar dan een vaag te omschrijven gevoel wat eigenlijk erg lekker voelt, moeilijk te omschrijven iig
Ik draag al bijna 2 jaar geen acryl nagels meer en draag al sinds 6 maanden ook geen nagellak dus ook nergens last meer van, maar ik hoef maar even 1 dag nagellak (die van essence) op te doen en dan komen er eczeem achtige plekken op mijn huid, opgezwollen lippen, jeukende nagelriemen. Mijn vingers hou ik soms door irritatie van de huid onder de hete kraan om en ervaar dan een vaag te omschrijven gevoel wat eigenlijk erg lekker voelt, moeilijk te omschrijven iig
quote:ladymillion schreef op 23 februari 2011 @ 10:03:

Vroeger had ik er nooooooit last van, maar nu krijg ik opgezwollen rode en jeukende nagelriemen met bultjes als ik nagellak op doe.

Ook is t zo dat er op mijn gezicht en hals (overal waar ik met mijn vingers kom) rood en opgezwollen wordt met schilfers.

Ik baal hier zoveeel van want ik wil gewoon net als vroeger nagellak op blijven doen zonder allerlei lelijke plekjes op mijn huid. Het begon allemaal nadat ik voor 3e keer acrylnagels had laten zetten, heel bizar. Wie herkent dit en kent een merk dat allergie vrije nagellak verkoopt? ThanxxxNou zeg dat is ook toevallig, ik heb niet dezelfde symptomen als jij, maar ook ik heb een nagellak allergie:S.. mijn ogen gaan enorm jeuken en het wordt rood op mijn oogleden (t lijkt dan net of ik rode schaduw opheb), ook mijn linkerwang gaat zeer doen, heel vreemd.. ik heb dit niet bij doorzichtige nagellak alleen bij rood of paars... echt zo apart! Ik weet ook niet wat ik moet doen... ik heb het weleens bij de tuinen gevraagd, maar zij hebben er nog nooit van gehoord! Dus ik kan je helaas geen tip geven, alleen meekijken met dit forum of iemand een oplossing weet..Heb ook weleens bij rituals gevraagd of iemand dat kent, allergievrije nagellak,maar helaas ze kennen het niet.
quote:roosje000 schreef op 23 februari 2011 @ 17:15:

[...]

Ik weet ook niet wat ik moet doen... ik heb het weleens bij de tuinen gevraagd, maar zij hebben er nog nooit van gehoord! Dus ik kan je helaas geen tip geven, alleen meekijken met dit forum of iemand een oplossing weet..Heb ook weleens bij rituals gevraagd of iemand dat kent, allergievrije nagellak,maar helaas ze kennen het niet.Heb je mijn post gelezen?
quote:borderwalk schreef op 23 februari 2011 @ 17:49:

[...]

Heb je mijn post gelezen?Ik had erover heen gelezen, dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven