Mode & Beauty alle pijlers

Nagelverharder mét formaldehyde?

10-08-2021 17:05 6 berichten
Ik heb jarenlang met enige onregelmaat nagelverharder met formaldehyde gebruikt en dat beviel goed. Nu gebruik ik al een tijd alleen een 'reguliere' nagelverharder. Ik merk nu echter dat mijn nagels echt minder sterk zijn en sneller scheuren dus ik wilde weer een nagelverharder met formaldehyde kopen, maar ik kan deze niet meer vinden.

Ik kocht ze eerder gewoon bij de Kruidvat (eigen merk) of Hema. Dat was dan de 'extra strong' versie met een waarschuwing op het label dat er formaldehyde in zit en dat je voorzichtig moet zijn met je nagelriemen. Iemand tips welke merken of winkels dit nog wel verkopen? Of heb ik iets gemist en zijn de regels hiervoor veranderd? Thanks!
In de extra strong nagelverharder van herôme zit het wel nog. Alleen in de extra strong (die heeft rode letters op het flesje i.t.t. de strong of sensitive versie)
Alle reacties Link kopieren
Formaldehyde is kankerverwekkend, daarom is het in (bijna) niet meer in nagellak te vinden. Ik zou zelf voor een andere oplossing kiezen.
Ugli schreef:
10-08-2021 17:32
Formaldehyde is kankerverwekkend, daarom is het in (bijna) niet meer in nagellak te vinden. Ik zou zelf voor een andere oplossing kiezen.
Dat. Ik moest echt drie keer kijken of ik het wel goed las. o_o
lemoos2 schreef:
10-08-2021 17:23
In de extra strong nagelverharder van herôme zit het wel nog. Alleen in de extra strong (die heeft rode letters op het flesje i.t.t. de strong of sensitive versie)
Dankjewel! Ik heb nog wat verder nagevraagd en begrijp net van de klantenservice van Herome dat hun extra strong versie die in Europa wordt verkocht dit nu ook niet meer bevat. In de VS nog wel gewoon, de FDA vindt het wel prima in cosmetica in lage concentraties.

Wat betreft mogelijk risico's: er zijn uiteraard redenen waarom de hoeveelheid van dit ingredient dat mag worden toegevoegd aan producten wordt gereguleerd. Gelukkig heb ik zelf nooit last van huidirritatie en voor mijzelf vind/vond ik verdere mogelijke risico's van deze lage blootstelling opwegen tegen de voordelen. Maar als de regels inderdaad zijn aangepast is dat natuurlijk een goed moment om dat nog eens te heroverwegen.
Jeetje to, zijn er geen gezondere alternatieve dan dit?
Zeg dan waar je precies tegen aanloopt, dan denken we op die fiets mee..
Nagels zijn maar uiterlijke schijn, daar wil je toch geen kanker voor krijgen?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven