Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke tips voor een mooie huid/haar.

25-10-2014 22:51 127 berichten
Een vriendin, die net veertig is geworden en er maximum dertig jaar uitziet, gebruikt wortelolie (essentiële olie) in haar hydraterende dag-en nachtcrème omdat dit het verouderingsproces zou tegen gaan.



Sinds gisteren heb ik ook wortelolie aangeschaft en probeer ik het uit... Het stinkt vreselijk, dus gebruik ik het enkel bij mijn nachtcrème.



Hebben jullie leuke tips voor een mooie huid en/of haar?
Ik gebruik nacht- en dagcrème van de body shop. Bevalt erg goed
Alle reacties Link kopieren
Krijg je dan geen oranje gloed? Of werkt het niet zo?
Alle reacties Link kopieren
Voldoende nachtrust, niet roken, gezond eten en niet teveel in de zon.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik alleen water voor mijn huid en haar. Geen zeep, shampoo en bodylotion/crèmes.



Al die chemische troep maakte mijn huid altijd droog, waarvoor ik weer crème moest smeren en mijn haar heel snel vet, omdat je je natuurlijke laag van je haar wast met shampoo.



Sinds ik ermee gestopt ben is mijn huid super en mijn haar veel voller en gezonder geworden.



Je lichaam is prima in staat voor zichzelf te zorgen.
Erger je niet, maar verbaas je!
Voldoende (nacht)rust, voldoende buitenlucht en tarwekiemolie zonder toevoegingen/parfum voor mijn gezicht.
quote:suresixset schreef op 25 oktober 2014 @ 22:54:

Krijg je dan geen oranje gloed? Of werkt het niet zo?Daar was ik ook bang voor, maar indien je niet overdrijft zou dit geen probleem mogen zijn. Ik herinner me wel een ex-collega die dagelijks wortelsap dronk en wat oranje uitsloeg...
quote:cello1987 schreef op 25 oktober 2014 @ 22:56:

Ik gebruik alleen water voor mijn huid en haar. Geen zeep, shampoo en bodylotion/crèmes.



Al die chemische troep maakte mijn huid altijd droog, waarvoor ik weer crème moest smeren en mijn haar heel snel vet, omdat je je natuurlijke laag van je haar wast met shampoo.



Sinds ik ermee gestopt ben is mijn huid super en mijn haar veel voller en gezonder geworden.



Je lichaam is prima in staat voor zichzelf te zorgen.Woaw. Ik ben onder de indruk! Heb je lang of kort haar en hoe krijg je de knopen eruit? Ik vrees dat zonder conditioner mijn haar volledig in de knoop ligt.
quote:dubbeltje4 schreef op 25 oktober 2014 @ 22:55:

Voldoende nachtrust, niet roken, gezond eten en niet teveel in de zon.Juist. En alcohol vermijden. :-)
quote:sushilala schreef op 25 oktober 2014 @ 23:00:

Voldoende (nacht)rust, voldoende buitenlucht en tarwekiemolie zonder toevoegingen/parfum voor mijn gezicht.Tarwekiemolie als tonic of als dagcrème of..?
Als olie op mijn gezicht. ik gebruik verder geen dagcreme of tonic
Overigens niks mis met een glaasje wijn of bier, lekker juist..
Alle reacties Link kopieren
quote:yaqui schreef op 25 oktober 2014 @ 23:04:

[...]





Juist. En alcohol vermijden. :-)Af en toe een glaasje wijn of bier kan helemaal geen kwaad hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:yaqui schreef op 25 oktober 2014 @ 23:04:

[...]





Juist. En alcohol vermijden. :-)Af en toe een glaasje wijn of bier kan helemaal geen kwaad hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:cello1987 schreef op 25 oktober 2014 @ 22:56:

Ik gebruik alleen water voor mijn huid en haar. Geen zeep, shampoo en bodylotion/crèmes.



.Je hebt nog vrienden?
Alle reacties Link kopieren
................
quote:sushilala schreef op 25 oktober 2014 @ 23:09:

Als olie op mijn gezicht. ik gebruik verder geen dagcreme of tonicSuper, ik zoek het eens op! Bedankt voor de tip!
quote:dubbeltje4 schreef op 25 oktober 2014 @ 23:11:

[...]



Af en toe een glaasje wijn of bier kan helemaal geen kwaad hoor!Oef!
quote:dubbeltje4 schreef op 25 oktober 2014 @ 23:12:

[...]



Je hebt nog vrienden?Haha! Wel, ik heb begin dit jaar een erg oude Française leren kennen die ook nog nooit zeep etc had gebruikt. Ze had een ongelofelijk mooie huid. Misschien waren het haar goede genen, maar ze garandeerde me dat het kwam door zeeploos door het leven te gaan. En ze rook normaal.
Kokosolie in je haar, en op droge plekken.

Maar zelf tegenwoordig lotionzeepjes en lipbalm met kleuren geurstoffen uit de voedselindustrie. Leuk en fijn voor je huid.
quote:Annapalona schreef op 25 oktober 2014 @ 23:22:

Kokosolie in je haar, en op droge plekken.

Maar zelf tegenwoordig lotionzeepjes en lipbalm met kleuren geurstoffen uit de voedselindustrie. Leuk en fijn voor je huid.Hoe lang laat je de kokosolie in je haar vooraleer je het uitwast? Welk effect heeft het op het haar? Ik gebruik wel eens lauwe olijfolie, is wel goedkoper dan kokosolie denk ik...
quote:yaqui schreef op 25 oktober 2014 @ 23:31:

[...]





Hoe lang laat je de kokosolie in je haar vooraleer je het uitwast? Welk effect heeft het op het haar? Ik gebruik wel eens lauwe olijfolie, is wel goedkoper dan kokosolie denk ik...



Pot bij Jumbo is nog geen 4 euro, ik laat hele avond intrekken, doe er een lekker geurtje in, paar druppels geurolie.



Amandel olie is ook niet duur bij de kruidvat.

En rozenwater van de kruidvat is ook lekker om je gezicht mee schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer wel eens een rauw ei in m'n haar als haarmasker. Gaat het mooi van glanzen
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
quote:Annapalona schreef op 25 oktober 2014 @ 23:34:

[...]





Pot bij Jumbo is nog geen 4 euro, ik laat hele avond intrekken, doe er een lekker geurtje in, paar druppels geurolie.



Amandel olie is ook niet duur bij de kruidvat.

En rozenwater van de kruidvat is ook lekker om je gezicht mee schoon te maken.Bedankt voor de tip! Rozenwater gebruik ik ook sinds een paar jaar. Voelt heerlijk op de huid! :-)
quote:langelokken schreef op 25 oktober 2014 @ 23:36:

Ik smeer wel eens een rauw ei in m'n haar als haarmasker. Gaat het mooi van glanzenIk heb hier nog een paar eieren liggen, ik test het bij de volgende wasbeurt! Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven