Navelpiercing 'groeit uit'
vrijdag 30 juli 2010 om 19:01
Hallo allemaal,
Ik weet het niet anders te omschrijven dan dat ik in de titel heb gedaan.
Tot 3x toe heb ik een navelpiercing laten zetten (ben nogal hardleers ) en na verloop van tijd groeit het ringetje eruit en komt het als het ware naar de oppervlakte.
Ik heb ze door 3 verschillende piercers laten zetten, die overigens ook alle 3 totaal verschillende instructies voor de verzorging gaven, maar een oorzaak konden ze me niet geven.
Enig idee? Verzet mijn lichaam zich zo dat ik het gewoon niet meer moet willen of kan het aan het materiaal van het ringetje liggen?
Ik hoor graag, alvast dank.
Sarahtan
Ik weet het niet anders te omschrijven dan dat ik in de titel heb gedaan.
Tot 3x toe heb ik een navelpiercing laten zetten (ben nogal hardleers ) en na verloop van tijd groeit het ringetje eruit en komt het als het ware naar de oppervlakte.
Ik heb ze door 3 verschillende piercers laten zetten, die overigens ook alle 3 totaal verschillende instructies voor de verzorging gaven, maar een oorzaak konden ze me niet geven.
Enig idee? Verzet mijn lichaam zich zo dat ik het gewoon niet meer moet willen of kan het aan het materiaal van het ringetje liggen?
Ik hoor graag, alvast dank.
Sarahtan
vrijdag 30 juli 2010 om 19:08
Ik heb het eenmaal gehad. Had m'n vaste navelpiercing er uitgehaald omdat ik een leuke (goedkope) kerstpiercing zag.
Groeide uit, net op het moment dat ik op vakantie was waar ik 'm had laten zetten. Dat was januari 2009. Naar de piercer terug gegaan en situatie uitgelegd. Ik zou in juni 2009 weer daar zijn. Toen hebben ze opnieuw geprikt (erg mooi en netjes).
Ik zo dom om in dec. jl. piercing te willen wisselen (wel door een andere 'veilige' die ik had). Telefoon tussendoor en toen kwam m'n bezoek. Dus even piercingloos. Schoot er steeds bij in. Later wilde ik mijn goede piercing weer in doen.
Kreeg hem er van bovenaf aardig goed in en van onderaf ook, maar niet geheel doorheen.
Inmiddels is het (nog net) juli. Ik ga dit weekend nog 1 poging doen en anders naar locale piercingshop. Kijken of zij in goede bestaande opening de piercing wel terugkrijgen (of opnieuw moeten piercen) maar zal daar waarschijnlijk wel gewone bedrag voor moeten betalen. So be it.
Degene die ik heb zijn allemaal 'veilige (chirurgisch staal?) beginnerspiercings. Voor mij dus geen 'leuk voor erbij' uit een sieradenwinkeltje meer dus.
Lang verhaal. Kortom, ik denk dat het aan het materiaal van het ringetje heeft gelegen.
Groeide uit, net op het moment dat ik op vakantie was waar ik 'm had laten zetten. Dat was januari 2009. Naar de piercer terug gegaan en situatie uitgelegd. Ik zou in juni 2009 weer daar zijn. Toen hebben ze opnieuw geprikt (erg mooi en netjes).
Ik zo dom om in dec. jl. piercing te willen wisselen (wel door een andere 'veilige' die ik had). Telefoon tussendoor en toen kwam m'n bezoek. Dus even piercingloos. Schoot er steeds bij in. Later wilde ik mijn goede piercing weer in doen.
Kreeg hem er van bovenaf aardig goed in en van onderaf ook, maar niet geheel doorheen.
Inmiddels is het (nog net) juli. Ik ga dit weekend nog 1 poging doen en anders naar locale piercingshop. Kijken of zij in goede bestaande opening de piercing wel terugkrijgen (of opnieuw moeten piercen) maar zal daar waarschijnlijk wel gewone bedrag voor moeten betalen. So be it.
Degene die ik heb zijn allemaal 'veilige (chirurgisch staal?) beginnerspiercings. Voor mij dus geen 'leuk voor erbij' uit een sieradenwinkeltje meer dus.
Lang verhaal. Kortom, ik denk dat het aan het materiaal van het ringetje heeft gelegen.
vrijdag 30 juli 2010 om 19:26
vrijdag 30 juli 2010 om 19:31
Ik heb het ook gehad, heb een vreselijk lelijk litteken over nu, dus ook niet meer geprobeerd. Je lichaam weert dat materiaal, ook al was het bij bij echt zilver en schoon. Baal ervan. Wat Snoekkie zegt, alleen zweerde het bij mij wel een beetje maar mijn lichaam heeft het er gewoon uitgewerkt.
Dus als ik jou was zou ik het niet nog een keer laten zetten.
Dus als ik jou was zou ik het niet nog een keer laten zetten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 30 juli 2010 om 19:33
vrijdag 30 juli 2010 om 19:45
vrijdag 30 juli 2010 om 21:29
quote:yathibiyya schreef op 30 juli 2010 @ 19:45:
Die van mij is ook uit m'n navel gegroeid. Lelijk lidteken aan over gehouden. Denk dat m'n lichaam em gewoon afgestoten heeft?
Voor diegenen die hem weer opnieuw hebben laten zetten: deed het niet vreselijk veel pijn om em door het lidtekenweefsel te laten piercen?
ja, littekenweefsel is echt heel stug en ze moeten hem er echt doorheen raggen.
Bij mij was het trouwens niet uitgegroeid, maar ik moest mijn lippiercing toen een jaartje uit vanwege werk.
Als een piercing trouwens 1x uitgroeit, gaat hij dat altijd doen. Lullig van de piercers waar je dat verteld hebt, die weten dat, maar dachten meer aan hun zakken vullen.
Wat voor verschillende manieren van verzorging heb je trouwens geprobeerd?
Het enige wat je kan doen is sterilon erop en een beetje draaien.
Die van mij is ook uit m'n navel gegroeid. Lelijk lidteken aan over gehouden. Denk dat m'n lichaam em gewoon afgestoten heeft?
Voor diegenen die hem weer opnieuw hebben laten zetten: deed het niet vreselijk veel pijn om em door het lidtekenweefsel te laten piercen?
ja, littekenweefsel is echt heel stug en ze moeten hem er echt doorheen raggen.
Bij mij was het trouwens niet uitgegroeid, maar ik moest mijn lippiercing toen een jaartje uit vanwege werk.
Als een piercing trouwens 1x uitgroeit, gaat hij dat altijd doen. Lullig van de piercers waar je dat verteld hebt, die weten dat, maar dachten meer aan hun zakken vullen.
Wat voor verschillende manieren van verzorging heb je trouwens geprobeerd?
Het enige wat je kan doen is sterilon erop en een beetje draaien.
vrijdag 30 juli 2010 om 21:38
Thnks voor je reactie Troeta!
Ik heb dus ooit eens een navelpiercing laten zetten, verzorgd zoals mij was uitgelegd. Maar het is nooit goed genezen en altijd een soort van open wondje gebleven. Binnen een jaar was hij dus uit m'n lichaam gegroeid en hield ik een scheurtje over. Nu dus een lelijk lidteken. En idd, een aantal piercers hebben gezegd dat ze em zo opnieuw konden prikken, maar ik heb het nooit gedurfd vanwege het lidtekenweefsel. En nu zeg jij dat ie er toch weer was uitgegroeid
Ik heb dus ooit eens een navelpiercing laten zetten, verzorgd zoals mij was uitgelegd. Maar het is nooit goed genezen en altijd een soort van open wondje gebleven. Binnen een jaar was hij dus uit m'n lichaam gegroeid en hield ik een scheurtje over. Nu dus een lelijk lidteken. En idd, een aantal piercers hebben gezegd dat ze em zo opnieuw konden prikken, maar ik heb het nooit gedurfd vanwege het lidtekenweefsel. En nu zeg jij dat ie er toch weer was uitgegroeid
Perfectionisme is niet perfect...
vrijdag 30 juli 2010 om 22:17
het is een natuurlijk beschermingsmechaisme van je lichaam. Bij jou werkt dat nogal goed, dus ook de volgende zal ie waarschijnlijk uit gaan groeien. Ontzettend handig als het een splinter oid zou zijn, maar je lichaam is nog niet zover geëvolueerd dat het zelf bedenkt dat piercings wel kunnen blijven zitten.
Niets aan te doen helaas, wat ze je ook in piercingwinkels wijs willen maken in de hoop op omzet.
Niets aan te doen helaas, wat ze je ook in piercingwinkels wijs willen maken in de hoop op omzet.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 30 juli 2010 om 22:25
zaterdag 31 juli 2010 om 09:25
Allemaal bedankt voor de reacties. Voor degenen die er naar vroegen, ik heb zowel ringetjes als staafjes (chirurgisch staal) geprobeerd, verzorgd met sterilon, unicura, lauw soda water, heb er aan gedraaid of juist met rust gelaten zoals me werd verteld, maar mijn lichaam vindt het dus niet leuk.
Ik heb geen lelijk litteken overgehouden, maar het is als je het weet wel zichtbaar.
Nogmaals dank, ik zal het dus uit mijn hoofd moeten zetten!
Ik heb geen lelijk litteken overgehouden, maar het is als je het weet wel zichtbaar.
Nogmaals dank, ik zal het dus uit mijn hoofd moeten zetten!
zaterdag 31 juli 2010 om 20:21
Mijn navelpiercing is er ook vanzelf uitgegroeid na een jaar. Het stukje huid tussen het staafje werd steeds kleiner en dunner. Het leek alsof mijn lichaan het afstoot. Het was verder gewoon schoon en niet ontstoken. Toen heb ik het er maar uitgehaald, was bang dat ik het zou stoten ofzo en dat het dan eruit zou scheuren.
Vond het heel erg jammer, maar mijn lichaam werkte het er gewoon uit...
Vond het heel erg jammer, maar mijn lichaam werkte het er gewoon uit...