Mode & Beauty alle pijlers

Navelpiercing 'groeit uit'

30-07-2010 19:01 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet het niet anders te omschrijven dan dat ik in de titel heb gedaan.

Tot 3x toe heb ik een navelpiercing laten zetten (ben nogal hardleers ) en na verloop van tijd groeit het ringetje eruit en komt het als het ware naar de oppervlakte.

Ik heb ze door 3 verschillende piercers laten zetten, die overigens ook alle 3 totaal verschillende instructies voor de verzorging gaven, maar een oorzaak konden ze me niet geven.

Enig idee? Verzet mijn lichaam zich zo dat ik het gewoon niet meer moet willen of kan het aan het materiaal van het ringetje liggen?

Ik hoor graag, alvast dank.

Sarahtan
Hm, drie maal is scheepsrecht.

Ik zou het niet weer doen, daar wordt je navel niet mooier van.
Ik heb het eenmaal gehad. Had m'n vaste navelpiercing er uitgehaald omdat ik een leuke (goedkope) kerstpiercing zag.

Groeide uit, net op het moment dat ik op vakantie was waar ik 'm had laten zetten. Dat was januari 2009. Naar de piercer terug gegaan en situatie uitgelegd. Ik zou in juni 2009 weer daar zijn. Toen hebben ze opnieuw geprikt (erg mooi en netjes).

Ik zo dom om in dec. jl. piercing te willen wisselen (wel door een andere 'veilige' die ik had). Telefoon tussendoor en toen kwam m'n bezoek. Dus even piercingloos. Schoot er steeds bij in. Later wilde ik mijn goede piercing weer in doen.

Kreeg hem er van bovenaf aardig goed in en van onderaf ook, maar niet geheel doorheen.

Inmiddels is het (nog net) juli. Ik ga dit weekend nog 1 poging doen en anders naar locale piercingshop. Kijken of zij in goede bestaande opening de piercing wel terugkrijgen (of opnieuw moeten piercen) maar zal daar waarschijnlijk wel gewone bedrag voor moeten betalen. So be it.

Degene die ik heb zijn allemaal 'veilige (chirurgisch staal?) beginnerspiercings. Voor mij dus geen 'leuk voor erbij' uit een sieradenwinkeltje meer dus.

Lang verhaal. Kortom, ik denk dat het aan het materiaal van het ringetje heeft gelegen.
Ik heb het gehad met mijn 2e gaatje in mn oren: meerdere keren laten prikken, maar groeide steeds dicht. Toen heb ik het maar zo gelaten.
Je lichaam wil het blijkbaar niet hebben. Nu jij nog ;)
Ik heb het ook gehad, zowel bij mn navel als wenkbrauw. Dat was echt akelig want het ringetje lag op een ochtend gewoon op mn hoofdkussen, in mn slaap was het laatste dunne velletje gescheurd.

Mij is verteld (door HA) dat mn lichaam er niet tegen kon en het er daarom automatisch uit groeide
Hoe ziet je navel/wenkbrauw er dan uit? Zit er een spleetje in ofzo waar eerst het gaatje zat?
De aanhouder wint zeggen ze altijd. Schiet rondom je navel verschillende van die dingen van verschillende materialen en met verschillende verzorging. Dan kun je erachter komen waar het aan ligt. Succes!
Ik heb het ook gehad, heb een vreselijk lelijk litteken over nu, dus ook niet meer geprobeerd. Je lichaam weert dat materiaal, ook al was het bij bij echt zilver en schoon. Baal ervan. Wat Snoekkie zegt, alleen zweerde het bij mij wel een beetje maar mijn lichaam heeft het er gewoon uitgewerkt.

Dus als ik jou was zou ik het niet nog een keer laten zetten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Misschien een staafje erin doen? Dat groeit er misschien minder makkelijk uit.
Bij mn navel zit er echt een gat. Echt lelijk. Lijkt op een cellulitus putje. Bij mn wenkbrauw gewoon een litteken, valt niet op gelukkig.

Edit: niet meer zetten inderdaad want of het nou een staafje of ring is, het groeit er toch weer uit. Zonde van je huid!
Oh ja, hier al lezend en niet wetend of het verschil maakt. Ik heb altijd een staafje (gehad) en nog nooit een ringetje.

Haha, al ben ik 'op leeftijd', wil 'm wel terug. Betekent voor mij persoonlijk veel.
Die van mij is ook uit m'n navel gegroeid. Lelijk lidteken aan over gehouden. Denk dat m'n lichaam em gewoon afgestoten heeft?

Voor diegenen die hem weer opnieuw hebben laten zetten: deed het niet vreselijk veel pijn om em door het lidtekenweefsel te laten piercen?
Perfectionisme is niet perfect...
Bij mij is hij er na 5 jaar uitgegroeid maar het is nog steeds een gaatje, met een heel hard stuk in het midden..
tja het is nu eenmaal niet natuurlijk en gezond om vreemde voorwerpen in je lijf te steken
quote:yathibiyya schreef op 30 juli 2010 @ 19:45:

Die van mij is ook uit m'n navel gegroeid. Lelijk lidteken aan over gehouden. Denk dat m'n lichaam em gewoon afgestoten heeft?

Voor diegenen die hem weer opnieuw hebben laten zetten: deed het niet vreselijk veel pijn om em door het lidtekenweefsel te laten piercen?

ja, littekenweefsel is echt heel stug en ze moeten hem er echt doorheen raggen.

Bij mij was het trouwens niet uitgegroeid, maar ik moest mijn lippiercing toen een jaartje uit vanwege werk.

Als een piercing trouwens 1x uitgroeit, gaat hij dat altijd doen. Lullig van de piercers waar je dat verteld hebt, die weten dat, maar dachten meer aan hun zakken vullen.

Wat voor verschillende manieren van verzorging heb je trouwens geprobeerd?

Het enige wat je kan doen is sterilon erop en een beetje draaien.
Thnks voor je reactie Troeta!

Ik heb dus ooit eens een navelpiercing laten zetten, verzorgd zoals mij was uitgelegd. Maar het is nooit goed genezen en altijd een soort van open wondje gebleven. Binnen een jaar was hij dus uit m'n lichaam gegroeid en hield ik een scheurtje over. Nu dus een lelijk lidteken. En idd, een aantal piercers hebben gezegd dat ze em zo opnieuw konden prikken, maar ik heb het nooit gedurfd vanwege het lidtekenweefsel. En nu zeg jij dat ie er toch weer was uitgegroeid
Perfectionisme is niet perfect...
het is een natuurlijk beschermingsmechaisme van je lichaam. Bij jou werkt dat nogal goed, dus ook de volgende zal ie waarschijnlijk uit gaan groeien. Ontzettend handig als het een splinter oid zou zijn, maar je lichaam is nog niet zover geëvolueerd dat het zelf bedenkt dat piercings wel kunnen blijven zitten.

Niets aan te doen helaas, wat ze je ook in piercingwinkels wijs willen maken in de hoop op omzet.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Bij mij is ie ook tot 3keer tot uitgegroeid.

Mocht je de schade willen beperken zou ik het zo laten als ik jou was.

Ik heb best wel een lelijk litteken overgehouden van dat geprik daarzo.

Ik zit er niet zo mee maar ik kan me voorstellen dat je er een vervelend gevoel over kan gaan krijgen.
Allemaal bedankt voor de reacties. Voor degenen die er naar vroegen, ik heb zowel ringetjes als staafjes (chirurgisch staal) geprobeerd, verzorgd met sterilon, unicura, lauw soda water, heb er aan gedraaid of juist met rust gelaten zoals me werd verteld, maar mijn lichaam vindt het dus niet leuk.

Ik heb geen lelijk litteken overgehouden, maar het is als je het weet wel zichtbaar.

Nogmaals dank, ik zal het dus uit mijn hoofd moeten zetten!
Mijn navelpiercing is er ook vanzelf uitgegroeid na een jaar. Het stukje huid tussen het staafje werd steeds kleiner en dunner. Het leek alsof mijn lichaan het afstoot. Het was verder gewoon schoon en niet ontstoken. Toen heb ik het er maar uitgehaald, was bang dat ik het zou stoten ofzo en dat het dan eruit zou scheuren.

Vond het heel erg jammer, maar mijn lichaam werkte het er gewoon uit...
Heb er trouwens een klein litteken aan over gehouden. Maar niet heel storend. Mijn herrinering aan m'n piercing
quote:meds schreef op 30 juli 2010 @ 20:30:

tja het is nu eenmaal niet natuurlijk en gezond om vreemde voorwerpen in je lijf te stekenEr zijn voorwerpen die wel aangenaam kunnen zijn, als je ze in "je lijf" steekt heur.....
Viva la vida
Eruit halen, dat gebeurt toch vanzelf en anders kun je straks naar het ziekenhuis om je navel te laten hechten. Ik zou de wond laten genezen en later nog eens kijken of je iets kan doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven