Mode & Beauty alle pijlers

Nerveus voor de kapper

17-08-2012 10:38 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dat kan ik me wel voorstellen.

Zoon is zijn lange haar zat, en heeft het al weken over dat er iets moet gebeuren, maar hij weet niet wat.

Hij heeft lang, erg lang haar. Hardrock lang, zeg maar.

En ik wou dat ik zulk haar had. Het is dik, blond, oergezond en glanzend blond haar. En het komt zo ongeveer tot zijn ellebogen.

Een paar jaar geleden is hij voor het laatst naar de kapper geweest, zijn haar was toen ook al lang, maar nog niet zo, en wilde hij er iets meer model in hebben, maar wel lang houden.

Toen hij terug kwam, was hij niet tevreden, hij had gewoon een dameskapsel aangemeten gekregen, in laagjes, na een paar weken toen het weer wat normaler zat hebben we er nog wel om moeten lachen, hij ook, wanneer de andrelon reclame op tv was voor speciale mannenshampoo, omdat je niet wil dat je lange mannenhaar zit als het haar van je vriendin..

Maar.. zei hij dan steevast als hij uitgelachen was...mij zien ze niet meer bij een kapper. Nooit meer.

Maar nu is hij ouder, verandert, krijgt andere interesses, en daar hoort een ander uiterlijk bij. Dus heeft hij een afspraak gemaakt en vandaag is het zover. Het gaat eraf. En het hoeft nu niet meer lang te blijven.

En hij is sinds eergisteren al nerveus. Wil niet teveel poespas, bijvoorbeeld een plaatje meenemen van hoe hij het wil, want dat weet hij nog niet precies.

Ik heb gezegd dat hij beter maar wel zo duidelijk mogelijk kan zijn, want anders is het voor de kapper ook lastig om te doen waar hij tevreden mee is.

Meegaan is geen optie, met je moeder naar de kapper als je 18 bent.

Hij gaat dan in elk geval wel eerder, dan kan hij daar even rondkijken in modellenboeken, zegt hij.

Ik spreek hem niet tegen, maar weet dat in die boeken meestal alleen van die hele extreme kapsels staan.

Maar voor herenkapsels valt dat misschien nog wel mee.

Ik merk dat ik het zelf ook spannend begin te vinden.

Daar ligt straks zo'n drie en een half jaar haar op de grond.

Ik denk dat ik hem bijna niet meer herken als hij vanmiddag terug komt.
Leuk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Leuk!
leuk om te lezen. Een goede kapper vinden is zo moeilijk. Mijn vriend heb ik ook wel eens terug laten gaan omdat het voor geen meter zat. Ben toen meegegaan omdat we daarna nog samen ergens heen moesten. Die kapper was me toch arrogant en verontwaardigd!

Uiteindelijk heb ik zelf scharen, mantel en tondeuse gekocht. Knip zijn haar sinds een halfjaar zelf en het zit telkens perfect. Hij heeft nog nooit zo'n goeie kapper (en mooi kapsel!) gehad.

By the way, ik ben geen kapster.

En by the way, ook ik heb té veel kapsel mislukkingen gehad en doe dus ook mijn eigen haar. Nu kan ik alleen mezelf de schuld geven als het niet mooi valt, maar gelukkig is dat (nog) niet aan de orde (geweest). Die half lamme armen na het verven en knippen heb ik er graag voor over. En het géld dat we er al mee bespaard hebben!
Het goedkoopste wat ik ooit heb gehad was een kapster die voor ¤9,- knipte en dat was de beste die ik ooit heb gehad. Helaas zit ze nu aan de andere kant van het land en heb ik nog nooit een betere gevonden :{

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven