Mode & Beauty alle pijlers

Neutraalste shampoo

14-02-2012 11:39 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Hebben jullie enig idee wat de neutraalst mogelijke shampoo is met zo min mogelijk stoffen maar wat wel je haar schoonmaakt? Idee is dat ik zelf jojobaolie wil toevoegen maar verder dus echt zo min mogelijk stoffen op mn haar en hoofd wil
kijk hier eens

No Poo? -Geen shampoo meer?!-
Ik denk dat als je zo min mogelijk stoffen wil, dat je het dan niet in de hoek van een shampoo moet zoeken, maar eerder in de losse 'huismiddeltjes' als bakingsoda en azijn. Google maar eens.
Zou dat de shampoolijn van Neutral niet zijn? Die pretenderen toch zonder allerlei toevoegingen producten te maken?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 14 februari 2012 @ 11:48:

kijk hier eens

No Poo? -Geen shampoo meer?!-

Overigens heb ik laatst ter verzorging jojoba-olie in mijn haar gesmeerd, ik zag eruit alsof ik met mijn kop in de frietpan had gehangen (en ja ook na wassen)....
Babyshampoo?
quote:sweetfirefly schreef op 14 februari 2012 @ 11:50:

Zou dat de shampoolijn van Neutral niet zijn? Die pretenderen toch zonder allerlei toevoegingen producten te maken?Daar zitten volgens mij gewoon parabenen en siliconen in. Alleen geen parfum en kleurstoffen.
Shampoo van de Neutraal misschien? ( die van parfuminderen zeg maar) Ik heb voor mijn zoontje van de action baby shampoo gehaald en daar zit op een heel klein beetje baby lucht na ook na genoeg niks in. En mijn vader gebruikt voor zijn haar en hoofdhuid een door de dokter voor geschreven shampoo en lotion. Geen idee meer hoe dat heette maar je zou voor advies als je er belang bij hebt de dokters assistente kunnen bellen. Wellicht dat dat ook een shampoo is waar niks geen gekke dingen in zitten
Dat laatste is een goeie Ik heb al eens baking soda en dat soort ongein geprobeerd maar dat werkte echt totaal niet.. ik wil heel graag echt een shampoo maar dan 1 zonder idd parabenen en siliconen en weet ik het en dan zelf wat jojoba toevoegen, paar druppies maar!
Ik heb een shampooblok van PureNuffStuff. Bevalt echt super goed en is goedkoop! Te koop via een Nederlandse webshop. (Net als hun vloeibare shampoo en conditoner, trouwens...)

Heb al meer 'natuurlijke' shampoo's geprobeerd, maar met teleurstellend resultaat. Dit is denk ik een blijvertje.
Ik gebruik tegenwoordig shampoo van decubal. Van de andere shampoos kreeg ik ontzettende jeuk, bij deze valt het mee. Er zitten ook geen parabenen en parfum in.
Veel mensen maken hier zelf zeep/wasproducten met Savon de Marseille. Misschien is dat dan iets? De echte Savon de Marseille is toch op basis van olijfolie?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Goeie tip!! Heb ff gegoogled en het klinkt echt makkelijk :D Nu nog die zeep vinden!
Neutral shampoo
Lush shampoo al eens voor gekeken?
Ipv Marseille zeep kun je net zo goed groene zeep gebruiken.
Lush heb ik een jaar geprobeerd maar mijn haar werd er gortdroog van.. Kon er niet aan wennen.
Bovendien bevat Lush nog steeds veel schadelijke stoffen!
Ik gebruik dr. Organic! Te koop oa. Bij de tuinen.

Zit erg weinig troep in.

Maar wel lekkere shampoo
-dr. Organic zit soms wel n beetje parfum in

-Dermolin shampoo (ook andere middeltjes van)

-Zarqa
Heb die Sabon zeep gevonden! Alleen, hoe maak ik er nou vloeibare zeep van om er vervolgens jojoba olie aan toe te voegen? Ik had 1 recept gevonden waar je 80 gram zeep moest raspen en da in 5 liter kokend water een nacht laten staan.. maar is 5 liter niet veeeeeeeeeeeeeel teveel??
Rainforrest van de bodyshop. Met vooral natuurlijke ingredienten en geen parabenen, sulfaten en parabenen dus geen rotzooi, Het maakt mijn haar wel een tikje stug maar dat heb ik er voor over. Is trouwens snel verholpen met de conditioner van dezelfde lijn. Veel natuurlijker en neutraler wordt het niet, of je moet met bier of ei gaan wassen.....
quote:rebeccay schreef op 14 februari 2012 @ 20:32:

Rainforrest van de bodyshop. Met vooral natuurlijke ingredienten en geen parabenen, sulfaten en parabenen dus geen rotzooi, Het maakt mijn haar wel een tikje stug maar dat heb ik er voor over. Is trouwens snel verholpen met de conditioner van dezelfde lijn. Veel natuurlijker en neutraler wordt het niet, of je moet met bier of ei gaan wassen.....Oops ik bedoel geen parabenen, sulfaten en siliconen.... sorry typefoutje.
idd, dr. Organic, weinig troep, maakt mijn haar heerliujk zacht.
Dermolin!

Gebruik ik sinds kort.Ik mis wel een beetje de lekkere shampoo geur maar mede daardoor nergens meer last van (kreeg opeens uitslag van vorige shampoo)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven