Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe kledingstijl!

06-08-2019 22:29 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké... Je kent van die make-over programma's waarbij iemand helemaal opnieuw gestyled wordt en er fantastisch uitziet en weer helemaal gelukkig is?

Dat gaat mij een beetje te ver, maar ik wil wel heel graag een nieuwe kledingstijl. Mede doordat ik een zakelijke stijl wil ontwikkelen als starter zijnde en doordat ik 20 kilo ben afgevallen. Nu ben ik vooral dingen aan het kopen die lekker zitten. Ik werkte tijdelijk in de kinderopvang dus een spijkerbroek en shirtje met een stel Nikes was prima. Voor eens uit eten had ik wel iets achter de hand maar het was het eigenlijk telkens net niet.

Ik heb in mijn hoofd wat ik ongeveer wil qua stijl, maar ik ben niet zo goed in de perfecte stukken bij elkaar zoeken (vooral ook omdat ik op het moment erg weinig te besteden heb). Mijn probleem is altijd: kleding die ik een maand geleden kocht vind ik mezelf ineens niet meer zo goed staan, of was op dat moment leuk maar op de lange termijn dus niet. Mijn kledingkast is inmiddels al helemaal uitgezocht en ik heb de dingen die ik echt niet meer wil dragen weggedaan. Dus ik heb wel wat mooie basics over om dingen mee te combineren (blouse, jasje, broeken en schoenen).

Zijn er hier mensen die gewisseld zijn van kledingstijl en hoe hebben jullie dat aangepakt?
Oehh, ik ga hetzelfde proberen maar dan eerst een van die boxen bestellen.
Althans, dat ga ik wanneer de laatste tien kilo er af is (na zwangerschap).

Je kunt dan aangeven wat je ongeveer wilt en wat je wel en niet mooi vindt. Een styliste stuurt dan een x aantal items op. Leek me wel iets. Misschien ook een tip voor jou?
Niet zo radicaal als jij omschrijft, maar ik ben op een gegeven moment wel mijn stijl flink gaan veranderen. Ik was net 10 kilo kwijt en gewend aan simpele c&a shirtjes en slechte kwaliteit spijkerbroeken en wilde iets betere of mooiere kledingstukken, ietsje hipper en wat beter bij elkaar passend.

Ik ben toen de Shoeby ingelopen op een rustige doordeweekse dag. De verkoopster mijn vraag voorgelegd en ze werd enthousiast en vroeg of ze wat dingen voor me mocht uitzoeken. Ik nam mij voor om alles waar ze mee aan kwam zetten uit te proberen. Dus dat heb ik ook gedaan. Ze kwam echt met spullen die ik zelf nooit zou hebben uitgezocht, maar toen ik het eenmaal aan had, zat het als gegoten en stond het me heel leuk. Ik heb daar toen heel veel gekocht. Later heb ik bij the Stone nog eens hetzelfde gedaan en bij een jeans store een paar goede spijkerbroeken gekocht.

Alle dingen uit die shop’sessies’ zijn echt mijn favoriete setjes geworden. Ik voel me daar heel prettig in en ben ook wat meer in die stijl verder gegaan (en zwicht af en toe nog voor de goedkope shirtjes die na 3x wassen uit model zijn).
Weet je wel wat voor stijl je wilt gaan dragen? Zo niet dan zou ik wat tijdschriften kopen en eruit knippen wat je leuk vind. Wel kijken of het bij jouw figuur past en je levensstijl. Verder inderdaad een paar goede basics. Een zwarte pantalon, mooi colbert, witte blouse en zwarte leren (of imitatie) rok en een ltb, little black dress. Hierbij kun je van alles combineren zoals een knalrode blouse, of een casual t-shirt. Witte sneakers of knal gele. En voor netjes een goede pump. Ik denk dat je bij de Zara of bij Shoeby wel kan slagen.
JessMariano_1986 schreef:
06-08-2019 22:32
Oehh, ik ga hetzelfde proberen maar dan eerst een van die boxen bestellen.
Althans, dat ga ik wanneer de laatste tien kilo er af is (na zwangerschap).

Je kunt dan aangeven wat je ongeveer wilt en wat je wel en niet mooi vindt. Een styliste stuurt dan een x aantal items op. Leek me wel iets. Misschien ook een tip voor jou?
Wat een grappig iets!

Ik zou beginnen met een paar basissets TO.
Zwarte pantalon en een donker grijze, een witte blouse is altijd goed. Paar hakken er onder.
Nog een bloesje in een kleur die je goed staat en nog iets met een streepje ofzo.

Dan kan je iig combineren en kijken wat je mist en zo aanvullen.
En strijk asjeblieft je kleding.
Heb je vriendinnen met dezelfde maat waarmee je een kledingruilparty kan houden? Ik heb daar heel leuke dingen uit gekregen. Uit principe probeer ik geen nieuwe kleding meer te kopen, ga dus vaak naar tweedehands winkels en kringloop en haal daar soms hele mooie stukken vandaan. Moet je wel de tijd voor nemen.
https://www.dresscode.nl/blog/dresscode ... stylebook/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik gebruik Pinterest om inspiratie op te doen. Het helpt ook om te weten welke kleuren en pasvormen bij je passen. Ik heb ooit zo’n kleurentest gedaan en daar ben ik me aan gaan houden.
Een stijl is meer dan alleen kleding. Je info is te summier. Hoe lang ben je, wat voor figuur heb je, wat is je huidteint, kleur haar en type kapsel, wat wil je uitstralen, wat is je budget, doe je zittend werk of loop je ook veel, wat is je werkomgeving, draag je graag asseccoires etc. etc. etc.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ik denk dat iedeteen al een eigen stijk heeft. Bij de een is het stoer, de ander wat frivoler bijv. En ook dat je het meest aangetrokken voelt door hetgeen bij je past. Zorg wel dat je jezelf blijft, voor iedere gelegenheid is er wel iets in een bepaalde stijl te vinden. En ik denk dat je kleding dan ook na een maand nog steeds leuk vind.
Wanneer je binnen een maand uitgekeken bent op gekochte kleding dan heb je misschien geen mode probleem maar wel een verveling/minderwaardigheidscomplex/shop probleem. Waarbij je elke keer denkt dat je bepaalde kleding nodig hebt om op een bepaalde manier over te komen en elk nieuw kledingstuk zou je een stukje dichter bij dat nieuwe imago moeten brengen.

Ik denk niet dat je een dergelijk probleem oplost met nog meer winkelen.

Je geeft zelf ook al aan dat je je kleding hebt uitgezocht en dat je nog goede kleding over hebt. Volgens mij heb je dus geen probleem met je kleding maar eerder met je zelfbeeld en elk nieuw gekocht kledingstuk verandert daar ook niet zo veel aan.

Mbt workwear of business heb je aan een capsule wardrobe genoeg. 2 colberts, (evt 1 of 2 pakken), een pencilskirt, wat blouses of nette shirts en veel meer heb je niet nodig. Iets staat al snel netjes met een colbert er over of met een nette blouse en een paar goede schoenen (pump maar ook flatjes kunnen).

Meer en meer leidt over het algemeen vooral tot keuze stress en niet tot een betere kledingstijl, tenzij je een stylist wilt inhuren die je elke dag kleed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
kindrebel schreef:
06-08-2019 23:49
Ik gebruik Pinterest om inspiratie op te doen. Het helpt ook om te weten welke kleuren en pasvormen bij je passen. Ik heb ooit zo’n kleurentest gedaan en daar ben ik me aan gaan houden.
+1 voor Pinterest

gebruik het nog steeds, laatst kocht ik een nieuw model rok.
Check ik daar toch even hoe het nog meer te combineren valt.
Koop dingen die je echt, echt leuk vindt, en waar je, je geweldig in voelt. Geen dingen voor het beeld wat je van je ideale ik hebt maar toch niet bij je passen. Zakelijk hoeft niet meteen te betekenen dat je een standaard outfit moet hebben en aan een standaard beeld moet voldoen.
Wanneer je snel op nieuwe aankopen uitgekeken raakt is het vaak iets wat je wilde omdat je er een bepaald beeld of idee bij had, maar wat stiekem toch niet voor jou is.
Wat goed dat je zoveel bent afgevallen! Echt heel knap!

Ik heb mijn kledingstijl langzaamaan veranderd van een H&M/impulsaankopen-garderobe (student) naar een meer vintage en duurzame stijl. Dit heb ik gedaan door heel bewust te kiezen voor kledingstukken die kwalitatief zijn en de vintage stijl hebben die ik mooi vind. Zo is stap voor stap mijn kledingkast veranderd, zonder dat het meteen een te dure grap werd. Ik ben begonnen met de H&M-basics te vervangen voor kwaliteit-basics en heb het zo verder uitgebouwd.
Met een box heb ik wisselende ervaring. Leuk voor een feestje, maar voor dagelijkse kleding zit daar niets bij voor mij (of prijs/kwaliteit vond ik mehh).
viva-amber schreef:
07-08-2019 07:32
Mbt workwear of business heb je aan een capsule wardrobe genoeg.
Grappig, ik kende deze term niet. Hier op googlen levert best wel nuttige tips op (voor mij)!

Hoe weten jullie welk kleurentype je bent? Ik heb wel idee wat me staat maar dat is ook maar mijn eigen idee.
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar een kleur- en stijlworkshop kan ook erg helpen. Je leert daar welke kleuren je goed staan (en waarom!) en welke vormen het beste bij je passen (wel/geen coltrui, ronde hals ect). Is ook leuk om als verjaardagscadeau oid te vragen mss
Ik heb dit ook gedaan en geniet er nog elke dag van!
Na de zwangerschappen was ik zoekend, en voelde ik me niet prettig in mijn kleding. Ik kocht wat hip was, ongeacht of het me wel/niet stond.

Toen heb ik een sessie geboekt bij een stylist (regio Nijmegen, dit kostte 200 euro). Die stylist is bij me thuis gekomen en heeft eerst mijn kleurenkaart bepaald en met me doorgenomen wat wel en niet past bij mijn lichaam en stijlbeeld (heel vrouwelijk, smart casual en natuurlijke kleuren)
Daarna zijn we door mijn kast gegaan, er is veel weggegaan. Daarnaast heeft ze me geholpen met het maken van nieuwe combinaties en veel tips gegeven. Dit was het geld dubbel en dwars waard; nooit meer een miskoop gehad daarna.

Zoek winkels die goed passen bij je maat en bouw. Vaak hebben ze op de site of op fb/Instagram van de betreffende winkel combinaties staan die je kunnen helpen bij je zoektocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven