Mode & Beauty alle pijlers

Noodgeval: puist :-D

08-01-2013 22:02 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een puist die alleen nog maar rood en dik is, onder mn neus en hij moet donderdag weg zijn. Wat kan ik doen?
quote:Fame schreef op 08 januari 2013 @ 22:18:

[...]

Hee, niet doen, je maakt het erger!heel soms helpt t taseren, ik hoop in dit geval in ieder geval wel
quote:johand schreef op 08 januari 2013 @ 22:12:

Met een naaldje er in prikken en dan proberen flink uit te knijpen tot er bloed uit komt.Ja vooral doen als de ontsteking nog diep ziet. Met wat geluk prop je er dan wat bacteriën bij én springt ie onderhuids met nog meer drama tot gevolg.
Als je in zo'n puist knijpt of prikt en het lukt niet, heb je kans dat de talgklier onderhuids kapot gaat. Resultaat: flinke ontsteking, langdurig grotere bult...
quote:MrsStanleyWalker schreef op 08 januari 2013 @ 22:14:

Slecht plan als het een onderhuidse is. Hoe weet je dat je goed prikt? En het gaat erom dat het witte harde propje eruit komt, anders is alle moeite vergeefs en zit je met een korst en een puist. Een puist is makkelijker wegwerken dan een wondje.Het is wel duidelijk wie hier de echte pro is.
quote:Melpomene schreef op 08 januari 2013 @ 22:21:

Als je in zo'n puist knijpt of prikt en het lukt niet, heb je kans dat de talgklier onderhuids kapot gaat. Resultaat: flinke ontsteking, langdurig grotere bult...er valt ook niets te prikken
Wat is taseren?
quote:Frizzy schreef op 08 januari 2013 @ 22:23:

Wat is taseren?hahaha, een apparaat waar dmv stroom de bacterie gedood zou moeten worden. Ik vind t net taseren
Tea tree oil.

Ik had laatst ook zo'n ding onder mijn neus. Paar keer druppelen met olie en weg is de puist. Nog hartstikke goedkoop spul ook, gewoon Kruidvat eigen merk.
quote:feeks schreef op 08 januari 2013 @ 22:24:

[...]

hahaha, een apparaat waar dmv stroom de bacterie gedood zou moeten worden. Ik vind t net taseren

Huh? Speciaal voor puistjes?

Daar zou ik ook maar niet op vertrouwen.
benzylperoxide smeren.
Stomen en daarna voorzichtig proberen uit te knijpen en er wat zeep op doen om het uit te laten drogen.
Als het echt een onderhuidse puist is dan helpt niks, behalve er af blijven. Het lijkt me sterk dat die middeltjes helemaal door je huid heen komen en dan iets goeds kunnen doen.
niks aan doen, moeilijk, ik weet het.

maar als je vanavond of morgen gaat opereren heb je donderdag zo,n bloederige, nattige wond.
wij slapen nooit.
warme watjes erop, in de hoop dat ie rijp wordt vóór donderdag, of Echinaforce druppels ( je kan het in druppels of tablet kopen ) er op doen. Dat laatste werkt bij mij ook altijd wel goed.
Feeks, luister naar de pro's! Ik heb al dertig jaar ervaring met die rotzakken en afblijven is echt het enige wat bij deze suckers helpt. Kijk, van een goeie witte kop blijf ik ook niet af, die klets ik zo tegen de spiegel. Maar die onderhuidse krengen komen vanzelf een keer boven en dan moet je ze pakken. Maar taseren?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Bij mij komen onderhuidse pukkels soms helemaal niet boven.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 08 januari 2013 @ 22:36:

Feeks, luister naar de pro's! Ik heb al dertig jaar ervaring met die rotzakken en afblijven is echt het enige wat bij deze suckers helpt. Kijk, van een goeie witte kop blijf ik ook niet af, die klets ik zo tegen de spiegel. Maar die onderhuidse krengen komen vanzelf een keer boven en dan moet je ze pakken. Maar taseren? Ok, ik blijf eraf, wel net tea tree erop gedaan maar ik doe verder niets
Ik maak altijd de fout om er aan te zitten en dan wordt het een grote korst en valt ie niet meer te camoufleren... Afblijven dus!
Lekker verwoord mrsstanleywalker! 'Klets ik zo tegen de spiegel' haha
quote:_lupine_, 10 seconden geleden

Bij mij komen onderhuidse pukkels soms helemaal niet boven.Meestal heb ik eerst een onderhuidse ontsteking die weg gaat, maar je blijft dan zeg maar iets kleins voelen en dan een tijdje later komt ie wel ineens bovenhuids en dan neem ik hem te grazen.... Moewhahahaha.
quote:joyjoy13, 63 seconden geleden

Lekker verwoord mrsstanleywalker! 'Klets ik zo tegen de spiegel' hahaNou, kan er soms echt trots op zijn als het goed gelukt is. Deed vroeger wel een wedstrijdjes met mijn broer wie de grootste klodder op de spiegel kon spuiten... Tja...
Ik vind een korstje minder erg dan een puist. Ik vind die kleine oneffenheden in het gezicht wel wat hebben. Bv. Ook als 1 van mijn kinderen zijn neus weer eens heeft gestoten. Vind ik wel mooi staan. (Ik doe niet aan pootje haken hoor )
Haha, herkenbaar. Dat is de beloning voor het lange wachten en de ijzeren discipline.
echt, sinds een paar jaar krijg ik puisten tijdens mijn eisprong en ook nog eens tijdens mn menstruatie. Ik heb 1,5 week per maand een gave huid.
je mag mijn 2 korsten hebben pieka, kon me zondagavond niet beheersen.

nu ben ik wel benieuwd, wie prikt en prutst er nog meer aan onderhuidse rode puisten?

ondanks dat je weet dat het heel stom is, duurt minimaal een week voordat het er weer een beetje uitziet.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven