Obagi Nu-Derm systeem
zaterdag 8 oktober 2011 om 21:56
Helaas heb ik last van (lichte) acné, -littekentjes en pigmentvlekken in mijn gezicht. Ik heb al microdermabrasie, laserbehandelingen en verschillende peelings gehad. Hierdoor is mijn huid wel verbeterd, maar de problemen zijn nog lang niet weg. De huidtherapeut wees mij op het Obagi Nu-Derm systeem: producten waarmee je zelf aan de slag gaat en die ervoor zouden zorgen dat je huid "transformeert".
Dit pakket kost 450 euro. De foto's en informatie op internet beloven prachtige resultaten, maar ik vraag me af wat ik hiervan moet geloven en of deze foto's niet zijn bewerkt.
Heeft iemand hier ervaring met het Obagi Nu-Derm systeem?
Dit pakket kost 450 euro. De foto's en informatie op internet beloven prachtige resultaten, maar ik vraag me af wat ik hiervan moet geloven en of deze foto's niet zijn bewerkt.
Heeft iemand hier ervaring met het Obagi Nu-Derm systeem?
zaterdag 8 oktober 2011 om 22:09
De behandelingen die jij noemt, heb ik ook allemaal gehad. Dat Nu-Derm ken ik niet.
Heb even gegoogeld. Ik lees dat je dit dan nog wel in samenspraak met je arts moet doen.
Valt het dan ook onder de zorgverzekering? Want anders is het weer het zoveelste waar ik geen gebruik van kan maken, omdat ze bij de zorgverzekeraar een huid met acné minder erg vinden blijkbaar dan couperose (wat wél vergoed wordt om te laten behandelen).
Heb even gegoogeld. Ik lees dat je dit dan nog wel in samenspraak met je arts moet doen.
Valt het dan ook onder de zorgverzekering? Want anders is het weer het zoveelste waar ik geen gebruik van kan maken, omdat ze bij de zorgverzekeraar een huid met acné minder erg vinden blijkbaar dan couperose (wat wél vergoed wordt om te laten behandelen).
zaterdag 8 oktober 2011 om 22:13
zaterdag 8 oktober 2011 om 22:24
Klopt wat je zegt, wel andere acnébehandelingen bij een dermatoloog, maar... niet voor de littekens. Litteken(pigment)-verwijdering met een laser wordt níet vergoed, rode adertjes-verwijdering met diezelfde laser wordt wél vergoed. Heb het toen alsnog voor elkaar gekregen overigens.
Bij een huidtherapeut krijg ik ook een vergoeding, ALS ze tenminste bij de juiste instantie is aangesloten (grrr, kleine ergernis hier).
Maar kan dat Nu-Derm dan ook via de huidtherapeut? Want dan kan zij wat 'creatief' zijn met de vermelding op de factuur.
Bij een huidtherapeut krijg ik ook een vergoeding, ALS ze tenminste bij de juiste instantie is aangesloten (grrr, kleine ergernis hier).
Maar kan dat Nu-Derm dan ook via de huidtherapeut? Want dan kan zij wat 'creatief' zijn met de vermelding op de factuur.
zaterdag 8 oktober 2011 om 22:39
Obagi Nu-Derm kun je bij sommige huidtherapeuten krijgen. Omdat het niet echt een behandeling is, maar een pakket wat je koopt en waarmee je zelf (onder begeleiding van een huidtherapeut of arts) aan de slag gaat, wordt het niet vergoed en denk ik dat ze niet creatief zullen zijn met de omschrijving op de factuur.
Ik twijfel of ik het ga doen, want ik vind 450 euro nogal een hoog bedrag en wil graag weten of er hier op het forum misschien mensen zijn bij wie het goed heeft geholpen.
Ik twijfel of ik het ga doen, want ik vind 450 euro nogal een hoog bedrag en wil graag weten of er hier op het forum misschien mensen zijn bij wie het goed heeft geholpen.
zaterdag 8 oktober 2011 om 22:46
Ik heb ooit wel een creatief typje gehad zeg maar, dus vandaar dat ik dat meldde.
Ik vind het ook een hoog bedrag om zelf op te hoesten. En dan nog niet eens de zekerheid hebben dat het je helpt.
Er reageren nog niet veel anderen helaas. Ik hoop voor jou (en ook een beetje voor mezelf nu, haha) dat er nog reacties komen.
Ik vind het ook een hoog bedrag om zelf op te hoesten. En dan nog niet eens de zekerheid hebben dat het je helpt.
Er reageren nog niet veel anderen helaas. Ik hoop voor jou (en ook een beetje voor mezelf nu, haha) dat er nog reacties komen.
zondag 9 oktober 2011 om 14:25
Off topic: ZwitsalMeisje, jouw avatar was vroeger mijn favoriet poppetje. Heb haar (hem?) ooit nog eens van papier maché gemaakt, levensgroot!
Wat littekens en pigmentvlekke betreft: ik hoor overal dat littekens wel te verhelpen zijn, waarmee dan ook (laser, crème, etc.). Maar dat pigmentvlekken eigenlijk niet weg te krijgen zijn.
Toch heb ik nog hoop.
Hier een linkje, misschien kan dat wel met je mobiel:
http://www.boerhaave.nl/obagi.htm
Wat littekens en pigmentvlekke betreft: ik hoor overal dat littekens wel te verhelpen zijn, waarmee dan ook (laser, crème, etc.). Maar dat pigmentvlekken eigenlijk niet weg te krijgen zijn.
Toch heb ik nog hoop.
Hier een linkje, misschien kan dat wel met je mobiel:
http://www.boerhaave.nl/obagi.htm
zondag 9 oktober 2011 om 15:55
Precies. Ik vermoed dat dat ook bij Obagi zo is, dat als je pigmentvlekken verdwijnen (waar ik wel in geloof, je huid wordt immers "afgepeld"), ze gewoon weer terugkomen, tenzij je je leven lang doorgaat met het gebruiken van de producten (een dure hobby).
De foto's en filmpjes op you tube enz. zijn over het algemeen veelbelovend. Maar misschien heeft de fabrikant daarvoor gezorgd. Ook zie ik bij de meeste klinieken dezelfde foto's terugkomen.
Dat vind ik altijd wat alarmerend.. Hebben de klinieken zelf geen foto's van succesvolle resultaten?
De foto's en filmpjes op you tube enz. zijn over het algemeen veelbelovend. Maar misschien heeft de fabrikant daarvoor gezorgd. Ook zie ik bij de meeste klinieken dezelfde foto's terugkomen.
Dat vind ik altijd wat alarmerend.. Hebben de klinieken zelf geen foto's van succesvolle resultaten?