Mode & Beauty alle pijlers

Oksels epileren?

27-02-2013 16:38 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik wil mijn oksels epileren (met epileerder), maar wordt het haar dikker daardoor? Zeg maar: Als ik het een tijdje niet doe, komt het dan meer en dikker terug?

Schaam me best voor mijn okselhaar tijdens het sporten, en ik sport liever in een mouwloos topje.

E
nee joh, een haar wordt niet spontaan dikker hoor.

Maarre: AU!!
Nee, bij mij is het dunner geworden en doet het bij regelmatig bijhouden geen pijn.
Ik vraag me af hoe het fabeltje dat haren dan dikker worden, is ontstaan. Dan zouden mensen met dun haar dus hun haar eruit moeten trekken om zo dikker haar te moeten krijgen? En dan zou een haar dat steeds wordt getrokken, uiteindelijk zo groot zijn als een boomstronk?

Anyway, ik epileer ook mijn oksels. Het is zo'n oneffen gebied dat epileren veel fijner is. Duurt ook veel langer voor het weer behaard wordt.
Inderdaad, even twee of drie keer door de zure appel bijten en daarna geen pijn meer. Geen irritante bossen meer onder de oksels. Doen!
Auwie, ga je dan niet helemaal door de grond van de pijn als je epileert?
quote:mylenamyla schreef op 27 februari 2013 @ 16:44:

Ik vraag me af hoe het fabeltje dat haren dan dikker worden, is ontstaan. Dan zouden mensen met dun haar dus hun haar eruit moeten trekken om zo dikker haar te moeten krijgen? En dan zou een haar dat steeds wordt getrokken, uiteindelijk zo groot zijn als een boomstronk?

Anyway, ik epileer ook mijn oksels. Het is zo'n oneffen gebied dat epileren veel fijner is. Duurt ook veel langer voor het weer behaard wordt.Er is hier zelfs een keer beweerd door een forummer, dat een haar die drie keer is uitgetrokken, nooit meer teruggroeit...
Moet je hem wel met wortel en al eruit trekken denk ik...
AU! Snap niet hoe mensen dit kunnen. Ik verga al van de pijn bij mijn benen. Heb een dure epilator aangeschaft en hem een keer gebruikt. Ik kan die pijn gewoon niet aan. Dan liever harsen.
Eerste keer deed zeer! Ben met ijsblokjes aan het kloten geweest. Tweede keer stukken beter want al het haar groeit niet tegelijkertijd terug. Nu doe ik het ongeveer eens per week. Haartjes komen dunner terug. Soms vergeet ik het aantal weken of scheer ik het uit gemak en dan doet het wel weer zeerder als ik weer ga epileren omdat er dan weer veel haartjes zijn.

Gebruik na het epileren een deo roller zonder alcohol.

Fabeltje dat haar dikker terug komt is omdat haar bij wortel dikker is dan bij de punt. Als je het scheert hak je het dichter bij de wortel af. Zodra dat dan weer iets groeit lijkt het dikker te zijn. Onzin dus. Bij epileren wordt het dunner omdat wortel ook verwijdert wordt en dat opnieuw moet 'beginnen' zegmaar. Echt dood maak je een haarzakje pas met laseren.
Ik geloof dat ik hier op het forum las, dat iemand haar oksels epileerde, als ze redelijk lam uit de stad kwam. Deed minder pijn. Misschien een idee?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
FF doorbijten. Eerste keer duurt wat langer omdat je telkens moet stoppen door de pijn.(tenminste..dat had ik) Daarna is het elke week 2 min. werk. Wel regelmatig bijhouden want als je te lang wacht gaat het wel weer pijn doen.
Ik epileer trouwens met een pincet en het doet bij mij geen pijn. Het kost me daarentegen wel een eeuwigheid
En dingen als ingroeiende haartjes enzo, heeft niemand daar last van? Ik heb dat namelijk vrij snel....
Lorem Ipsum
quote:Kroes schreef op 27 februari 2013 @ 16:53:

Moet je hem wel met wortel en al eruit trekken denk ik...Zelfs dan klopt het niet.
Auw, mijn oksels krompen spontaan toen ik dit las.
quote:Melpomene schreef op 27 februari 2013 @ 16:46:

[...]

Er is hier zelfs een keer beweerd door een forummer, dat een haar die drie keer is uitgetrokken, nooit meer teruggroeit...Ook niet waar, maar minder onwaar dan het dikker-fabeltje. Een haarzakje kan maar xx keer een haar produceren, dus als je hem constant uittrekt, komt er op een gegeven moment geen haar meer uit. Dit zal echter vele jaren duren.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Waarom niet gewoon scheren? Elke dag ff onder de douche?
Ik doe dat, ideaal! Bijna geen werk, langer weg en het doet (mij) echt helemáál geen pijn.
Heb dat wel eens gedaan. Het was wel ff flink de kiezen op elkaar.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Een vriendin van mij heeft dat een zomer lang gedaan en nu een oneffen huid daar. Helemaal hobbelig geworden erdoor. Zelf alleen soms voor een vakantie gedaan en ik vond het best pijnlijk...
Ik heb het de eerste keer in etappes gedaan: Eerst een kwart oksel aan beide kanten. Daarna per helft. En inderdaad: nu is het bijna niet meer pijnlijk als ik het goed bij hou. Soms ben ik slordig, scheer ik een keer en dan is het wel pijnlijk. Maar niet zo erg als de eerste keer.

Ingegroeide haren heb ik bij mijn oksels geen last van. In mijn schaamstreek wel en dat vind ik VEEEEEL pijnlijker om te epileren.
quote:Melpomene schreef op 27 februari 2013 @ 16:46:

[...]

Er is hier zelfs een keer beweerd door een forummer, dat een haar die drie keer is uitgetrokken, nooit meer teruggroeit...Waarom epileer ik dan nog steeds na jaren mijn wenkbrauwen?
Ik epileer m'n oksels met zo'n epilady ding omdat m'n huid te gevoelig is voor scheren, dan loop ik constant met rode, geïrriteerde oksels rond! De eerste keer ga je door de grond van de pijn (ten minste, ik wel), sommige plekjes bloedden zelfs! Maaaaaar: ik vind het ideaal, als je het goed bijhoudt is het een piece of cake. De haartjes die terugkomen zijn veel dunner en ik ben soms wel 3 tot 4 weken glad voordat ik opnieuw moet epileren!
Ik doe het al jaren zo. Eerste keer is erg pijnlijk!! Maar elke keer daarna gaat het beter. Nu is het even snel er over heen en klaar. Heb er ook veel minder haar en het haar wat er zit is heel weinig/dun/valt amper op.

Ideaal!!

Gewoon proberen en de eerste keer even op je tanden bijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven