Oksels epileren?
woensdag 27 februari 2013 om 16:38
woensdag 27 februari 2013 om 16:44
Ik vraag me af hoe het fabeltje dat haren dan dikker worden, is ontstaan. Dan zouden mensen met dun haar dus hun haar eruit moeten trekken om zo dikker haar te moeten krijgen? En dan zou een haar dat steeds wordt getrokken, uiteindelijk zo groot zijn als een boomstronk?
Anyway, ik epileer ook mijn oksels. Het is zo'n oneffen gebied dat epileren veel fijner is. Duurt ook veel langer voor het weer behaard wordt.
Anyway, ik epileer ook mijn oksels. Het is zo'n oneffen gebied dat epileren veel fijner is. Duurt ook veel langer voor het weer behaard wordt.
woensdag 27 februari 2013 om 16:46
quote:mylenamyla schreef op 27 februari 2013 @ 16:44:
Ik vraag me af hoe het fabeltje dat haren dan dikker worden, is ontstaan. Dan zouden mensen met dun haar dus hun haar eruit moeten trekken om zo dikker haar te moeten krijgen? En dan zou een haar dat steeds wordt getrokken, uiteindelijk zo groot zijn als een boomstronk?
Anyway, ik epileer ook mijn oksels. Het is zo'n oneffen gebied dat epileren veel fijner is. Duurt ook veel langer voor het weer behaard wordt.Er is hier zelfs een keer beweerd door een forummer, dat een haar die drie keer is uitgetrokken, nooit meer teruggroeit...
Anyway, ik epileer ook mijn oksels. Het is zo'n oneffen gebied dat epileren veel fijner is. Duurt ook veel langer voor het weer behaard wordt.Er is hier zelfs een keer beweerd door een forummer, dat een haar die drie keer is uitgetrokken, nooit meer teruggroeit...
woensdag 27 februari 2013 om 16:57
Eerste keer deed zeer! Ben met ijsblokjes aan het kloten geweest. Tweede keer stukken beter want al het haar groeit niet tegelijkertijd terug. Nu doe ik het ongeveer eens per week. Haartjes komen dunner terug. Soms vergeet ik het aantal weken of scheer ik het uit gemak en dan doet het wel weer zeerder als ik weer ga epileren omdat er dan weer veel haartjes zijn.
Gebruik na het epileren een deo roller zonder alcohol.
Fabeltje dat haar dikker terug komt is omdat haar bij wortel dikker is dan bij de punt. Als je het scheert hak je het dichter bij de wortel af. Zodra dat dan weer iets groeit lijkt het dikker te zijn. Onzin dus. Bij epileren wordt het dunner omdat wortel ook verwijdert wordt en dat opnieuw moet 'beginnen' zegmaar. Echt dood maak je een haarzakje pas met laseren.
Gebruik na het epileren een deo roller zonder alcohol.
Fabeltje dat haar dikker terug komt is omdat haar bij wortel dikker is dan bij de punt. Als je het scheert hak je het dichter bij de wortel af. Zodra dat dan weer iets groeit lijkt het dikker te zijn. Onzin dus. Bij epileren wordt het dunner omdat wortel ook verwijdert wordt en dat opnieuw moet 'beginnen' zegmaar. Echt dood maak je een haarzakje pas met laseren.
woensdag 27 februari 2013 om 17:59
quote:Melpomene schreef op 27 februari 2013 @ 16:46:
[...]
Er is hier zelfs een keer beweerd door een forummer, dat een haar die drie keer is uitgetrokken, nooit meer teruggroeit...Ook niet waar, maar minder onwaar dan het dikker-fabeltje. Een haarzakje kan maar xx keer een haar produceren, dus als je hem constant uittrekt, komt er op een gegeven moment geen haar meer uit. Dit zal echter vele jaren duren.
[...]
Er is hier zelfs een keer beweerd door een forummer, dat een haar die drie keer is uitgetrokken, nooit meer teruggroeit...Ook niet waar, maar minder onwaar dan het dikker-fabeltje. Een haarzakje kan maar xx keer een haar produceren, dus als je hem constant uittrekt, komt er op een gegeven moment geen haar meer uit. Dit zal echter vele jaren duren.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
woensdag 27 februari 2013 om 19:23
Ik heb het de eerste keer in etappes gedaan: Eerst een kwart oksel aan beide kanten. Daarna per helft. En inderdaad: nu is het bijna niet meer pijnlijk als ik het goed bij hou. Soms ben ik slordig, scheer ik een keer en dan is het wel pijnlijk. Maar niet zo erg als de eerste keer.
Ingegroeide haren heb ik bij mijn oksels geen last van. In mijn schaamstreek wel en dat vind ik VEEEEEL pijnlijker om te epileren.
Ingegroeide haren heb ik bij mijn oksels geen last van. In mijn schaamstreek wel en dat vind ik VEEEEEL pijnlijker om te epileren.
woensdag 27 februari 2013 om 19:38
Ik epileer m'n oksels met zo'n epilady ding omdat m'n huid te gevoelig is voor scheren, dan loop ik constant met rode, geïrriteerde oksels rond! De eerste keer ga je door de grond van de pijn (ten minste, ik wel), sommige plekjes bloedden zelfs! Maaaaaar: ik vind het ideaal, als je het goed bijhoudt is het een piece of cake. De haartjes die terugkomen zijn veel dunner en ik ben soms wel 3 tot 4 weken glad voordat ik opnieuw moet epileren!
woensdag 27 februari 2013 om 21:35