Mode & Beauty alle pijlers

Oksels epileren?

27-02-2013 16:38 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik wil mijn oksels epileren (met epileerder), maar wordt het haar dikker daardoor? Zeg maar: Als ik het een tijdje niet doe, komt het dan meer en dikker terug?

Schaam me best voor mijn okselhaar tijdens het sporten, en ik sport liever in een mouwloos topje.

E
Ik heb het gisteren geprobeerd, op de laagste stand.... maar allejesus zeg. Vanochtend onder de douche waren mijn oksels nog rood en gevoelig. Ik heb het idee dat ik ze zelf voel terwijl ik dit type. Hopelijk gaat het volgende keer ietsje beter....
Lorem Ipsum
Ik deed het vroeger met zelfgemaakte hars, lapje stof erop drukken, wrijven en dan RATSJ in een keer er vanaf trekken.

Vond het wel meevallen met de pijn.

Maar elke keer dat geklieder met opwarmen van de hars enzo, vond ik toch niet praktisch, dus maar weer scheren...
Lijkt me erg pijnlijk. Ik zie het voordeel t.o.v. scheren er niet van in.
Mijn scheermesje ligt in de douche en elke ochtend ga ik standaard even onder de oksels en langs de schaamstreek met dat ding. Kost me nog geen minuut en dus altijd haarvrij.
Maar waarom laat je het zo ver komen dat je je schaamt voor je okselhaar? Kwestie van bijhouden toch? Zo ver laat je het toch niet komen dat er een pluk haar hangt?
quote:NYC schreef op 28 februari 2013 @ 09:37:

Lijkt me erg pijnlijk. Ik zie het voordeel t.o.v. scheren er niet van in.Toen ik mijn oksels nog scheerde had ik altijd nog een soort van donkere schijn, nu ik ze epileer heb ik dat niet meer!
quote:perzika schreef op 27 februari 2013 @ 17:59:

[...]

Ook niet waar, maar minder onwaar dan het dikker-fabeltje. Een haarzakje kan maar xx keer een haar produceren, dus als je hem constant uittrekt, komt er op een gegeven moment geen haar meer uit. Dit zal echter vele jaren duren.

Er wordt soms gezegd dat een haarzakje maar 25 keer een haar kan produceren, maar dat is ook nooit aangetoond.

Ik epileer nu al veertig haar het stukje tussen mijn wenkbrauwen, maar helaas...
Ik heb 1 keer een halve oksel geepileerd. Het bloedde als een gek en toen ik ging huilen van de pijn ben ik er mee opgehouden. Nooit meer!
Liever elitair dan een pauper!
quote:turquasi schreef op 28 februari 2013 @ 09:30:

Ik heb het gisteren geprobeerd, op de laagste stand.... maar allejesus zeg. Vanochtend onder de douche waren mijn oksels nog rood en gevoelig. Ik heb het idee dat ik ze zelf voel terwijl ik dit type. Hopelijk gaat het volgende keer ietsje beter....

Dat doet juist nog meer pijn!

Ik doe het op de hoogste stand.

En ik had dikke haren onder mijn oksels,en nu groeit het heel dun en heel weinig terug.

de eerste keer kan je het beste epileren als je ze geschoren hebt en dan een dag erna epileren als de haren nog superkort is, en de huid goed strak trekken tijdens het epileren,dan doet het nog amper zeer.
Wat Prisilla zegt klopt. Bij mij werkt het ook zo.

Trouwens als ik mijn benen probeer, doet het wél (erg veel) pijn.
laat het de eerste keer harsen en hou het dan wekelijks bij met een epilator. Zijn dunne haartjes die je nauwleijks ziet en ik had met scheren echt een flinke bos (:_( )
Of eerst met de tondeuse zorgen dat de haartjes zo'n 3 mm zijn. Dat bereik je ook door te scheren en dan een paar dagen te wachten, als je geen tondeuse hebt.
quote:verliefdopiemand schreef op 27 februari 2013 @ 16:55:

AU! Snap niet hoe mensen dit kunnen. Ik verga al van de pijn bij mijn benen. Heb een dure epilator aangeschaft en hem een keer gebruikt. Ik kan die pijn gewoon niet aan. Dan liever harsen.Ja de eerste keer mijn benen epileren deed ook heel veel pijn. Helemaal tranende ogen. Maar heb doorgezet en na twee keer prikt het alleen nog een beetje. Nu een jaar later, voelt het best grappig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven