oksels harsen goed idee??
dinsdag 6 april 2010 om 19:31
ik scheer mijn oksels elke dag, maar vaak heb ik rode plekjes omdat ik wat te hard heb geschoren. ik zou mijn haren graag weg willen harsen, is dat aan te raden op de tere okselhuid?
en iemand nog tips?
en hoelang blijven de haren weg? en verdwijnen ze helemaal of blijf je een paar kleine haren zien?
dankje
en iemand nog tips?
en hoelang blijven de haren weg? en verdwijnen ze helemaal of blijf je een paar kleine haren zien?
dankje
dinsdag 6 april 2010 om 20:55
Ik gebruik al jaren de epilady om mijn oksels mee te ontharen. Doet de eerste keren vreselijk veel pijn maar went vrij snel! Ik haal hem er nu 1 x per week overheen, kost ongeveer 1 minuut werk per kant en je bent haar en stoppelvrij. Harsen kan denk ik ook wel maar vind ik alweer heel wat meer gedoe!
dinsdag 6 april 2010 om 20:58
Ik heb altijd wat moeite met het moment van het wegtrekken van de strip , dus ik epileer oksels. Ik vind het totaal niet pijnlijk, ook de eerste keer niet. Maar ik verbaas me er wel telkens over hoe snel de haartjes weer terug zijn. Maar daar verbaas ik me sowieso over, ook bij m'n benen enzo. Haren die na het epileren een paar weken wegblijven is volgens mij echt onzin. Bij mij in ieder geval wel.
woensdag 7 april 2010 om 00:22
De eerste keer zou ik het laten harsen. Je haren komen dan verspreid terug en je kunt dat dan makkelijk zelf bijhouden met hars of epilator. De eerste keer is sowieso het pijnlijkst, daarna stelt het weinig meer voor.
En je bent ook meteen van je "baardschaduw" onder je oksels af, wat ik had. En de jeuk en irritatie die ik met scheren had.
Ik hars het elke 3-5 weken denk ik (? ik hou het niet bij op mijn agenda, dus heb geen idee eigenlijk), tegelijktijd met mijn bikinilijn. Tussendoor plek ik er soms nog wat haren met een pincet uit of haal er bij haast een scheermes
overheen, vroeger ook de epilator af en toe, maar die is kapot en ben te lui om een nieuwe te kopen momenteel.
Tip: gebruik na het harsen/epileren fbf vanish, te koop bij DA drogist. Dit ontsmet en voorkomt zo ontstekingen (en ja, het prikt een beetje eventjes) en zou ook de haargroei remmen.
En je bent ook meteen van je "baardschaduw" onder je oksels af, wat ik had. En de jeuk en irritatie die ik met scheren had.
Ik hars het elke 3-5 weken denk ik (? ik hou het niet bij op mijn agenda, dus heb geen idee eigenlijk), tegelijktijd met mijn bikinilijn. Tussendoor plek ik er soms nog wat haren met een pincet uit of haal er bij haast een scheermes
overheen, vroeger ook de epilator af en toe, maar die is kapot en ben te lui om een nieuwe te kopen momenteel.
Tip: gebruik na het harsen/epileren fbf vanish, te koop bij DA drogist. Dit ontsmet en voorkomt zo ontstekingen (en ja, het prikt een beetje eventjes) en zou ook de haargroei remmen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
woensdag 7 april 2010 om 07:56
quote:wolq schreef op 06 april 2010 @ 22:34:
Ik epileer mijn oksels al jaren, vind ik minder gedoe dan harsen. Maar net als Celeone zegt komt het bij mij ook eerder terug dan die 3-4 weken die ze meestal zeggen. Benen klopt ongeveer wel, oksels komt sneller (maar wel zachter) terug.Ik moet het iedere week doen. Soms ook nog wel vaker.
Ik epileer mijn oksels al jaren, vind ik minder gedoe dan harsen. Maar net als Celeone zegt komt het bij mij ook eerder terug dan die 3-4 weken die ze meestal zeggen. Benen klopt ongeveer wel, oksels komt sneller (maar wel zachter) terug.Ik moet het iedere week doen. Soms ook nog wel vaker.
woensdag 7 april 2010 om 08:03
woensdag 7 april 2010 om 09:59
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met suikerhars? Daar hoorde ik laatst goede verhalen over: makkelijk, goedkoop en minder pijnlijk dan 'gewoon' harsen.
En kun je die hars ook ergens kopen of moet je die persé zelf maken?
Ik epileer nu ook, eerste keer pijnlijk, daarna valt het mee. Ik moet het ook niet doen rond mijn menstruatie, dan ben ik ook gevoeliger. Maar die haartjes komen inderdaad met een weekje al terug.
Ik epileer nu ook, eerste keer pijnlijk, daarna valt het mee. Ik moet het ook niet doen rond mijn menstruatie, dan ben ik ook gevoeliger. Maar die haartjes komen inderdaad met een weekje al terug.
woensdag 7 april 2010 om 10:24
Hmm, lijkt me niet zo eenvoudig om je oksels zelf te harsen. Ik heb het ook ooit laten doen, maar het is bij 1x gebleven. Mijn haartjes waren heel dik en er zaten vaak meerdere haartjes in 1 haarzakje en daardoor deed het enorm pijn en begon het boeltje ook te bloeden.
Maar dat zal vast niet bij iedereen hetzelfde zijn.
Maar dat zal vast niet bij iedereen hetzelfde zijn.
woensdag 7 april 2010 om 11:45
Ik cheer mijn oksels ook elke dag onder de douche,en heb nergens last van.
Ik gebruik geen scheergel,maar laat gewoon de dove douche creme zitten en haal daar het mesje overheen.
Ik gebruik wel elke week een nieuw wegwerpmesje(hema 5 voor 1.50).
Eventuele wondjes bij bv bikinilijn smeer ik in met zinkzalf.
Ik gebruik geen scheergel,maar laat gewoon de dove douche creme zitten en haal daar het mesje overheen.
Ik gebruik wel elke week een nieuw wegwerpmesje(hema 5 voor 1.50).
Eventuele wondjes bij bv bikinilijn smeer ik in met zinkzalf.
woensdag 7 april 2010 om 19:51
quote:singalala schreef op 07 april 2010 @ 00:22:
Tip: gebruik na het harsen/epileren fbf vanish, te koop bij DA drogist. Dit ontsmet en voorkomt zo ontstekingen (en ja, het prikt een beetje eventjes) en zou ook de haargroei remmen.Pfb vanish, anders zoek je je misschien het leplazerus.
Tip: gebruik na het harsen/epileren fbf vanish, te koop bij DA drogist. Dit ontsmet en voorkomt zo ontstekingen (en ja, het prikt een beetje eventjes) en zou ook de haargroei remmen.Pfb vanish, anders zoek je je misschien het leplazerus.
Known to cause insanity in laboratory mice
woensdag 7 april 2010 om 20:00
Super, ik was vergeten hoe dat spul van DA heette! En in de winkel keken ze me nogal niet-begrijpend aan. Nu kan ik er weer naar vragen (hoewel het aantal DA drogisten wel heel erg lijkt te slinken??)
Maar even on topic: ik doe het ook zoals Singalala: eerste keer laten harsen en daarna zelf bijhouden met een epileeraparaat. De hars-mevrouw vertelde mij dat het bij je oksels meer pijn doet dan bij je benen. Okselharen groeien namelijk alle kanten op, terwijl het bij je benen alleen van boven naar beneden groeit.
Ik vond het best pijnlijk, maar je bent inderdaad van die schaduw af!
Maar even on topic: ik doe het ook zoals Singalala: eerste keer laten harsen en daarna zelf bijhouden met een epileeraparaat. De hars-mevrouw vertelde mij dat het bij je oksels meer pijn doet dan bij je benen. Okselharen groeien namelijk alle kanten op, terwijl het bij je benen alleen van boven naar beneden groeit.
Ik vond het best pijnlijk, maar je bent inderdaad van die schaduw af!
zondag 11 april 2010 om 18:28
De eerste keer heb ik mijn moeder gevraagd om mijn oksel met een pincet te epileren, pijn is minder erg dan hars of epilator. Hierna kwamen de haartjes veel dunner terug en houd ik het eens in de twee weken bij met de Epilady.
A good word is like a good tree; its roots are firm and its branches are in heaven.
maandag 12 april 2010 om 00:30
quote:SuperCow schreef op 07 april 2010 @ 09:59:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met suikerhars? Daar hoorde ik laatst goede verhalen over: makkelijk, goedkoop en minder pijnlijk dan 'gewoon' harsen.
Suikerhars is inderdaad te koop bij de bodyshop (iets van 15 euro), die kun je ook kort in de magnetron opwarmen (op de pot staat enkel au bain marie). Maar bij de turkse winkels heb je het ook en veel goedkoper.
Ik kook het zelf met suiker, water en citroensap. Kijk even wat filmpjes en je leert het zo. Wel is het een beetje trial and error, maar het kost niets, je huis ruikt heerlijk en je kunt je brouwsel lang bewaren in een potje. Ik kook het dus maar eens in de paar maanden ofzo.
Suikerhars is inderdaad te koop bij de bodyshop (iets van 15 euro), die kun je ook kort in de magnetron opwarmen (op de pot staat enkel au bain marie). Maar bij de turkse winkels heb je het ook en veel goedkoper.
Ik kook het zelf met suiker, water en citroensap. Kijk even wat filmpjes en je leert het zo. Wel is het een beetje trial and error, maar het kost niets, je huis ruikt heerlijk en je kunt je brouwsel lang bewaren in een potje. Ik kook het dus maar eens in de paar maanden ofzo.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross