Olaplex ervaring
donderdag 23 februari 2023 om 11:08
donderdag 23 februari 2023 om 15:35
Voor gewoon dagelijks onderhoud thuis kun je inderdaad 4 (shampoo) en 5 (conditioner) gebruiken, maar eigenlijk merk je daar alleen effect van als je ook regelmatig voor de salon treatment gaat (een combi van stap 1 en 2). Die is voor particulieren niet gemakkelijk verkrijgbaar.
Stap 0 en 3 zijn zeg maar de 'light' versies van 1 en 2 die je wel als particulier kunt kopen en zelf thuis kunt doen. Als het ware de kleine beurt tussen de grote beurten bij de salon in.
Ik ben één keer naar de salon geweest voor de 1+2 behandeling. Ik zag daar zo'n twee weken positief resultaat van. Zachter, gladder, minder pluizig haar. Ik heb daarna thuis zelf nog een tijd 4+5 gebruikt, weinig effect van gemerkt. De conditioner (5) was wel heel fijn en beter dan mijn gebruikelijke Andrelon spul.
Salonbehandelingen zijn mij te prijzig helaas.
Stap 0 en 3 zijn zeg maar de 'light' versies van 1 en 2 die je wel als particulier kunt kopen en zelf thuis kunt doen. Als het ware de kleine beurt tussen de grote beurten bij de salon in.
Ik ben één keer naar de salon geweest voor de 1+2 behandeling. Ik zag daar zo'n twee weken positief resultaat van. Zachter, gladder, minder pluizig haar. Ik heb daarna thuis zelf nog een tijd 4+5 gebruikt, weinig effect van gemerkt. De conditioner (5) was wel heel fijn en beter dan mijn gebruikelijke Andrelon spul.
Salonbehandelingen zijn mij te prijzig helaas.
originalheleen wijzigde dit bericht op 31-05-2023 11:38
10.94% gewijzigd
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
donderdag 23 februari 2023 om 15:44
Olaplex 1,2 en 3 vind ik heel oké maar de shampoo en conditioner juist niet. Heeft bij mij te maken met dat ik geen proteïne in mijn haar wil, dan droogt het uit en breekt het af. Sinds ik ben overgestapt naar die van Redken (iets met bond repair) ziet mijn haar er weer gezond uit. K18 vind ik ook fijner dan Olaplex 3.
donderdag 23 februari 2023 om 15:47
Deze twee heb ik ook gebruikt. De shampoo vond ik wel oké. De conditioner vond ik hemeltergend dik en eigenlijk voor mijn fijne haar too much. Mijn haar werd er te zwaar van. Ik ben ook geen fan van de verpakking. Dat dopje wipte bij mij ontzettend lastig omhoog, zeker met natte handen. Ik heb het vaak vervloekt en ook regelmatig een nagel op gechipt. Toegegeven, ik heb vrij broze nagels. Voor mij niet meer dus.Muurbloempje115 schreef: ↑23-02-2023 12:20Uit m'n hoofd nummer 4 en 5. In elk geval, shampoo en conditioner. Ik ben er tevreden over. Krijg er mooi, glanzend haar van.
donderdag 23 februari 2023 om 15:58
Gruwelijk duur ja maar zoveel gemakkelijker. Living Proof schijnt ook een goeie hebben.
Ik heb veel en fijn assig donkerblond haar, geblondeerd met highlights. Wat bij mij ook de laatste maanden het verschil heeft gemaakt, is om na de conditioner er een leave-in conditioner in te doen, in het onderste gedeelte van het haar. Die van Redken vind ik goed en heb nu een leave-in spray van Pureology in de test.
donderdag 23 februari 2023 om 18:20
Ik doe weleens enige druppels door het voorlaatste spoelwater (het wordt eruit gespoeld) en dan zie je duidelijk een reactie in het haar. Lijkt of er meer veerkracht in zit. De olaplexoplossing voelt ook anders dan water dus die paar druppels veranderen iets. Ik zie geen langdurig effect dus de volgende dag is het niet meer merkbaar.
Ik heb ooit weleens een traveling kit gekocht (toen het pas een hit was) en was toen niet razend enthousiast gezien de prijs, die meer dan 100 euro bedroeg. De doos heeft langere tijd op zijn zijkant gelegen want de helft was eruit gelopen. De conditioner (nummer 2) was er nog allemaal maar die deed juist helemaal niets. Alleen dat nr 1 had effect.
De set bestaat dus uit 1 en 2. 1 is het werkzame spul (soort gelig water) en 2 is de conditioner (wit).
Ze hebben er wel een potje van gemaakt met al die nummers.
Hier is ie; deze was het:
Ik heb ooit weleens een traveling kit gekocht (toen het pas een hit was) en was toen niet razend enthousiast gezien de prijs, die meer dan 100 euro bedroeg. De doos heeft langere tijd op zijn zijkant gelegen want de helft was eruit gelopen. De conditioner (nummer 2) was er nog allemaal maar die deed juist helemaal niets. Alleen dat nr 1 had effect.
De set bestaat dus uit 1 en 2. 1 is het werkzame spul (soort gelig water) en 2 is de conditioner (wit).
Ze hebben er wel een potje van gemaakt met al die nummers.
Hier is ie; deze was het:
tv-icoon wijzigde dit bericht op 23-02-2023 19:06
61.35% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
donderdag 23 februari 2023 om 18:24
Iedereen dank alvast.
Ik heb volgende week afspraak bij een kapster om mijn haar te verven en zij werkt met Olaplex.
Ze vertelde idd dat er een Olaplex behandeling kan met verven.
Ik kan dan rustig kennismaken met het merk en laten adviseren.
Zo’n maandelijkse behandeling lijkt me wel wat, maar is dat duur?
Ik heb volgende week afspraak bij een kapster om mijn haar te verven en zij werkt met Olaplex.
Ze vertelde idd dat er een Olaplex behandeling kan met verven.
Ik kan dan rustig kennismaken met het merk en laten adviseren.
Zo’n maandelijkse behandeling lijkt me wel wat, maar is dat duur?
zaterdag 25 februari 2023 om 18:29
Ik heb fijn haar en zowel Olaplex 3 als 7 (de olie) zorgen voor ‘touwig’ haar bij mij, ik merk dat ik veel vaker naar het blauwe masker van Redken grijp. Sowieso vind ik de shampoo, conditioner en verzorgingsproducten van Redken stuk voor stuk heel duur maar heel goed. Geen spon trouwens, helaas. Wie weet kan jouw kapper je inderdaad adviseren en je kunt het gewoon eens proberen, wie weet werkt het wel voor jou!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in