Mode & Beauty alle pijlers

Onder de ogen

02-12-2021 09:19 18 berichten
Ik merk de laatste tijd dat de huid onder mijn ogen slapper aan het worden is. Ik heb daar 'fijne lijntjes' gekregen en vaak wat donkere kringen en een slappere huid. Ik ben nu 27 en weet dat het echt wel meer gaat worden. Maar wat helpt hier nou echt tegen om dit zo veel mogelijk te beperken? Naast voldoende slaap, gezond eten en lichaamsbeweging.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het niet tegen kan houden en sowieso nu niet meer door een crème kan laten verdwijnen.
Wel goed verzorgen, oogpakking, nooit teveel wrijven in je ogen. Ik gebruik momenteel ordinary van Douglas. Zacht erop dippen en ook al doet het niet a la minuut wonderen, het voelt wel prettig.
claudia2010 wijzigde dit bericht op 02-12-2021 14:54
0.34% gewijzigd
Een crème met retinol kan wel echt werken tegen fijne lijntjes en het kan ook echt goed preventief werken. Dus dat zou ik adviseren, al is het geen wondermiddel.
Verder elke dag spf 50, ook onder de ogen, anders is het sowieso dweilen met de kraan open.
Donkere kringen is een moeilijke. Hangt echt van de oorzaak af en is moeilijk te bestrijden.
Bij mij was de oorzaak te diepe traangootjes. Daar is verder niets aan te doen behalve minder diep laten maken met fillers. Dus dat doe ik. Zo om de anderhalf jaar gaat er een filler in.
Zonbescherming factor 50, elke dag.
ik geef mn bek ook maar een douw
Acceptatie.
Gezond eten. (Dan ziet je huid er gewoon beter uit)
Fijne crème, zodat je het graag op doet ipv oh dat moet ook nog, nou vandaag een keer niet.
Nooit met make up op gaan slapen.
Kijk eens bij vitamine K crèmes.
Verkeerd
Jufjoke schreef:
02-12-2021 09:53
Een crème met retinol kan wel echt werken tegen fijne lijntjes en het kan ook echt goed preventief werken. Dus dat zou ik adviseren, al is het geen wondermiddel.
Verder elke dag spf 50, ook onder de ogen, anders is het sowieso dweilen met de kraan open.
Donkere kringen is een moeilijke. Hangt echt van de oorzaak af en is moeilijk te bestrijden.
Bij mij was de oorzaak te diepe traangootjes. Daar is verder niets aan te doen behalve minder diep laten maken met fillers. Dus dat doe ik. Zo om de anderhalf jaar gaat er een filler in.
Spf ook als ik niet in daglicht buiten ben? Haha ik fiets sochtends in het donker naar werk en kom weer terug als het donker is.. in die tussentijd zit ik binnen.
Muurbloempje115 schreef:
02-12-2021 22:05
Spf ook als ik niet in daglicht buiten ben? Haha ik fiets sochtends in het donker naar werk en kom weer terug als het donker is.. in die tussentijd zit ik binnen.
UV-straling is overal. Dus ja, 365 dagen per jaar een spf gebruiken is een tip waar je over een paar jaar dankbaar voor zal zijn.
Een goede oogcrème die je voorzichtig in masseert. Ik gebruik oogcrème van
Clinique en deze voelt erg fijn op zowel mijn oogleden en erom heen.
Je pense donc je suis
Meer water drinken kan flink verschil maken, zeker wat betreft de donkere kringen
Dank voor de tips! Ik heb nu Clinique All About Eyes Rich oogcreme en Biodermal Anti Age 30+ (met spf) in m'n winkelmandje. Zijn dit goede keuzes?
En wat denken jullie over de dagcreme L'Oréal Paris Revitalift spf 30? En de bijbehorende oogcreme?
Muurbloempje115 schreef:
05-12-2021 16:59
Dank voor de tips! Ik heb nu Clinique All About Eyes Rich oogcreme en Biodermal Anti Age 30+ (met spf) in m'n winkelmandje. Zijn dit goede keuzes?
Nee. Zonde van je geld. Factor 50 smeren. Tube van de lidl voor 2 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
05-12-2021 17:15
Dank voor je reactie! En dan maakt het niet uit wat voor merk, welke andere ingrediënten erin zitten? Zonnebrand spf 50 voor gezicht is dan altijd prima?
petronella72 schreef:
05-12-2021 16:07
Meer water drinken kan flink verschil maken, zeker wat betreft de donkere kringen
Water drinken is altijd goed en zeker voor je huid.
Je pense donc je suis
Madeliefjees schreef:
05-12-2021 17:15
Die tip hier is ook goed.
Je pense donc je suis
Muurbloempje115 schreef:
05-12-2021 17:44
Dank voor je reactie! En dan maakt het niet uit wat voor merk, welke andere ingrediënten erin zitten? Zonnebrand spf 50 voor gezicht is dan altijd prima?
Nou er bestaan natuurlijk zonnebrand met schadelijke ingrediënten voor jezelf als voor het milieu. Het beste is een natuurlijke spf zonder uitdrogende alcohol. Een paar goede:

-COSRX Aloe Soothing Sun Cream SPF 50
-La Roche-Posay Anthélios XL Anti-Shine SPF50+
-missha All Around Safe Block Aqua Sun Gel SPF50+/PA (bij een vette huid)
-Paula’s choice spf 50

Deze zijn helaas allemaal wel alleen online te koop, misschien die van La Roche Posay nog bij de apotheek.

Een ander goed merk is Louis Widmer, te koop bij de Etos helaas wel wat aan de dure kant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven