Mode & Beauty alle pijlers

oneffenheden/kringen ogen wegwerken

20-04-2010 12:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goed camouflageproduct (concealer) voor zowel oneffenheden in het gezicht (rode plekjes, bultjes) als voor donkere kringen onder de ogen.

Ik heb een erg gevoelige huid (rosacea) en kan niet zoveel verdragen op mijn gezicht. Ik heb een lichte huidskleur en houd er niet van om alles heel erg dicht te smeren, het moet er wel natuurlijk uitzien.

Sinds kort gebruik ik de minerale foundation van i.d. bareMinerals en deze bevalt erg goed.

Ik heb gezien dat er van alles is om te camoufleren; potloodjes, vloeibare creme, poeder... Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan gebruiken voor oneffenheden in het gezicht en donkere kringen rond de ogen? Heb ik hier 2 verschillende concealers voor nodig of volstaan beide probleempjes met dezelfde concealer? En wat geeft het natuurlijkste effect; poeder, creme, potloodje?
de panstick van MaxFactor, daar krijg je alles mee weg ;)
quote:lundaa schreef op 20 april 2010 @ 12:13:

de panstick van MaxFactor, daar krijg je alles mee weg ;)

Aha, ook pigmentvlekken denk je?

Ben wanhopig op zoek naar een goede camouflage voor de tijd dat ze nog niet behandeld zijn.
Ik ben helemaal van van die concealers die je met een kwastje kan opbrengen. Ik heb zelf een hele bleke en gevoelige huid en reageer het beste op die van Clinique, ook de kleur past goed bij mijn huid en ik gebruik hem voor de donkere kringen onder mijn ogen, rode vlekjes van acne littekens en een groter litteken op mijn wang.

Ik heb even gekeken hoe hij heet: Clinique airbrush concealer en ik heb kleur 01 Fair.

Als je er daarna nog voorzichtig wat minerale poeder over heen kwast, blijft het ook de hele dag goed zitten. Hiervan maakt het merk niet zo heel veel uit.
Semper ubi sub ubi
Thanks! Ik heb met Clinique ook goede ervaringen.

Maar is die concealer van Clinique een creme of een poeder? Hoe werkt ie en hoe breng je het op?

En je hebt er dus een apart kwastje voor?
Het is een soort van pennetje met een kwastje aan het uiteinde. In de pen zit de creme en als je aan het andere uiteinde draait komt er wat creme in het kwastje. Dan kan je dus met het kwastje precies die plekken camoufleren die dat nodig hebben.

Je hebt dit soort pen/ kwastjes ook wel van goedkopere merken, maar die van Clinique bevalt me tot nu toe het best. Maar je zou dus ook van Catrice bij Kruidvat eentje voor nog geen 3 euro kunnen kopen
Semper ubi sub ubi
jaa krijg je ook pigmentplekjes mee weg.
Lizet, met de make-up van Bare Minerals kun je ook concealen.

Heb je ook het kleine kwastje? Gewoon een paar keer over hetzelfde plekje heen gaan en de rode plekjes zijn weg (bij mij tenminste).

Onder m'n ogen meng ik de minerale make-up met een beetje Bare Radiance (glanzende minerale poeder van BE) en dan zijn de rimpeltjes ook een stuk minder.

Als dat niet lukt, kun je van Bare Minerals ook nog kleine potjes Bisque kopen. Die dekt wat beter.

Ik zou in elk geval geen vloeibare of creme-concealer gebruiken bij minerale make-up want dan zie je het zitten.
Wat gebruik jij dan voor make up (waar je mee kan concealen)?

Ik heb trouwens alleen de foundation en de blush van Bare Minerals die ik met een kabuki brush aan breng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven