Mode & Beauty alle pijlers

Ontevreden over resultaat kapper

06-08-2012 21:53 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik binnenkort ga trouwen, ben ik vanmiddag naar de kapper geweest voor een proefkapsel. Ze hebben krullen gemaakt met de stijltang. Van tevoren heb ik ze al gewaarschuwd, dat geen krultang, noch rollers, noch carmenset ooit krullen hebben gegeven die langer dan een uur of twee bleven zitten. Ik heb onwijs dik en ontzettend stijl haar en ging er al van uit dat ik geen krullen zou kunnen krijgen, maar ze kwam er zelf mee. Heb ook kapsels laten zien waar naar mijn idee geen echte krullen voor nodig waren.

Maar, met de stijltang zou het gaan. Die zou veel betere krullen maken want je warmt ze van binnen en buiten en pakt maar hele kleine plukjes, dus ze wisten eigenlijk zeker dat het goed zou komen. Goed, ik wilde graag krullen dus ik heb me over laten halen.

Nu ben ik inmiddels thuis, drie uur later en er is niets meer van over. Een halfbakken slag heb ik erin zitten, er is echt niets meer over van die prachtige bos krullen van vanmiddag. Sommige plukken zijn zelfs alweer helemaal stijl.

Goed, nu heb ik dus veel betaald voor krullen die niet blijven zitten, waar ik van tevoren voor gewaarschuwd heb. Baal daar dus stevig van, sta ik in mijn recht als ik terug ga en zeg dat ik hier enigzins vergoeding voor wil zien?

Ik had hier beter iets van tevoren over af kunnen spreken, maar dat heb ik niet gedaan, heb het ook nog niet met de kapper besproken, maar ben erg benieuwd wat redelijk is... Misschien komt de kapper wel zelf met een nette oplossing, maar ik ben graag voorbereid voor als dat niet het geval is. Ik bedoel, ik moet nu opnieuw daar gaan zitten en opnieuw een kapsel aan laten meten en daar dus misschien ook opnieuw voor betalen. Daarnaast kan ik natuurlijk ook op de bruiloft zelf betalen. Bij elkaar word dat dus een vermogen....
Foto's maken van je uitgezakte haar, aangeven dat je dit al had aangekaart, en dus afzien van een kapsel met krullen op je trouwdag, met stijl haar een mooi kapsel moet toch geen probleem zijn, blijf rustig en laat ze met een aanbod komen, tweede proefkapsel op hun kosten? gedeelde kosten?
Teruggaan en vertellen dat de krullen eruit zijn gegaan, wat jij zelf al aangaf. Een beetje goeie kapper zal kosteloos met iets anders komen, misschien opsteken nonchalant dan een optie?
Ik snap het probleem niet helemaal. Je hebt een proefkapsel laten maken, en dat bevalt niet. Dan weet je dus dat je dit niet wil op je bruiloft.

Je hebt daarnaast het idee dat de kapster niet goed naar jou luisterde (begrijp ik een beetje uit jouw verhaal). Dus misschien is dit niet de kapper wie je je haar wil laten doen op jouw trouwdag.

Ik zou een andere kapper zoeken en daar een proefkapsel laten maken. De kosten zijn vervelend, maar beter nu dan ontevreden op je trouwdag (maar ik heb dan ook geen idee hoeveel zoiets kost). Kun je niet een afspraak maken met de kapper voor een standaard bedrag (proef + trouwdag?)
Volgens mij maak je een denkfout. Je moet morgen meteen bellen en aangeven dat het proefkapsel niet houdbaar was. Een goede kapper geeft dan een tweede proefkapsel, op eigen kosten. Misschien idd wel even foto's maken voor het resultaat. Of morgen langsgaan. Echt mooie krullen zie je een dag later nog.

Je betaalt dus niets extra's. Alleen kost het jou inderdaad wel tijd. Daar kun je helaas niet omheen.

Doet de kapper geen aanbod? Dan weet je zeker dat je hem/haar niet voor je bruiloft wilt inhuren.
Krullen kan wel. Ik heb een methode die werkt en houdt. Ik maak vaak communiekapsels.

Enfin, ik zou terug gaan naar de kapper en melden dat die krullen er na 3 uur weer uit waren. Sterker nog, ik was allang weer teruggeweest. En, maar dat is mijn persoonlijke mening én ervaring; je betaald gewoon voor je bruidskapsel. Inclusief proefkapsel. Terug gaan dus en duidelijke afspraken maken.

Of bij mij langskomen. Ik kan alles met haar en doe het voor een bosje bloemen. Wel erg zuidelijk.
Foto's maken en morgen teruggaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Foto's maken en morgen teruggaan.

Ik wist niet dat je moest betalen voor een proefkapsel. Is het op de dag zelf dan gratis?

Overigens heb ik precies hetzelfde, mijn haar is super glad en steil, daar krijgt zelfs Exces geen krul in die langer dan 2 uur blijft zitten.

Heb je een sluier? Heb je lang haar? Vind je een mooie klassieke lage knot niet iets?
Ik vertrok vanmiddag pas om 6 uur, sluit, dus kan niet eerder terug.

Onwijs bedankt voor het aanbod exces, zit alleen zelf omg amsterdam dus dat wordt lastig op le grande finale. Wel een ontzettend lief aanbod. Hoe doe je het als ik vragen mag?

Goed, zo te horen moet de kapper dus zelf al met dit aanbod komen. Fijn om te weten. Ben niet zo thuis in de knippelarij.
Inderdaad terug gaan. Als je verteld dat je krullen eruit zijn gegaan binnen twee uur dan zullen ze vast een voorstel doen. Ze willen namelijk graag dat je ook op je bruiloft bij hen je haar laat doen. Als ze geen aanbod doen, dan zou ik aangeven dat je ontevreden bent (wel rustig blijven he!) en dat je dan op zoek gaat naar een andere kapper omdat je niet bereid bent om opnieuw een proefkapsel bij hen te betalen aangezien je had gewaarschuwd dat krullen niet kunnen.

Als je zuidelijk woont kan je ook bij exces langs gaan, vind ik wel een lief voorstel! :-)
quote:exces schreef op 06 augustus 2012 @ 22:02:

Krullen kan wel. Ik heb een methode die werkt en houdt. Ik maak vaak communiekapsels.

Of bij mij langskomen. Ik kan alles met haar en doe het voor een bosje bloemen. Wel erg zuidelijk.Nounou, je bent nogal zeker van jezelf en kunt van een afstand al zeggen dat, hoewel TO al verschillende keren van alles heeft geprobeerd, en deze kapper het ook weer niet gefixt heeft, het jou wél lukt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een afknapper trouwens, een kapper die niks anders weet te bedenken dan krullen voor een bruidskapsel. Zeker ook twee van die pijpekrullerige sliertjes aan weerskanten van je gezicht? Blegh.

Is dit iets voor je?

Ik heb nu nog een foto gemaakt. Heb nu 65 euro afgerekend, incl. kleine droge knipbeurt. Dat vond ik opzich niet zo schrikbarend, maar dan nog twee keer erbij vind ik zelf toch een flink bedrag.
Wel mooi charlottecharles, maar erg stijf. Mijn haar hangt altijd los en komt tot mijn navel ofzo, dus past ook niet echt bij me. Ik heb het altijd meer woest om me heen hangen of een hoge staart. Het moet wat wilder zijn, beetje bohemien.

Krullen waren helaas wel prachtig. :( Totaal niet truttig ofzo.

Leuk dat jullie zo meedenken.
quote:charlottecharles schreef op 06 augustus 2012 @ 22:08:

Ik wist niet dat je moest betalen voor een proefkapsel. Is het op de dag zelf dan gratis?Hahaha gratis?!?!?!
Oh, ik wilde deze niet plaatsen omdat ik dacht dat het te wild was , hier issie dan toch:

Ik ben gelukkig goed in rustig mijn gelijk halen, maar wil wel weten of ik redelijk ben.

Verwacht ook eigenlijk wel dat ze zelf een aanbod doen, maar dat hebben we stom genoeg niet besproken. Ze waren erg zeker van hun zaak.
quote:winkelfanaat schreef op 06 augustus 2012 @ 22:16:

[...]

Hahaha gratis?!?!?!

Problemen?

Rustig blijven ademen, in, en uit....
He TO, maar als je normaal je haar los hebt hangen, waarom ook niet gewoon op je trouwdag? Is het niet wat om er van die kraaltjes in te laten zetten? Ziet het er meteen feestelijk uit.
quote:charlottecharles schreef op 06 augustus 2012 @ 22:17:

[...]

Problemen?

Rustig blijven ademen, in, en uit....Dank je, ik ben weer bijgekomen
quote:winkelfanaat schreef op 06 augustus 2012 @ 22:18:

Is het niet wat om er van die kraaltjes in te laten zetten? Ziet het er meteen feestelijk uit.

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Die vind ik wel leuk charlotte!

Zag zelf al dit: http://www.tejani.com/media/Blog/blake_lively.jpg
Geweldig!
Dit vond ik ook wel mooi eigenlijk:

En dan visgraat (wordt vanzelf rommelig door de dag).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven