Ooglidcorrectie
vrijdag 27 maart 2009 om 21:59
Ik wil binnenkort een (boven)ooglidcorrectie laten doen. Nu zijn er uiteraard heeeel veel klinieken en heel veel verschillende prijzen...
Heeft iemand ervaring met een goede chirurg of kliniek??
Boerhaave kwam heel goedkoop uit de bus...
Wie o wie wil met mij zijn/haar ervaringen delen?
Alvast bedankt
Groetjes hangoog
Heeft iemand ervaring met een goede chirurg of kliniek??
Boerhaave kwam heel goedkoop uit de bus...
Wie o wie wil met mij zijn/haar ervaringen delen?
Alvast bedankt
Groetjes hangoog
vrijdag 27 maart 2009 om 22:16
Leuke nick. Hier nog zo'n hangoog
Ga niet naar een oogarts maar naar een plastische chirurg. Zelf ben ik zo stom geweest om naar de oogarts te gaan en die doet het niet. Zij wil een methode doen die 10 min duurt en alleen maar bij het ergste oog..... In gezond vlees wil zij niet snijden Dat ik er last van heb intresseerde haar weinig en dat ik dat ander oog misschien over 2 jaar dan moet doen ook niet. Het leuke is dat het net zo duur kost als een gewone ooglidcorrectie aan 2 ogen. Dit heeft te maken met een bepaalde code. Dus Aapje said NO
Nu ga ik dus ook op zoek naar een kliniek dus ik lees lekker mee
Ga niet naar een oogarts maar naar een plastische chirurg. Zelf ben ik zo stom geweest om naar de oogarts te gaan en die doet het niet. Zij wil een methode doen die 10 min duurt en alleen maar bij het ergste oog..... In gezond vlees wil zij niet snijden Dat ik er last van heb intresseerde haar weinig en dat ik dat ander oog misschien over 2 jaar dan moet doen ook niet. Het leuke is dat het net zo duur kost als een gewone ooglidcorrectie aan 2 ogen. Dit heeft te maken met een bepaalde code. Dus Aapje said NO
Nu ga ik dus ook op zoek naar een kliniek dus ik lees lekker mee
vrijdag 27 maart 2009 om 23:30
Ik denk dat je bij een plastisch chirurg toch beter af bent. Zo`n chirurg is er toch voor om het mooier te maken, terwijl een oogarts voornamelijk functioneel bezig is. Een plastisch chirurg zal denk ik meer aandacht besteden aan hoe mooi het gehecht wordt etc.
Ik weet niet of het zo is, maar dat is mijn gevoel, zeker als je naar een kliniek gaat, de klant betaald fors geld en bovendien hebben ze hun naam hoog te houden.
Ik weet niet of het zo is, maar dat is mijn gevoel, zeker als je naar een kliniek gaat, de klant betaald fors geld en bovendien hebben ze hun naam hoog te houden.
zaterdag 28 maart 2009 om 00:52
Hangende oogleden wordt meestal niet vergoed (vroeger wel). En ik geloof dat ze dat in ziekenhuizen sowieso niet meer doen. Boerhaave is redelijk goedkoop, alleen weet ik niet of ze goed staan aangeschreven... (naam zegt me wel iets)
Scheelt met andere klinieken zo 400 a 500 euro (kan ik gelijk mijn oren ook rechtzetten hahah grapje!!)
Scheelt met andere klinieken zo 400 a 500 euro (kan ik gelijk mijn oren ook rechtzetten hahah grapje!!)
zaterdag 28 maart 2009 om 11:17
Ik ben niet op het goedkope afgegaan. Ik ben op de deskundigheid van de plastisch chirurg afgegaan. Sloten mijn wensen aan op zijn/haar kundigheid en is het reeel wat ik wil. Dat betekent gesprekken aangaan met de chirurg. Uiteindelijk is het bij mij de Velthuiskliniek geworden niet de goedkoopste maar tjee wat ben ik blij met mijn nieuwe ogen!
zaterdag 28 maart 2009 om 16:42
Ik heb net de kosten overgemaakt om deze ingreep te laten doen,ik betaal er 800 euro voor,en laat het door een plasich chirurg,met veel ervaring in deze ingreep doen.Het eerste conslult is gratis,je krijgt dan een gesprekje over wat je wilt,en wat de mogelijkheden zijn.
Bij mij vertelde hij: je hebt van wat ik ze noem echt Romy Sneider ogen,die heb je straks niet meer,je zult een totaal ander uitstraling krijgen bij je ogen door deze ingreep.
Ik zeg je dit zodat je niet teleurgesteld bent later.
Ik zei hem nou die Romy sneider ogen van mij mogen wel weg,want ze hangen bijna op mijn winmpers,en ik hoef maar naar mijn moeder te kijken om te zien hoe ze over een paar jaar zullen zijn,sja vertelde hij ik weet natuurlijk niet hoe het vroeger bij je was,hhaha
Goed daarna ben ik een foto gaan maken in het ziekenhuis van mijn ogen,en heb een brief thuisgestuurd gekregen met alle info en het bankrekening nr waar ik de kosten voor de ingreep moest storten.As maandag kan ik dus bellen voor een afspraak te maken voor de ingreep en in welk ziekenhuis .
Bij mij vertelde hij: je hebt van wat ik ze noem echt Romy Sneider ogen,die heb je straks niet meer,je zult een totaal ander uitstraling krijgen bij je ogen door deze ingreep.
Ik zeg je dit zodat je niet teleurgesteld bent later.
Ik zei hem nou die Romy sneider ogen van mij mogen wel weg,want ze hangen bijna op mijn winmpers,en ik hoef maar naar mijn moeder te kijken om te zien hoe ze over een paar jaar zullen zijn,sja vertelde hij ik weet natuurlijk niet hoe het vroeger bij je was,hhaha
Goed daarna ben ik een foto gaan maken in het ziekenhuis van mijn ogen,en heb een brief thuisgestuurd gekregen met alle info en het bankrekening nr waar ik de kosten voor de ingreep moest storten.As maandag kan ik dus bellen voor een afspraak te maken voor de ingreep en in welk ziekenhuis .
zaterdag 28 maart 2009 om 17:32
Grappig Daisy dat ze bij jou ook zeiden dat je een mooie oogvorm had en dat ze niet garanderen dat je die terug krijgt. Dat was trouwens de belangrijkste motivatie van de oogarts dat ze dit niet deed. Mij boeit dat niet of ik die oogvorm behoud. Ik wil niet de hele dag tegen een rand aankijken en een hoop vel boven mijn ogen.
Heeft één van jullie lenzen trouwens? Ik dus wel en dat schijnt vaak voor te komen dat oogleden gaan hangen door harde lenzen.
Lucky me
Bij welk ziekenhuis laat jij het doen -Daisy?
Heeft één van jullie lenzen trouwens? Ik dus wel en dat schijnt vaak voor te komen dat oogleden gaan hangen door harde lenzen.
Lucky me
Bij welk ziekenhuis laat jij het doen -Daisy?
zaterdag 28 maart 2009 om 19:29
Hoi, hier ook met veel interesse meegelezen. Ik heb 7 april een afspraak voor een intakegesprek bij Cosmedic, een maatschap van plastisch chirurgen die werken in een regulier ziekenhuis maar de niet verzekerde operaties (dus zelf betalen) buiten het zkh om doen. De kosten zijn 975, vond ik meevallen. Ik laat je weten wat er op 7 april uitgekomen is. Ondertussen lees ik hier graag mee!
zaterdag 28 maart 2009 om 22:52
Ik lees mee! ik heb ook hangende oogleden (dat zit in de familie).
Ik zit er nog steeds tegen enorm aan te hikken, want gedoe aan ogen vind ik griezelig; ook qua kosten is het een grote uitgave.
Ik wil gewoon tienduizend keer antwoord op deze vraag:
Is het Echt Niet Eng?
En dan het liefst dit (eerlijke) antwoord:
Nee, het is Echt Niet Eng!!!!!!!!
Ik zit er nog steeds tegen enorm aan te hikken, want gedoe aan ogen vind ik griezelig; ook qua kosten is het een grote uitgave.
Ik wil gewoon tienduizend keer antwoord op deze vraag:
Is het Echt Niet Eng?
En dan het liefst dit (eerlijke) antwoord:
Nee, het is Echt Niet Eng!!!!!!!!
zondag 29 maart 2009 om 10:34
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 28 maart 2009 @ 14:52:
Een kennis van mij heeft het ook laten doen en die was razendenthousiast over de chirurg en het resultaat. Dat mocht er inderdaad zijn. Zij was naar De Lairessekliniek in Amsterdam geweest.Daar ben ik 3 jaar geleden ook geholpen ,is veel te veel vel en vet weggehaald (weg is weg en valt dan niets meer aan te doen), kan nog steeds ogen niet goed sluiten, twee totaal verschillende en holle ogen aan over gehouden die ook nog bijna de hele dag tranen ,was met indicatie en geheel vergoed,alhoewel ik geen keus had vanwege klachten, heb ik erg veel spijt.
Een kennis van mij heeft het ook laten doen en die was razendenthousiast over de chirurg en het resultaat. Dat mocht er inderdaad zijn. Zij was naar De Lairessekliniek in Amsterdam geweest.Daar ben ik 3 jaar geleden ook geholpen ,is veel te veel vel en vet weggehaald (weg is weg en valt dan niets meer aan te doen), kan nog steeds ogen niet goed sluiten, twee totaal verschillende en holle ogen aan over gehouden die ook nog bijna de hele dag tranen ,was met indicatie en geheel vergoed,alhoewel ik geen keus had vanwege klachten, heb ik erg veel spijt.
zondag 29 maart 2009 om 17:53
Ik heb de ingreep een jaar geleden laten doen in Belgie, gewoon in een ziekenhuis bij een plastisch chirurg maar tegen een gunstiger tarief dan in Nederland.
In Nederlandse ziekenhuizen vragen ze ongeveer 1200 euro ik was nu 750 euro kwijt en echt het is het beste geld dat ik ooit aan mezelf besteed heb!
ook krijg ik nog een gedeelte dit jaar van de belastingdienst vergoed!
dus voor zo'n 500 euro kijk ik weer fris de wereld in!
nu woon ik vlakbij de belgische grens en weet niet of dat bij jou het geval is natuurlijk.........
In Nederlandse ziekenhuizen vragen ze ongeveer 1200 euro ik was nu 750 euro kwijt en echt het is het beste geld dat ik ooit aan mezelf besteed heb!
ook krijg ik nog een gedeelte dit jaar van de belastingdienst vergoed!
dus voor zo'n 500 euro kijk ik weer fris de wereld in!
nu woon ik vlakbij de belgische grens en weet niet of dat bij jou het geval is natuurlijk.........
zondag 29 maart 2009 om 17:55
ps werk zelf bij een zorgverzekaar en je krijgt het niet meer vergoed paar jaar geleden nog wel dus ik was helaas te laat..........
alleen in hele extreme gevallen maar dan moeten je oogleden dus echt aan de zijkant helemaal overhangen wordt het vergoed je moet dan foto's opsturen en een verklaring van een arts.
alleen in hele extreme gevallen maar dan moeten je oogleden dus echt aan de zijkant helemaal overhangen wordt het vergoed je moet dan foto's opsturen en een verklaring van een arts.
maandag 30 maart 2009 om 00:03
het blijft altijd een risico. Maar ik zie niet op tegen de ingreep zelf. Ik laat het onder lokale verdoving doen. Lijkt me prima. Het is maar huid wat er weggesneden wordt, en huid lijkt me prima te verdoven. Het resultaat ... dat is natuurlijk afwachten. Maar overhangende oogleden... ook niet mooi.
maandag 30 maart 2009 om 10:18
Tuurlijk ben ook ik een beetje bang voor complicaties,indd kunnen de ogen ongelijk worden,kan je last hebben van de littekens,kan het zijn dat je je ogen niet meer goed kan sluiten,en kan het dus gebeuren dat je extra kosten hebt,om de boel weer op orde te krijgen(mits mogelijk)
Maar toch wil ik het risic nemen,geen enkele ingreep is zonder risico,zo ook geen enkel medicijn.
Ik las in een cosmetich magazine,je zou 3 weken voor de ok geen koffie drinken alcohol en thee,ook roken is natuurlijk slecht,doe je dit is de kans groot dat je heel snel weer heelt met weinig zwelling en blauw worden.,ook en lympfedraingage zo spoedig mogelijk na de ingreep zou helpen,en natuurlijk koellen kloellen en nog eens koellen.
De reden dat ik het voornamelijk ga doen is vanwege mijn vermoeide ogen,ik zie er altijd moe uit,en s avonds zijn mijn ogen zo zwaar dat ik geen lenzen meer inkan,sja kun je de bril opzetten,maar ook die verdraag ik haast niet,en mijn neus gaat er altijd van stuk.
Maar toch wil ik het risic nemen,geen enkele ingreep is zonder risico,zo ook geen enkel medicijn.
Ik las in een cosmetich magazine,je zou 3 weken voor de ok geen koffie drinken alcohol en thee,ook roken is natuurlijk slecht,doe je dit is de kans groot dat je heel snel weer heelt met weinig zwelling en blauw worden.,ook en lympfedraingage zo spoedig mogelijk na de ingreep zou helpen,en natuurlijk koellen kloellen en nog eens koellen.
De reden dat ik het voornamelijk ga doen is vanwege mijn vermoeide ogen,ik zie er altijd moe uit,en s avonds zijn mijn ogen zo zwaar dat ik geen lenzen meer inkan,sja kun je de bril opzetten,maar ook die verdraag ik haast niet,en mijn neus gaat er altijd van stuk.
maandag 30 maart 2009 om 13:23
Bij ons zit het ook in de familie, van vaderskant. Een zus van mij heeft het ook. Zij heeft het drie jaar geleden laten liften en het is heel mooi geworden. Ze heeft het alleen bij een plastisch chirurg laten doen die een ruimte huurde op de Nieuwezijds Voorburgwal. Ze is heel tevreden met het resultaat, maar die goede man is helaas met pensioen. Mijn broer en andere zus hebben de ogen van moederskant. Kiko, in welk ziekenhuis laat je je ogen liften?? Ik lees inderdaad bedragen van 1200 euro en ik vind dat ook een beetje te. Ik ben trouwens ook bang dat mijn ogen ongelijk worden of voor andere complicaties.