Mode & Beauty alle pijlers

Oogwitdruppels uit Amerika?

21-12-2010 16:14 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een korte nacht (en die zijn er met een nachtbrakend kindje) is de vermoeidheid altijd aan me af te lezen doordat mijn ogen erg rood zijn. Het oogwit dan. Nu heb ik wel eens gehoord van mensen die speciale oogdruppels in de VS kopen die dit probleem verhelpen. Gewoon verkrijgbaar in de drogisterij aldaar, maar nog niet in Nederland. Ik meen dat er stewardessen zijn die de druppels op bestelling meenemen voor vrienden en familie. Nu heb ik geen vliegende vrienden dus dacht erover om gewoon online wat te bestellen. Maar dan de hamvraag: hoe heet dat spul? En zijn er hier mensen met ervaring met zulke oogdruppels?

Is hier in de UK gewoon te koop.

En de onderstaande koop ik in Amerika

Volgens mij zijn die oogdruppels niet zonder gevaar, althans dat herinner ik mij. Vandaar dat ze hier in Nederland niet te koop zijn. Misschien was schijfjes komkommer op je ogen leggen? Ik zou niet mijn ogen gaan verpesten, omdat je er vermoeid uit kom te zien met een kind. Dat hoort er nou eenmaal bij, helaas.
Ik weet niet hoe het heet, maar mijn collega gebruikt het iedere dag zonder problemen.
Ik heb het ook weleens gebruikt, maar geen idee hoe het heet.
Ik heb er nooit last van gehad, maar ik gebruik het niet dagelijks.

Alleen tijdens het vliegen, of als ik echt een slechte nacht heb gehad (ik heb geen kinderen )
Ik meende me te herinneren dat er ooit een topic over is geweest?
Tsja, er is hier zoveel niet te koop wat je elders in de wereld zonder probleem kunt kopen. Omgekeerd kun je je hier sufblowen zonder dat er een haan naar kraait. Ook niet zo gezond. Ik denk dat je gewoon je verstand moet gebruiken bij dit soort middeltjes.
topic

en bijna of helemaal hetzelfde
Dikke blauwe oogschaduw gebruiken? Blauw maakt wit, witter.....
quote:Juf_achterbak schreef op 21 december 2010 @ 16:23:

Volgens mij zijn die oogdruppels niet zonder gevaar, althans dat herinner ik mij. Vandaar dat ze hier in Nederland niet te koop zijn. Misschien was schijfjes komkommer op je ogen leggen? Ik zou niet mijn ogen gaan verpesten, omdat je er vermoeid uit kom te zien met een kind. Dat hoort er nou eenmaal bij, helaas.Nou, het vreemde is dat de FDA (Food and Drug Administration) in Amerika op veel gebieden juist veel strenger is dan de Europese normen. En na 4 jaar met rode ogen wil ik mijn eigen stralende zelf wel weer eens terug zien, haha. Hoeft echt niet zo uberwit als modellen in commercials, maar het zou fijn zijn als er niet meer dagelijks aan me gevraagd wordt of ik slecht geslapen heb (ehm, ja dus) of dat ik net gehuild heb (oke, soms haha, maar ook dat hoeft dan niet de hele wereld te weten).
Is dit niks? Van A. Vogel
quote:Juf_achterbak schreef op 21 december 2010 @ 16:30:

Dikke blauwe oogschaduw gebruiken? Blauw maakt wit, witter.....

Blauwe oogschaduw maakt rode ogen juist roder. Als er alleen wit is, dan heb je gelijk.

TO, is een tripje naar de HA niet een optie om eens te kijken wat er nou aan de hand is en of er iets aan te doen is zonder naar dit soort middelen te grijpen?
Deze pagina verwijst naar dit product
quote:Zwuppeliennn schreef op 21 december 2010 @ 16:34:

[...]

Blauwe oogschaduw maakt rode ogen juist roder. Als er alleen wit is, dan heb je gelijk.

TO, is een tripje naar de HA niet een optie om eens te kijken wat er nou aan de hand is en of er iets aan te doen is zonder naar dit soort middelen te grijpen?Tja, maar de oorzaak is gewoon duidelijk: gebroken nachten. Doe ik weinig aan helaas (of heeft iemand DE tip voor een slaapwandelende kleuter?). Maar je hebt van die momenten dat je er wat frisser uit wil zien an dat je je wellicht voelt. Ik denk aan een leuke date of een sollicitatie. Is niet voor structureel gebruik wat mij betreft.
quote:Rozigst schreef op 21 december 2010 @ 16:33:

Is dit niks? Van A. VogelOh, dat zal ik eens gaan bekijken, was nieuw voor me. Thanx!
Ik las dat een potje Visine maar een maand aangebroken mag staan.

Dus of je zou het veel moeten gebruiken om het potje op te maken, of je moet nog bijna volle potjes weggooien denk ik?
Ik vind die dingen ook maar via Google hoor. Ken het product dus verder niet, gebruik ook niet soortgelijke producten. Heb geen idee dus.
quote:fiefje01 schreef op 21 december 2010 @ 16:32:

[...]

Nou, het vreemde is dat de FDA (Food and Drug Administration) in Amerika op veel gebieden juist veel strenger is dan de Europese normen.

Het verbaasd mij eigenlijk niet zo veel. Qua cosmetica zijn de Europese normen juist veel strenger. Europa heeft iets van 450 producten op de verboden lijst staan, en Amerika maar iets van 50. Ik weet niet hoe dat met andere producten zit.

Ik moest wel gelijk hier aan denken.
quote:Zwuppeliennn schreef op 21 december 2010 @ 16:34:

[...]

TO, is een tripje naar de HA niet een optie om eens te kijken wat er nou aan de hand is en of er iets aan te doen is zonder naar dit soort middelen te grijpen?Ja, je hebt gelijk!
''Vraag

Ik krijg van het blowen altijd rode ogen. Ik las dat daar eem niddel tegen is. Kan je mij daar wat meer over vertellen? Wat het is, wat kost het, is het schadelijk enz

Antwoord

Beste vragensteller,

In de smartshop/growshop wordt een middel verkocht als "open your eyes" (f.15,-) en Visine (blauw flesje). Open your eyes en visine blauw zijn een wat zoute vloeistof met kruiden als ogentroost en Blauwe Bosbes. Deze middelen zijn toegestaan bij de Warenwet. In de VS wordt ook rode Visine verkocht. Dit preparaat bevat een druppel zoutzuur en is bij frequent gebruik zeer irriterend voor de ogen. Alhoewel Visine in het rode flesje in Nederland verboden is, wordt het soms toch wel eens verkocht.

Vriendelijke groet,Martin Sijes''

Dit vond ik hier
quote:Rozigst schreef op 21 december 2010 @ 16:42:

''Vraag

Ik krijg van het blowen altijd rode ogen. Ik las dat daar eem niddel tegen is. Kan je mij daar wat meer over vertellen? Wat het is, wat kost het, is het schadelijk enz

Antwoord

Beste vragensteller,

In de smartshop/growshop wordt een middel verkocht als "open your eyes" (f.15,-) en Visine (blauw flesje). Open your eyes en visine blauw zijn een wat zoute vloeistof met kruiden als ogentroost en Blauwe Bosbes. Deze middelen zijn toegestaan bij de Warenwet. In de VS wordt ook rode Visine verkocht. Dit preparaat bevat een druppel zoutzuur en is bij frequent gebruik zeer irriterend voor de ogen. Alhoewel Visine in het rode flesje in Nederland verboden is, wordt het soms toch wel eens verkocht.

Vriendelijke groet,Martin Sijes''

Dit vond ik hierBriljant gevonden.... daar zou ik nou nooit hebben gezocht, haha :-)
Droge/Rode ogen

Optrex wash en tears, Refresh Tears, Tears Naturale II, Systane en Murine tears kunnen zonder problemen worden gebruikt tijdens de zwangerschap en borstvoeding.

Voor rode ogen kunt u Visine, Murine plus, Optrex medicated en Clear eyes gebruiken na overleg met uw huisarts. Vergeet niet om na het gebruik van deze oogdruppels de traanbuisjes van uw ogen voor 3 minuten dicht te drukken met uw vingers.

link. Gaat over Zwangerschap, maar vond het via Google
quote:fiefje01 schreef op 21 december 2010 @ 16:38:

[...]

Tja, maar de oorzaak is gewoon duidelijk: gebroken nachten. Doe ik weinig aan helaas (of heeft iemand DE tip voor een slaapwandelende kleuter?). Maar je hebt van die momenten dat je er wat frisser uit wil zien an dat je je wellicht voelt. Ik denk aan een leuke date of een sollicitatie. Is niet voor structureel gebruik wat mij betreft.

Een niet gestabiliseerd waterbed? Daar kom je niet zo snel uit!

Maar of ze dat ook voor 4 jarige kleuters hebben...
Ik heb die druppels vroeger gebruikt en waren hier ook gewoon te koop, maar het is zeer slecht voor de ogen, vandaar de verkoop is gestopt, het verslechterd het zicht op den lange duur, dus weet waar je aan begint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven