Oogwitdruppels uit Amerika?
dinsdag 21 december 2010 om 16:14
Na een korte nacht (en die zijn er met een nachtbrakend kindje) is de vermoeidheid altijd aan me af te lezen doordat mijn ogen erg rood zijn. Het oogwit dan. Nu heb ik wel eens gehoord van mensen die speciale oogdruppels in de VS kopen die dit probleem verhelpen. Gewoon verkrijgbaar in de drogisterij aldaar, maar nog niet in Nederland. Ik meen dat er stewardessen zijn die de druppels op bestelling meenemen voor vrienden en familie. Nu heb ik geen vliegende vrienden dus dacht erover om gewoon online wat te bestellen. Maar dan de hamvraag: hoe heet dat spul? En zijn er hier mensen met ervaring met zulke oogdruppels?
dinsdag 21 december 2010 om 17:25
Een tip van een hoogleraar in academisch ziekenhuis waar ik ooit secretaresse was:
een flesje neusdruppels met pipetje kopen. Die eenmalig gebruiken voor je ogen en dan weggooien (of voor je neus verder gebruik als je verkouden bent). Et voila...ogen wit. Hij zei dat het niet helemaal zonder gevaar is, daarom niet vaak doen. Maar in geval van nood kan het een keertje. Oogmedicatie worden onder strengere hygienische omstandigheden gemaakt. Vandaar dat het absoluut een gloednieuw flesje moet zijn. Niet 1 keer opengweest voordat je een drupje in je ogen doet.
Dit is alles wat ik er van weet. Maar hij en zijn collega's zweerden erbij. Vooral handig als je 's nachts hebt moeten doorwerken en de volgende dag geef je een presentatie. Zie je er toch fris uit
.
een flesje neusdruppels met pipetje kopen. Die eenmalig gebruiken voor je ogen en dan weggooien (of voor je neus verder gebruik als je verkouden bent). Et voila...ogen wit. Hij zei dat het niet helemaal zonder gevaar is, daarom niet vaak doen. Maar in geval van nood kan het een keertje. Oogmedicatie worden onder strengere hygienische omstandigheden gemaakt. Vandaar dat het absoluut een gloednieuw flesje moet zijn. Niet 1 keer opengweest voordat je een drupje in je ogen doet.
Dit is alles wat ik er van weet. Maar hij en zijn collega's zweerden erbij. Vooral handig als je 's nachts hebt moeten doorwerken en de volgende dag geef je een presentatie. Zie je er toch fris uit
dinsdag 21 december 2010 om 18:45
dinsdag 21 december 2010 om 18:50
dinsdag 21 december 2010 om 22:57
Dit spul is wel slecht voor je ogen, namelijk voor de haarvaten in de ogen die hierdoor permanent kunnen beschadigen. Het effect van die druppels is mooi, maar duurt maar een paar uur. Ik zou niet met gezonde ogen gaan lopen klooien. Dan maar moe eruit zien. Gaat ook wel weer over.
Roodheid zit ook vaak in de huid om de ogen heen.Dan doet een concealertje al veel. Eventueel kleur je de binnenste randjes van de oogleden wit met een potlood.
Roodheid zit ook vaak in de huid om de ogen heen.Dan doet een concealertje al veel. Eventueel kleur je de binnenste randjes van de oogleden wit met een potlood.
woensdag 22 december 2010 om 07:51
Ik geloof dat ik een keer gereageerd heb op het vorige topic wat hier al genoemd is. Het is slecht voor de bloedvaten in je ogen. Je raakt er soort van verslaafd aan want na gebruik kunnen (vaak) de bloedvaten weer uitzetten en krijg je weer rode ogen. Dan heb je nogal snel de neiging om weer te druppelen. Hoefde je eerst nog maar een keer per dag te druppelen, na een tijd merk je dat je om de 4 uur druppelt.
Ik heb het een tijdje in de VS gebruikt en ook daar waarschuwde men mij hiervoor.
Die tip met de neusdruppels; kun je dan niet beter neusspray kopen en dat in je oog spuiten. Niet dat dat me erg prettig lijkt maar dan hoef je niet perse meteen een nieuw flesje voor ooggebruik weg te gooien. Of je zou de pipet niet met je oog in aanraking moeten laten kopen. Gewoon op de gok zo'n druppel boven je ogen erin laten vallen.
Ik ken een dierenarts die oogdruppels bedoelt om de ogen tijdens een operatie te verdoven gebruikte bij haar baby om oorpijn tijdens het vliegen tegen te gaan. Die verdoofden dan de trommelvliezen en omgeving tijdelijk. Net voor het opstijgen en dalen drupelde ze dan de oren in.
Ik heb het een tijdje in de VS gebruikt en ook daar waarschuwde men mij hiervoor.
Die tip met de neusdruppels; kun je dan niet beter neusspray kopen en dat in je oog spuiten. Niet dat dat me erg prettig lijkt maar dan hoef je niet perse meteen een nieuw flesje voor ooggebruik weg te gooien. Of je zou de pipet niet met je oog in aanraking moeten laten kopen. Gewoon op de gok zo'n druppel boven je ogen erin laten vallen.
Ik ken een dierenarts die oogdruppels bedoelt om de ogen tijdens een operatie te verdoven gebruikte bij haar baby om oorpijn tijdens het vliegen tegen te gaan. Die verdoofden dan de trommelvliezen en omgeving tijdelijk. Net voor het opstijgen en dalen drupelde ze dan de oren in.
Poep, wie heeft jou gescheten?
woensdag 22 december 2010 om 08:03
(Waar stewardessen al niet goed voor zijn... Uggs, Impalabiefstuk, Visine... Toch maar 's wat flesjes meenemen en verpatsen op Marktplaats )quote:fiefje01 schreef op 21 december 2010 @ 16:38:
Tja, maar de oorzaak is gewoon duidelijk: gebroken nachten. Doe ik weinig aan helaas (of heeft iemand DE tip voor een slaapwandelende kleuter?)
Een vriendin van me heeft er ook last van gehad. Zij is met haar zoontje naar een natuurgenezer geweest. Die werkt dus met tabletjes op kruidenbasis. Ze kreeg 5 tabletjes mee, hij heeft er 3 tabletjes geslikt (in 1 week) en toen was het over en kon ze eindelijk weer normale nachten slapen
(Dit soort berichten doen mij nog meer huiveren voor het ouderschap. Ik lees zo vaak berichten op het forum waardoor ik steeds meer neig naar 'nee, liever niet'. Het is het me niet waard.)
Tja, maar de oorzaak is gewoon duidelijk: gebroken nachten. Doe ik weinig aan helaas (of heeft iemand DE tip voor een slaapwandelende kleuter?)
Een vriendin van me heeft er ook last van gehad. Zij is met haar zoontje naar een natuurgenezer geweest. Die werkt dus met tabletjes op kruidenbasis. Ze kreeg 5 tabletjes mee, hij heeft er 3 tabletjes geslikt (in 1 week) en toen was het over en kon ze eindelijk weer normale nachten slapen
(Dit soort berichten doen mij nog meer huiveren voor het ouderschap. Ik lees zo vaak berichten op het forum waardoor ik steeds meer neig naar 'nee, liever niet'. Het is het me niet waard.)
woensdag 22 december 2010 om 08:05
quote:Lizzl schreef op 22 december 2010 @ 08:03:
[...]
(Dit soort berichten doen mij nog meer huiveren voor het ouderschap. Ik lees zo vaak berichten op het forum waardoor ik steeds meer neig naar 'nee, liever niet'. Het is het me niet waard.)Hoezo? Als het met een makkelijk pilletje opgelost kan worden
[...]
(Dit soort berichten doen mij nog meer huiveren voor het ouderschap. Ik lees zo vaak berichten op het forum waardoor ik steeds meer neig naar 'nee, liever niet'. Het is het me niet waard.)Hoezo? Als het met een makkelijk pilletje opgelost kan worden
Poep, wie heeft jou gescheten?
woensdag 22 december 2010 om 08:07
quote:louise1 schreef op 22 december 2010 @ 08:05:
[...]
Hoezo? Als het met een makkelijk pilletje opgelost kan worden
En dan de rest nog: tandjes krijgen, buikkrampjes, de kerstboom aan het plafond spijkeren, overal aan zitten, grenzen opzoeken...
Ik denk dat valium het beste zou zijn, maar dat valt dan weer onder kindermishandeling
[...]
Hoezo? Als het met een makkelijk pilletje opgelost kan worden
En dan de rest nog: tandjes krijgen, buikkrampjes, de kerstboom aan het plafond spijkeren, overal aan zitten, grenzen opzoeken...
Ik denk dat valium het beste zou zijn, maar dat valt dan weer onder kindermishandeling
woensdag 22 december 2010 om 10:40
Ik gebruik al een jaar of 7 Visine, de rode tegen rode ogen na avondje doorzakken of huilen en de witte tegen rode ogen tgv allergie. Gemiddeld gebruik ik het 1 tot maximaal 3 x per week en mijn ogen zijn prima (ben lensdrager en laat dus iedere 6 maanden mijn ogen controleren).
En ik merk niet dat mijn ogen sneller rood worden. Wel na gebruik van de rode visine het eerste uur wat gevoeliger voor fel zonlicht....
Ik zou niet zonder Visine in mijn badkamerkastje willen......
En ik merk niet dat mijn ogen sneller rood worden. Wel na gebruik van de rode visine het eerste uur wat gevoeliger voor fel zonlicht....
Ik zou niet zonder Visine in mijn badkamerkastje willen......
donderdag 23 december 2010 om 17:17
Visine werkt erg goed! Ik gebruik het uiteraard niet iedere dag, maar na een slechte nacht of als er toevallig wat shampoo in mijn ogen is gekomen en ik vampier-ogen heb, is het een supermiddel. Ik heb het op vakantie in de VS gekocht en als het op is, vraag ik een reizende collega een nieuw flesje voor me mee te nemen. Nooit klachten gehad, dus bij niet-dagelijks gebruik is er geen enkel probleem.
donderdag 23 december 2010 om 21:05
hier in belgie kan je in de apotheek minaves kope,
dat zijn oogdruppels voor vermoeide en geiriteerde ogen,
ze make direct je oog terug wit, en zijn helemaal onschadelijk en zelfs verzachtend voor je oog, dus NIET schadelijk
kost nog geen 5 euro en werkt en is vele beter als alle middeltjes hierbove denk k
x
ze make direct je oog terug wit, en zijn helemaal onschadelijk en zelfs verzachtend voor je oog, dus NIET schadelijk
kost nog geen 5 euro en werkt en is vele beter als alle middeltjes hierbove denk k
x
dinsdag 4 januari 2011 om 11:56
quote:paddestoeleke schreef op 23 december 2010 @ 21:05:
x
Toegenomen vraag naar MINHAVEZ oogdruppels bij jongeren
Er bereiken ons steeds meer meldingen van een toegenomen vraag naar Minhavez oogdruppels bij jongeren.
Deze oogdruppels bevatten nafazoline, een decongestionnerend middel dat aangewezen is voor de symptomatische behandeling van irritaties van het oogbindvlies. Naar wij vernemen wordt de specialiteit omwille van die eigenschap aangewend om de oculaire tekenen die cannabisgebruik kunnen verraden te camoufleren, nl. oogirritatie en conjunctivale hyperemie ("bloeddoorlopen ogen").
Minhavez is vrij verkrijgbaar in de apotheek en daarom wijzen wij er de collega's op dat nafazoline de oogdruk kan doen toenemen en dus gecontra-indiceerd is bij gesloten-hoek glaucoom.
Tenslotte kan verlengd gebruik ook aanleiding geven tot rode ogen (reactieve hyperemie), wat het overmatig en langdurig gebruik nog kan doen toenemen.
bron: telenet.be
Eeeuhh, niet schadelijk?
x
Er bereiken ons steeds meer meldingen van een toegenomen vraag naar Minhavez oogdruppels bij jongeren.
Deze oogdruppels bevatten nafazoline, een decongestionnerend middel dat aangewezen is voor de symptomatische behandeling van irritaties van het oogbindvlies. Naar wij vernemen wordt de specialiteit omwille van die eigenschap aangewend om de oculaire tekenen die cannabisgebruik kunnen verraden te camoufleren, nl. oogirritatie en conjunctivale hyperemie ("bloeddoorlopen ogen").
Minhavez is vrij verkrijgbaar in de apotheek en daarom wijzen wij er de collega's op dat nafazoline de oogdruk kan doen toenemen en dus gecontra-indiceerd is bij gesloten-hoek glaucoom.
Tenslotte kan verlengd gebruik ook aanleiding geven tot rode ogen (reactieve hyperemie), wat het overmatig en langdurig gebruik nog kan doen toenemen.
Eeeuhh, niet schadelijk?
dinsdag 4 januari 2011 om 12:56
Lieve hemel, je hebt maar 1 paar ogen; wees daar zuinig op. Laat je niet allerlei commerciele troep aansmeren die alleen symptoombestrijding zijn. Dan maar een paar maanden wat vermoeider overkomen bij anderen. Je weet wat de oorzaak is; kijk of je daar dus wat aan kan doen. Bijv. afspreken dat de een de hele nacht mag doorslapen en de volgende nacht de ander.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
maandag 10 januari 2011 om 20:48
quote:La vie schreef op 04 januari 2011 @ 11:56:
[...]
Eeeuhh, niet schadelijk?
ja wtf kdenk da ge beter da pakt dan die fucking oogdruppels die hier zelfs verbode zijn :')
haha wel grappig
[...]
Eeeuhh, niet schadelijk?
ja wtf kdenk da ge beter da pakt dan die fucking oogdruppels die hier zelfs verbode zijn :')
haha wel grappig