Mode & Beauty alle pijlers

outdoorlaarzen

12-10-2021 11:34 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar goede halfhoge outdoorlaarzen, maar ik ken maar een paar merken en ik merk dat ik niet genoeg vinden kan. Iemand een tip qua merken om eens op te zoeken?

Ik zoek:
- halfhoge laarzen of met brede of verstelbare schacht
- waterdicht en ademend of leer dat ik kan invetten
- warme voering, maar niet zweterig (schapenvacht mag, maar niet te dik, wil het ook in de lente en herfst kunnen dragen zonder zweten)
- bruin, cognac, of bordeaux van kleur
- antislip- of profielzool
- max 200 euro

Alvast bedankt!!
goog ook eens op zeillaarzen. Die heb je ook in allerlei maten en modellen. Zitten goed en kunnen ook tegen een stootje
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
12-10-2021 11:41
goog ook eens op zeillaarzen. Die heb je ook in allerlei maten en modellen. Zitten goed en kunnen ook tegen een stootje
Super, nog nooit van gehoord, ik ga kijken! Dankjewel :)
Afbeelding

Ik heb deze Upsigo van Epplejeck van 100 euro. Leer, waterdicht, lekker warm (niet wollig, ik weet niet precies wat het is maar het houdt mijn pootjes wel warm), goede zool. Ik draag ze op stal, loop door de meest epische blubber en dat gaat hartstikke goed.

Deze zijn hoog maar de site heeft ook halfhoge:
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... orlaarzen/
Hoe outdoorsig wil je het hebben? Ik draag in de winter graag Blundstones en Redbacks met wollen sokken. Als het echt niet te harden is doe ik mijn hoge Panama Jack laarzen aan. Die zijn gevoerd met nepbont.
Ugli schreef:
12-10-2021 11:54
Hee gek, ik had een blije post eronder geschreven, met dank en dat ik wat leuks zie dus dat het een fijne tip is :)
paterpen wijzigde dit bericht op 12-10-2021 12:05
48.74% gewijzigd
Lady_Day schreef:
12-10-2021 11:58
Hoe outdoorsig wil je het hebben? Ik draag in de winter graag Blundstones en Redbacks met wollen sokken. Als het echt niet te harden is doe ik mijn hoge Panama Jack laarzen aan. Die zijn gevoerd met nepbont.
Echt wel behoorlijk outdoorsig ;-) . Hele dag door de blubber en vochtig gras en dan geen koude tenen, zoiets :sun:
PaterPen schreef:
12-10-2021 12:05
Echt wel behoorlijk outdoorsig ;-) . Hele dag door de blubber en vochtig gras en dan geen koude tenen, zoiets :sun:
Dunlop Blizzard.
Dubarry
Ilse Jacobsen. Ik draag ze veel.
Ariat windemere
Echt heel fijn. Zijn ook nog soort elegant
where ever you go, go with your heart
Wat een goede tips allemaal, heel erg bedankt! Ik heb ondertussen drie of vier mogelijkheden staan, eens kijken of ik ze toevallig kan passen in mijn woonplaats.
Dubarry of Sorel al eens naar gekeken?
Ik draag mijn Sorels in de sneeuw en de Dubarrys naar het strand. Maar het allerliefste bij koud en nat weer draag ik mijn leren wandelschoenen van Lowa.
Ik merkte dat toen ik veel op mijn dubarry laarzen liep dit niet goed was voor mijn voeten dus ben overgestapt op wandelschoenen van goretex. Wat een verademing. Ik heb het merk meindl

Misschien niet wat je zoekt maar dacht geef het als tip mee. :)
De ANWB heeft ook meerdere modellen en soorten.
beau30 schreef:
12-10-2021 13:26
Ik merkte dat toen ik veel op mijn dubarry laarzen liep dit niet goed was voor mijn voeten dus ben overgestapt op wandelschoenen van goretex. Wat een verademing. Ik heb het merk meindl

Misschien niet wat je zoekt maar dacht geef het als tip mee. :)
Ik droeg vroeger ook vaak Meindls, dus daar zal ik zeker naar kijken!
groenebroek schreef:
12-10-2021 13:30
De ANWB heeft ook meerdere modellen en soorten.
Klopt, zag er best wat bij zitten, maar wilde me niet beperken tot Human Nature, die ik daar veel zie. Maar zeker een optie :)
Ik heb sinds vorig jaar een paar van Travelin, model Broadford.

Afbeelding

Zit een goede voering van neopreen in die bij mij niet zweet. Dankzij de rits kom ik er goed in met mijn dikke kuiten. Iets wat ik bij bijvoorbeeld Dubarry mis, daar kom ik niet in. De rits is waterdicht vanwege een dubbele voering binnenin. Ook de zool is prettig, goed profiel. Ik banjer er mee door sloten en plassen, modderige bospaden en weilanden. Heerlijke laarzen! Op de site van travelin zelf staan ze voor €249,95 geloof ik. Maar ik heb ze voor €90,- bij bol.com gekocht ergens.
Outdoorlaarzen bij Agradi.nl. Hebben nu ook 20 % kroting vlgs mij.

Het zelf er een paar laarzen van. Bevallen me erg goed.
Daarvoor had ik de outdoorlaarzen van de ANWB . Maar vind deze wat kwaliteit betreft beter en mooiere uitstraling.
Zoo laarzen, in verschillende hoogtes, kleuren met en zonder wolletje te krijgen
Collega's zijn er erg enthousiast over , vanwege extreem brede voeten zou ik ze tzt graag live willen testen
kijk ook eens bij een Welkoop in je buurt
https://www.panamajack.nl/dames/schoeis ... velling-b2

Ik heb deze na een tip op het forum en ben er zo blij mee . Lopen heerlijk en super warm .
Bever heeft ook veel wandelschoenen, ik ben daar geslaagd.
Skawa schreef:
12-10-2021 12:53
Ariat windemere
Echt heel fijn. Zijn ook nog soort elegant
Ik heb NET mijn Ariat H2O binnen. Helemaal waterdicht. Officieel zijn het perfecte schoenen om een paardenstal mee uit te mesten, maar ik gebruik ze voor het werk in ons natuurgebied. Heerlijk voetbed met foam. en Stront... ehm blubber proof. Tuinslang erover en klaar. Mensen gebruiken ze ook voor lange wandelingen en ik heb ze net even geprobeerd en daar kan ik me ook alles bij voorstellen. Je hebt ze met een rits, ik heb die met veters omdat ik zelf graag wil weten hoe strak of los ze moeten. Maar Ariat is echt een enorme aanrader. Voor grof werk als diep riet uitspitten in de blubber tot en met wandelingen en ze zien er nog leuk uit ook..... En gewoon lekker warm.

Dus Skawa, ik was al lang zoekend naar iets. Had ik ze zelf niet gevonden had ik ze nu via jou gevonden!
Buzzie Bee,
Ja ik heb dan zonder rits. Ik heb flink dikke benen maar pas ze goed. En ik maak er ook boswandelingen op, gebruik ze ook op de paardenwei en om te rijden. Zomers en winters. Heb ze nu al twee jaar dagelijks aan:)
where ever you go, go with your heart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven