Mode & Beauty alle pijlers

Outfit bruiloft

17-03-2011 11:54 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben uitenodigd voor een bruiloft binnenkort. De dresscode is cocktail, met het verzoek iets roze aan te doen. Nu heb ik helemaal niets in die kleur, en zit er momenteel financieel ook niet zo ruim bij dat ik een hele nieuwe outfit aan wil schaffen.

Kan een zwarte outfit met roze accesoires? Ik heb namelijk nog wel een hele mooie zwarte cocktailjurk hangen die ik bijna nooit aan heb. Of is zwart not-done op een bruiloft?

En daarbij, hoeveel moet je geven aan het echtpaar? Cadeautip is geld. Ik weet dat het op een bruiloft heel normaal gevonden wordt om 50 euro ofzo te geven, maar ik vind dat eigenlijk echt te veel. Kan 25 ook of sta ik daarmee een beetje voor schut? Het echtpaar staat wel vrij ver van me af, geen directe familie/vrienden ofzo.
Ja, je kan een mooie zwarte jurk aan met leuke rose accesoires. Als je je best doet, is het toch prima? en het lijkt me heel veel mooier dan een rose cocktailjurk (voor sommigen....)....

Ik vind Euro 50 veel geld voor iemand die je niet na staat. Als je alleen naar het feest mag komen kan je in mijn ogen volstaan met Euro 15 tot maximaal Euro 25.
Volg je hart. Dat klopt.
Ben je daggast? Of ga je alleen naar de receptie/ het feest?

Met name bij dat laatste zou ik voor een paar goede roze assecoires gaan (dus niet 1 dunne ketting, maar een grote broche o.i.d + oorbellen + armband).

Je moet geven wat je kunt missen. 25 euro lijkt mij een heel mooi kado.
Kun je niks rozeachtigs lenen? Als zo duidelijk om roze gevraagd wordt, zou ik het wel doen.

Sta je straks als enige in je zwarte jurk tussen allemaal pasteltintjes op de trouwfoto's.
Als ik zou trouwen zou ik al blij zijn als mijn vrienden aanwezig zouden zijn

En als het geen directe familie of vrienden zijn ( mag ik zo vrij zijn om te vragen wat het dan wel zijn want ik heb nooit een bruiloft van iets anders dan vrienden of familie) zou ik ook geen 50¤ geven, maar hangt ook weer af van wat er gedaan wordt.

Ben je uitgenodigd om mee te eten in een mooi kasteel, tja dan is voor een stel ( neem aan dat je met zn tweeen gaat?) 50¤ weer niet zoveel.

Blijft lastig, maar omdat het eigenlijk niets van je is zou ik een stuk minder moeilijk doen dan bij vrienden of familie.
Zelf zou ik mij best ongemakkelijk voelen als alle vrouwen om mij heen in het roze zouden zijn en ik zou de enige zijn met een zwart jurkje. Nu vind ik roze zelf best een leuke kleur en zou zo'n jurkje ook na de bruiloft nog wel dragen. Maar als het bruidspaar mij zou verplichten in het groen te komen of zo dan liet ik deze bruiloft mooi aan mij voorbijgaan.

Ik vind het belachelijk dat je door het aanstaande bruidspaar zo'n strenge dresscode wordt opgedrongen. Zonder die dresscode zou een mooi zwart jurkje opgeleukt met fleurige accesoires prima kunnen.

Ik weet niet of je ook een aantal van de andere bruiloftsgasten kent, dan zou ik informeren of zij geheel in het roze gaan of niet.

Als je alleen 's avonds gaat dan vind ik ¤ 25,00 meer dan genoeg.

Je hoeft toch niet hun feest te betalen. Bovendien jagen ze je al onnodig op kosten door die rare roze verplichting.

¤ 50,00 zou ik doen als je als stel komt en de hele dag bent uitgenodigd.
Zorg er wel voor dat je jurk goed aangekleed wordt met die roze accesoires en het dus niet te zwart wordt. Dat vind ik niet zo mooi voor een bruiloft en is toch wat minder feestelijk. Maar met de juiste aankleding kan het prima.

Qua geld, tja lastig. Ik vind 25 euro wel een mooi bedrag dan. Wij doen voor directe familie en goede vrienden 100 euro en voor iets minder directe mensen 50. Maar dat is dan wel voor 2 personen. 25 Kan in mijn ogen dan dus prima als je alleen komt. Daggast of alleen feest vind ik geen reden om minder te geven. Ik ga zelf trouwen en ik weet dus hoe die keus is wie je als daggast vraagt en wie alleen voor het feest. Kan me dus goed voorstellen dat ook goede vrienden alleen voor het feest worden uitgenodigd. Wij doen dat ook, voornamelijk omdat je anders iedereen ook moet laten mee eten en dat werd ons gewoon veel te duur
quote:lilalinda schreef op 17 maart 2011 @ 12:03:

Kun je niks rozeachtigs lenen? Als zo duidelijk om roze gevraagd wordt, zou ik het wel doen.

Sta je straks als enige in je zwarte jurk tussen allemaal pasteltintjes op de trouwfoto's.

Hahaha dan hoef je jezelf niet te zoeken :-D

Nee je hebt wel gelijk, als iedereen in het roze loopt... maar goed de mannen toch niet hoop ik?

Trouwens, op de foto komen meestal alleen vrienden en familie, en dat was ze niet zei ze.
denk dat een zwart jurkje met een leuke roze ketting, bolero, sjaaltje of wat ook prima kan. 25 euro en een leuke kaart is wat mij betreft voldoende.
Er staat toch "iets roze" en niet een heel roze outfit? Dan zou ik dat cocktailjurkje lekker aantrekken met een mooie roze pashmina en roze schoentjes ofzo. Ondanks dat zwart eigenlijk not done is op een bruiloft.

Qua cadeau: wat je kunt missen en zelf redelijk vind. Ik vind een cadeau geen tegemoetkoming in de kosten die het bruidspaar maakt, dus als jij 10 euro redelijk vind, en je doet dat in een mooie kaart met een persoonlijke lieve tekst, dan is dat toch prima?
Ik vind niet dat ze van hun gasten kunnen verwachten speciaal hiervoor een roze cocktailjurk aan te schaffen, dus ik vind zwart met roze accessoires prima kunnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Ik zou gaan in een zwarte jurk met roze pumps. Roze is stom. Vindt de bruidegom dat trouwens ook leuk, ofheeft die nu al niets meer te zeggen?
Zwart is eigenlijk not-done op een bruiloft... Lastig hoor. Ik zou voor zo'n gelegenheid ook niks in de kast hebben hangen!
quote:sugarmiss schreef op 17 maart 2011 @ 12:04:

Als je alleen 's avonds gaat dan vind ik ¤ 25,00 meer dan genoeg.

Je hoeft toch niet hun feest te betalen. Bovendien jagen ze je al onnodig op kosten door die rare roze verplichting.

Dat laatste ben ik het idd wel mee eens. Je wordt door die dresscode ook op kosten gejaagd en dan zou je misschien als kado weer wat minder kunnen geven. Ik vind dresscodes altijd vreselijk en het is voor mij ook echt een reden om af te zeggen als het iets is waar ik me totaal niet in kan vinden.
Ik neem aan dat het bruidspaar je niet heeft uitgenodigd om je kaal te plukken, dus een roze accesoires en 25 euro lijkt me prima. Kun je trouwens geen roze jurk van iemand lenen? De kosten van accesoires kunnnen ook flink optelllen.
.
quote:_lente_ schreef op 17 maart 2011 @ 12:06:

[...]

Trouwens, op de foto komen meestal alleen vrienden en familie, en dat was ze niet zei ze.Huh? Je maakt toch ook foto's van het feest enzo neem ik aan. Er is meer dan een stijve reportage hoor. Bij ons wordt bv iedereen die binnenkomt gefotografeerd. Waarom? Dan heb ik iedereen die geweest is er iig op staan en ik denk dat ze het zelf ook wel leuk vinden, want je hebt neem ik aan toch je best gedaan op je outfit enzo. Ik zou het eerder raar vinden als al mijn collega's, oude bekenden, oud-collega's etc er niet op staan.
Hoeveel zou je eventueel uit willen geven aan roze accesoires?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
als je het aankunt is deze dan wel weer heul erg leuk!

click
quote:Flashy schreef op 17 maart 2011 @ 12:09:

Wij doen ook altijd tussen ¤50 en 100 euro inderdaad.

Grappig, wij trouwen ook binnenkort en hebben voor de daggasten een iets met roze dresscode.

( voor de avondgasten niet) ons feest is wel duur ¤30 per persoon omdat het met heel veel eten is, maar ik verwacht op zich niet dat mensen dat ook terug geven.( al is het mooi als mensen dat wel doen natuurlijk)

Meen je dat nou? Is dat waarom bruidsparen geld vragen, zodat ze weer een beetje uit de kosten komen van hun dure bruiloft?

Daar heb ik nou nog nooit bij stilgestaan. Dus iedere keer als ik m'n best deed om dan toch naar een mooi persoonlijk cadeau te zoeken, hadden ze liever een envelop gehad om weer uit de kosten te komen. Nou ja, m'n broek zakt af.
quote:borderwalk schreef op 17 maart 2011 @ 12:08:

Kun je trouwens geen roze jurk van iemand lenen? .

Ik vraag me af hoeveel mensen een roze jurk hebben hangen in hun kast.

Ik niet één. En van wat ik van mijn vriendinnen weet......... zij ook niet.
quote:_lente_ schreef op 17 maart 2011 @ 12:14:

als je het aankunt is deze dan wel weer heul erg leuk!

clickLeuk!
quote:Ivetje schreef op 17 maart 2011 @ 12:10:

[...]

Huh? Je maakt toch ook foto's van het feest enzo neem ik aan. Er is meer dan een stijve reportage hoor. Bij ons wordt bv iedereen die binnenkomt gefotografeerd. Waarom? Dan heb ik iedereen die geweest is er iig op staan en ik denk dat ze het zelf ook wel leuk vinden, want je hebt neem ik aan toch je best gedaan op je outfit enzo. Ik zou het eerder raar vinden als al mijn collega's, oude bekenden, oud-collega's etc er niet op staan.Ontspan, ik bedoel op de groepsfoto komt meestal alleen de familie en vrienden. ( en die groepsfoto wordt meestal niet net voor/tijdens of na het eten gemaakt)
Als ik jou was zou ik gewoon de zwarte jurk aan doen met roze accessoires, waarschijnlijk doen wel meer mensen dat. En 25 euro lijkt mij meer dan zat.
Jurken vanaf 69 euro http://robin-glamourgirl.com/collectie.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven